Doorstart Deurne nog in volle gang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Doorstart Deurne nog in volle gang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 10:07

http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker Ceasario

Het plan voor een doorstart van NHB Deurne van de ondernemers Cor van der Linden en Abel Slippens komt onder steeds grotere tijdsdruk te staan.

Van der Linden zegt in het Eindhovens Dagblad eind deze maand uitsluitsel te willen hebben. Volgens Van der Linden komen anders de inschrijvingen voor het komend jaar in het geding.

Het voorstel van Van der Linden en Slippens is een van de vier plannen voor een nieuwe toekomst van het hippisch centrum in Deurne, die ongewis is geworden door het besluit van Helicon Opleidingen om te stoppen met de opleiding. De twee ondernemers willen de opleiding voortzetten, op een manier die veel marktgerichter is en met participatie van het bedrijfsleven zelf.

Het is volgens het duo het enige plan dat voor zover bekend voorziet in publiek onderwijs. Echter, deze week werd via een persbericht bekend dat er in Peelbergen ook een nieuw Equestrian Centre opgericht wordt. Dat is nog geen 30 kilometer van Deurne vandaan. Een groep hippische ondernemers en ondernemingen heeft besloten in dit centrum te investeren. Naar verwachting opent dit centrum eind 2014 de deuren. Of de doorstart van Deurne in gevaar komt door dit centrum is nog maar de vraag.

Dit hangt namelijk ook af van de vraag in hoeverre Helicon wil aansluiten bij de plannen van Van der Linden en Slippens. Helicon bepaalt namelijk aan welke partij de gebouwen aan de Bruggenseweg worden verkocht, maar voor Van der Linden en Slippens is het nog belangrijker of er ruimte is om tot een overgangsfase voor het onderwijs te komen. De ondernemers willen straks verder met een nieuwe instelling en hebben een overgangsfase van twee jaar voor ogen.

Vorige week is er een gesprek geweest met het ministerie. De vraag aan het hippische bedrijfsleven om 'ambassadeur' te worden van de nieuwe paardenvakschool heeft 450 positieve reacties opgeleverd. Volgens Van der Linden zijn dit voornamelijk manegebedrijven, handelsstallen, stoeterijen, dressuur- en springstallen.

Zie ook
[VN] Hippische sector investeert in nieuw hippisch centrum

Anoniem

Re: Doorstart Deurne nog in volle gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:09

Ben benieuwd....

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 10:47

Aan vd Linden zal het niet liggen. Die zit er met heel zijn ziel en zaligheid achteraan en heeft echt goede plannen met het centrum en de opleidingen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 11:39

Schoentje schreef:
Aan vd Linden zal het niet liggen. Die zit er met heel zijn ziel en zaligheid achteraan en heeft echt goede plannen met het centrum en de opleidingen.

Op een goed 40 km verder kunnen ze dan stage lopen. :D

[VN] Hippische sector investeert in nieuw hippisch centrum

En er is ook nog een school in de buurt.

Citaat:
Het CITAVERDE College Horst biedt onderwijs aan in het VMBO-Groen. Door het brede aanbod van vakken kun je vanuit het VMBO-Groen doorstromen naar alle vier de sectoren op alle niveaus van het MBO.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:01

@ " Echter, deze week werd via een persbericht bekend dat er in Peelbergen ook een nieuw Equestrian Centre opgericht wordt. Dat is nog geen 30 kilometer van Deurne vandaan. Een groep hippische ondernemers en ondernemingen heeft besloten in dit centrum te investeren. Naar verwachting opent dit centrum eind 2014 de deuren".....ahum dit klopt niet!
Dit is al veel langer (jaren) bekend en ook uitvoerig beschreven in nieuwsberichten.
Slordige journalisitek van Het Eindhovens Dagblad.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:07

Volgens mij gaat daar geen opleiding gegeven worden. En de opleiding in horst is ook niet te vergelijken met het oude deurne. Ik mag hopen dat dan ook de oude kwaliteit terug krijgt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:43

Nebraska schreef:
Dit is al veel langer (jaren) bekend en ook uitvoerig beschreven in nieuwsberichten.
Slordige journalisitek van Het Eindhovens Dagblad.

Dan kijk je toch hier. :9
http://horses.nl/algemeen/realisatie-eq ... gen-zicht/

Of............hier. :(:)

Citaat:
Blue Mountain Events is het jonge bedrijf van Angelo Molenaar en richt zich op het organiseren van grootschalige evenementen op het gebied van paarden(-sport) én dans en muziek. Molenaar bevestigt dat Blue Mountain Events interesse heeft in het hippisch centrum, maar geeft aan dat het bedrijf in eerste instantie niet inzet op koop maar op huur van (delen) van het complex aan de Bruggenseweg.

Daar gaat het "rust"-gebied van de z.g.n. Peelvallei.

bron:
http://www.ed.nl/regio/deurne/evenement ... -1.4174366

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:44

Het aantal inschrijvingen van komend jaar zal wel ontzettend tegen gaan vallen..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:53

Een doorstart ben ik als ondernemer ook voorstander van, maar dan wel de helft van de huidige leerkrachten eruit, en leerkrachten oude stempel er weer in .

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:51

CM_ schreef:
Een doorstart ben ik als ondernemer ook voorstander van, maar dan wel de helft van de huidige leerkrachten eruit, en leerkrachten oude stempel er weer in .

Ja, laten we een kwart eeuw terug gaan in de tijd en vooral vernieuwing buiten de deur houden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:56

Sammyoo schreef:
CM_ schreef:

Ja, laten we een kwart eeuw terug gaan in de tijd en vooral vernieuwing buiten de deur houden!

Is vernieuwing altijd positief dan?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:01

Zeg ik dat dan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:04

Je impliceert het wel door je reactie. Als je dat niet zo hebt bedoelt zou je misschien je reactie aan kunnen passen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:25

Nee hoor, dat impliceer ik helemaal niet en ik pas ook mijn reactie niet aan. Ik impliceer wel dat ik het niet goed vind om een stap terug in de tijd te maken en dat je niet bij voorbaat vernieuwingen buiten de deur moet houden. Ik zeg daarmee niet dat vernieuwing 'altijd' positief is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:27

Sammyoo schreef:

Er is echt niets mis met de oude paardenkennis, en met name de oude mentaliteit om er vooral 100% voor te gaan.
En vooral die mentaliteit mis ik vaak bij de huidige jeugd.
En stilstand is achteruitgang. Ik ben er echt geen voorstander van om dan alles maar overboord te gooien. Maar een ouderwetse aanpak van discipline van de jeugd en met name de selectie voor de scholieren kan echt geen kwaad.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:29

Cassidy schreef:
Sammyoo schreef:

Tsja, we kunnen hier een semantische discussie houden, maar ik schrijf toch echt niet dat vernieuwing altijd positief is.
edit: door je gewijzigde post lijkt bovenstaande nu een wat overdreven reactie, excuus daarvoor.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:58

CM_ schreef:

De jongere leerkrachten zijn al aan het vertrekken. De oude stempel blijft juist op dit moment. Ik ervaar wel dat de "generatie" de oude stempel goed aanvult en andersom.
Fokkerij hoort per slot van stuk van Loeffen te zijn en het is echt een van mijn favoriete vakken

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:09

CM_ schreef:

De helft is wel wat overdreven.. Zijn veel goede docenten op school! Ze moeten zuinig zijn op sommige mensen, zonde als er docenten zouden vertrekken, meesten zijn voor Deurne van onschatbare waarde..