Dierenrechtenorganisatie Blid kreeg een melding van een verwaarloosde pony op Spoele. De hoeven van het dier moeten dringend worden behandeld. Als dat niet gebeurt, kan het dier schade oplopen.
Dirk Blanchart, voorzitter van Blid, hamert erop dat de pony zo snel mogelijk verzorgd moet worden. ‘Ondervoed is de pony niet. Die dieren mogen ook niet te veel eten krijgen want dat is ook een vorm van mishandeling. Pony's zijn gevoelig aan overeten', legt Blanchart uit.
De pony heeft wel een hok. ‘Maar in de badkuip stond vuil water. Ook droeg hij geen identificatiechip, hoewel dat verplicht is.'
Blid haalde er de lokale politie bij. ‘Die zal de eigenaar proberen op te sporen en de zaak opvolgen.'
Bild diende echter geen klacht in. ‘De eigenaar krijgt een tweede kans. Maar over twee weken gaan we het dier nogmaals bekijken. Is de toestand nog hetzelfde, dan overwegen we misschien wel om toch een klacht in te dienen.'
belachelijk weer.... dat die mensen zich eens met echt erge dingen gaan bemoeien. Pony was niet ondervoed, alleen een vieze badkuip en nodig bekappen... Klinkt niet echt als zware mishandeling zo op het eerste gezicht en eerlijk gezegd heb ik erg de neiging nu eerst de kant van de eigenaar te kiezen na al dat gezeik met de db wat je zo vaak hoort.
ALs wij zo'n melding binnen krijgen dan bellen we de hoefsmid, laten het dier bekappen en zijn we klaar. Ik kan de pers wel blijven bellen met dit soort dingen. pffffffff
ponyranch
Geplaatst: 15-02-11 18:00
hog,typisch blid...het enige wat ze willen is media-aandacht... zielig als je het met zo'n berichten moet gaan maken
ellepel
Geplaatst: 15-02-11 18:01
ergens vind ik het wel goed dat dit soort berichten in de krant komen. want ook die eigenaren die echt slecht zijn voor hun dieren die lezen dat natuurlijk ook. en wie weet helpt het wel dat zij dan denken van goh.....ik moet beter voor mijn dieren zorgen anders krijg ik straks een boete. snappie?