'Advocaat van het KWPN stamboek is niet integer'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Advocaat van het KWPN stamboek is niet integer'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 08:44

http://www.stegen.net

De advocaat van het KWPN moet op 28 oktober voor de Raad van Discipline in Amsterdam verschijnen. De advocaat, mr. F.C. Kollen, is gedaagd door de familie Van Hoek uit Vught. Volgens de eigenaren van de veelbesproken hengst Guldenberg is er gerede twijfel over de geloofwaardigheid van het stamboek en de integriteit van de advocaat.

Volgens het echtpaar Van Hoek blijft Kollen er bij dat bij Guldenberg in 1991 doping is aangetroffen. En dat terwijl een door beide partijen geaccepteerd onafhankelijk deskundige heeft geconcludeerd dat er geen doping bij de hengst is aangetoond. ,,Aan de dopingschandpaal genageld worden is erg. Sinds 1991 als dopingzondaar te kijk gezet zijn vanwege beweerd gebruik van doping, is veel erger”, aldus het echtpaar Van Hoek, dat al jaren in conflict is met het KWPN.

Verwante artikelen:

[VN] Valse aantijging achtervolgt superhengst Guldenberg
[VN] 'Affaire Guldenberg is géén dopingzaak en geen twijfelgeval'
[VN] Minister Verburg vooralsnog afzijdig in affaire Guldenberg
[VN] Affaire Guldenberg sleept voort

sporter

Re: 'Advocaat van het KWPN stamboek is niet integer'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:42

Ooh alsjeblieft is dat gezeik nu nog niet over.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:51

Ik heb hier alleen via de artikelen op bokt wat van meegekregen, maar als echt bewezen is dat je onschuldig bent kan ik me voorstellen dat iemand daar op terug blijft komen tot je naam officieel geklaard is.
Het kwpn komt wel heel star over als ze dat bewijs gewoon van de hand wijzen en volhouden dat het wel zo was, omdat ze dat nu eenmaal eerder ook gezegd hebben

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 10:52

sporter schreef:
Ooh alsjeblieft is dat gezeik nu nog niet over.

Dit gaat volgens mij nog heeeeeel lang duren.
Straks is Guldenberg dood en zijn ze nog bezig :=

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:54

Nicole288 schreef:
Ik heb hier alleen via de artikelen op bokt wat van meegekregen, maar als echt bewezen is dat je onschuldig bent kan ik me voorstellen dat iemand daar op terug blijft komen tot je naam officieel geklaard is.
Het kwpn komt wel heel star over als ze dat bewijs gewoon van de hand wijzen en volhouden dat het wel zo was, omdat ze dat nu eenmaal eerder ook gezegd hebben

De vraag is: "wat willen ze nu precies?"
Er is een schikking geweest een aantal jaren terug...
Als die hengst écht zo geweldig was geweest, waarom hebben we dan nooit iets van hem gehoord?
Een hengst hoeft niet goedgekeurd te zijn om zich te bewijzen... Zie bv Clinton en Totilas, waren die al goedgekeurd voordat de halve wereld over ze ging kwijlen? Nee....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:59

Ik kan me voorstellen dat het ze er om gaat dat het kwpn erkend dat er idd geen sprake van was dat dopinggebruik is vastgesteld?

De hengst goedgekeurd krijgen zal toch niet meer aan de orde zijn? (ik kan me niet voorstellen dat je met je veulen of 3-jarige Guldenberg merrietje een 1e premie krijgt op een keuring, daar zit voor het stamboek een veel te bittere bijsmaak aan, dus zullen niet veel fokkers er gebruik van maken)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:09

Nicole288 schreef:

Als dat beest zo goed was geweest hadden ze hem de sport in moeten doen. Dan was het kwpn vanzelf met hangende pootjes terug gekomen dat is de afgelope tijd wel bewezen. Maar deze mensen zitten zo in de slachtoffer rol. En dan vinden ze het ook nog nodig om om het half jaar de zaak weer in het nieuws te slepen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:14

Het KWPN kan wel geschikt hebben maar blijkbaar vonden ze dat geen reden om hem alsnog toe te laten.

Ik ken Kollen, dat is echt een hele goeie advocaat en zeker niet iemand die iets beweerd zonder dat zijn opdrachtgever daar opdracht voor gegeven heeft...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:41

janderegelaa schreef:
Het KWPN kan wel geschikt hebben maar blijkbaar vonden ze dat geen reden om hem alsnog toe te laten.

Ik ken Kollen, dat is echt een hele goeie advocaat en zeker niet iemand die iets beweerd zonder dat zijn opdrachtgever daar opdracht voor gegeven heeft...

Het voegt toch ook helemaal niks om hem als nog toe te laten?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:42

sporter: Ik weet niet of het ze er om te doen zal zijn dat hij alsnog toegelaten wordt?
Gaat het er niet gewoon om dat hun naam officieel gezuiverd wordt ivm die doping?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:54

Nicole288 schreef:
sporter: Ik weet niet of het ze er om te doen zal zijn dat hij alsnog toegelaten wordt?
Gaat het er niet gewoon om dat hun naam officieel gezuiverd wordt ivm die doping?

Ja maar hoe zuiveren? Er kan verder toch niks meer gedaan worden.

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:26

sporter schreef:
Nicole288 schreef:

Ja maar hoe zuiveren? Er kan verder toch niks meer gedaan worden.

Zuiveren in de zin dat de mensen onschuldig zijn en nu beschuldigd worden van iets. Waarschijnlijk onterecht en dat is pijnlijk.

Ik denk ook niet dat het hun nog om de goedkeuring van de hengst gaat maar om het feit dat ze onterecht beschuldigd worden van iets. Dopingschandaal blijft je altijd volgen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:45

Volgens mij blijkt uit het artikel dat de zaak in principe afgehandeld is maar dat de advocaat nog steeds zegt dat het wel een dopinggeval is geweest, het gaat niet meer om de hengst maar over de integriteit van de eigenaren en ik kan me goed voorstellen dat wanneer je naam gezuiverd is en er is nog steeds iemand van de tegenpartij die er toch op terugkomt dat je daar pissig over word.

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:47

Volgens mij hield de eerder genoemde schikking in dat de hengst alsnog goedgekeurd werd.
Maar daadwerkelijk dekken doet hij volgens mij niet (veel). De redenen waarom fokkers de hengst links laten liggen is mij niet bekend, dus daar ga ik ook niet over speculeren.
Laatst bijgewerkt door Winged op 29-09-09 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmerking verwijderd ivm split

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:47

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten gesplit. Tips/commentaar over artikelen kan via de TeM naar het moderatorteam of een pb naar de nieuwsredactie :)