Minister Verburg vooralsnog afzijdig in affaire Guldenberg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Minister Verburg vooralsnog afzijdig in affaire Guldenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 08:27

http://www.stegen.net

De affaire Guldenberg heeft voor het echtpaar Van Hoek nog altijd geen bevredigend vervolg gekregen. Minister Gerda Verburg van Landbouw is momenteel niet van plan om in deze slepende kwestie in te grijpen.

Het echtpaar Van Hoek heeft - ondersteund door de bindend adviseur (prof. Jacques van Rossum) en andere topdeskundigen - zich tot minister Verburg gewend om het antidopingbeleid in Nederland verbeterd te krijgen. Hierbij zou de al jaren slepende “affaire Guldenberg” alsnog netjes opgelost moeten worden.

Verburg heeft te kennen gegeven dat ze niet van plan is om het KWPN aan te pakken en er op toe te zien dat de dopingcontrole verbetert. Zij heeft dit vorige week per brief laten weten aan het echtpaar Van Hoek in Vught. De minister heeft vandaag een afschrift van die brief aan de vaste kamercommissie voor Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) gestuurd. De kwestie staat nu voor 2 april op de agenda van die commissie.

De Van Hoeks zijn met hun zelf gefokte hengst Guldenberg vanaf 1991 slachtoffer van een volgens deskundigen valse dopingaantijging door het KWPN. Volgens dopingexpert prof. Jacques van Rossum en chemometrist Klaas Faber staat wetenschappelijk vast dat die aantijging onterecht was. De minister stelt dat de Van Hoeks uitgeprocedeerd zouden zijn. Maar die stellen dat dat onjuist is. Ze hebben na een verloren kort geding hoger beroep aangetekend. Volgens Frans van Hoek ,,verdient minister Verburg een motie van wantrouwen” omdat ze zich partijdig opstelt en daarvoor onware argumenten gebruikt.

Verwante artikelen:

[VN] Valse aantijging achtervolgt superhengst Guldenberg
[VN] 'Affaire Guldenberg is géén dopingzaak en geen twijfelgeval'

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 08:34

Die Gerda heeft het er maar druk mee, met al dat paardengedoe. :D

fokfanaat

Re: Minister Verburg vooralsnog afzijdig in affaire Guldenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:18

ja helemaal met zo'n bejaarde zaak.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:47

Eindelijk een verstandige minister ze heeft wel wat beters te doen. (ik ben benieuwd wanneer ik een aanval krijg van hilden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:51

De minister heeft gelijk en het wordt tijd dat Van Hoek zich hier eens bij neerlegt. De hengst heeft 18 jaar de tijd gehad om zich te bewijzen als sporter en vererver en het is overduidelijk niet gelukt om de fokkers van zijn kwaliteit te overtuigen.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:22

Volgens mij gaat het hier allang niet meer om Guldenberg zelf maar is het een principe-kwestie geworden.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:07

Sjappie schreef:
Volgens mij gaat het hier allang niet meer om Guldenberg zelf maar is het een principe-kwestie geworden.

Als nu bewezen is dat die mensen gelijk hebben is dat toch ook terecht?

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:23

Nicole288 schreef:
Sjappie schreef:

Wat versta jij onder die mensen?.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:34

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:15

hilden1971 schreef:
Nicole288 schreef:

Wat versta jij onder die mensen?.

De eigenaren?

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:44

Lovely schreef:
De minister heeft gelijk en het wordt tijd dat Van Hoek zich hier eens bij neerlegt. De hengst heeft 18 jaar de tijd gehad om zich te bewijzen als sporter en vererver en het is overduidelijk niet gelukt om de fokkers van zijn kwaliteit te overtuigen.

En als de minister roept dat het gaat regenen pak jij zeker je paraplu?

Het gaat niet om de hengst zijn sportresultaten, nog om zijn verervingskwaliteiten in deze, maar in eerste instantie gaat het hier om het onrecht wat door het KWPN is aangedaan en waar men, door welke reden dan ook, niet op terugkomen wil. Ondanks de zeer wel begronde argumenten en bewijzen in deze zaak.

Ook al vind je het een hengst van niks, heb je een hekel gekregen aan Hilden doordat hij blijft vechten voor deze zaak, mag je toch wel je rug recht houden om op te komen voor een beetje gerechtigheid in dit land?

Heel Nederland loopt te pas als de benzine twee cent omhoog gaat met de grote mond, om maar te zwijgen over de reacties bij zinloos geweld.

Tja, nu is het een oude hengst, dat kan al helemaal niet belangrijk zijn. En zo is deze reactie van jou ook. Maar je mag die mensen wel in hun waarde laten zonder dit te bagatelliseren.

Waar onrecht is aangedaan moet dat ook worden recht gezet, en daar heeft geen minister over te oordelen, maar een rechter.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:58

Als we alle onrecht en zogenaamde onrecht bij de minister gaan neerleggen wordt het daar in den Haag pas echt een zootje, ze hebben het daar al druk genoeg met het GPA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:43

henkb, als de minister constateert dat er druppels uit een wolk vallen en vervolgens concludeert dat het regent, dan wil ik dat best geloven inderdaad :).
Over de hengst doe ik trouwens geen uitspraak, dus ik zou het prettig vinden als ik daar niet op aangesproken word :).

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:34

Lovely schreef:
Over de hengst doe ik trouwens geen uitspraak, dus ik zou het prettig vinden als ik daar niet op aangesproken word :).

Lovely schreef:
De hengst heeft 18 jaar de tijd gehad om zich te bewijzen als sporter en vererver en het is overduidelijk niet gelukt om de fokkers van zijn kwaliteit te overtuigen.

Citaat:
Lovely Geplaatst: 25-11-03 13:11

Het KWPN geeft echter een verklaring die meer vragen doet rijzen en daarom zou het niet verkeerd zijn als daar nog eens naar gekeken werd. Als dat paard onterecht van doping beschuldigd was, dan mag dat best rechtgezet worden.

Wat moet je nog meer zeggen. Verstand van een aardappel misschien. :D :D :D :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:42

Wat is eigenlijk het ultieme doel van de eigenaren van de hengst?
Ja, ik snap 't wel: erkenning en gerechtigheid. Maar dan? Schadevergoeding? Logisch dat het KWPN z'n snor drukt.

Die laatste constatering houdt niet in dat ik het KWPN in hun beslissing steun. Integendeel, ik vind het schandalig.
Een manipulerende herenclub. Maar ik vrees dat dit hele verhaal valt onder de noemer: gelijk hébben is één ding, gelijk krijgen is wat anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:55

Zoals ik het daar stel, is het feitelijk niet onjuist :). Andere betekenissen zitten er niet aan hoor.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:03

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:55

Sundancer schreef:
hilden1971 schreef:

Misschien had je de adresgegevens beter even weg kunnen werken?

Nee hoor, ik heb toestemming om deze officiële documenten te plaatsen. Deze zijn tevens ook op te vragen bij de heer van Hoek.
We hebben express de adresgegevens zichtbaar gelaten zodat we kunnen aantonen dat het de officiële documenten zijn, anders krijg je daar weer vragen over. Tevens is de petitie welke is aangeboden aan de minister ook op te vragen bij de heer van Hoek. Via http://www.stegens.net en even bladeren kom je bij het artikel "minister verburg ingeschakeld inzake Guldenberg".

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:20