Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:ach gewoon je ouwetje verkopen voor een goed tehuis, gewoon een goed tehuis zoeken voor je kapotte paard............. en (behoudens enkele gelukkige uitzonderingen) komen ze uiteindelijk na van hand, tot hand te zijn gegaan zo tot hun einde.........
Heeft het mens die de verantwoordelijkheid niet wilde nemen goed gedaan toch!
Die man is niet vreselijk, die man heeft opgekocht wat er over is gebleven op de markt, dus de dieren die niemand wilde...... hij heeft ze op het land gezet (ik schat dat hij zo een 50 euro het paard heeft betaald) Degene die over een maand of 4 a 5 nog leven en wat kilotjes zijn aangekomen gaan naar de slager....... sommige die het goed doen mogen het traject opnieuw in.......... de gelukkige gaan op het land dood!!
Is die man niet verkeerd mee........... maar degene die zijn/haar ouwetje de handel in douwde, of het kapotte paard voor een prikkie verkocht........
En iedereen die een ouwetje koopt, of een kapot paard koopt heeft altijd een goed tehuis, en het paard is altijd voor kinderen/kleinkinderen of gezelschap......
het is een misselijke handel, de handel in kapotte/ oude paarden.......... maar die handel is er......... en die is er alleen omdat mensen paarden willen kopen voor een appel en een ei..........
dus wie is er de boosdoener........... Juist ... WIJ!!!!
Suzanne F. schreef:Slechte praktijken maar neem dan gewoon zelf je verantwoordelijkheid als eigenaar en laat zo'n dier inslapen als je er niet meer voor kan zorgen.
Voor niks gaat de zon op. Ze hadden al kunnen weten dat het niet kon kloppen.
Maar goed, die mevrouw heeft het vertrouwen wel beschaamd natuurlijk.
secricible schreef:De quoot van kiwiko is me hierop altijs bijgebleven, blijft van alle tijden...Citaat:ach gewoon je ouwetje verkopen voor een goed tehuis, gewoon een goed tehuis zoeken voor je kapotte paard............. en (behoudens enkele gelukkige uitzonderingen) komen ze uiteindelijk na van hand, tot hand te zijn gegaan zo tot hun einde.........
Heeft het mens die de verantwoordelijkheid niet wilde nemen goed gedaan toch!
Die man is niet vreselijk, die man heeft opgekocht wat er over is gebleven op de markt, dus de dieren die niemand wilde...... hij heeft ze op het land gezet (ik schat dat hij zo een 50 euro het paard heeft betaald) Degene die over een maand of 4 a 5 nog leven en wat kilotjes zijn aangekomen gaan naar de slager....... sommige die het goed doen mogen het traject opnieuw in.......... de gelukkige gaan op het land dood!!
Is die man niet verkeerd mee........... maar degene die zijn/haar ouwetje de handel in douwde, of het kapotte paard voor een prikkie verkocht........
En iedereen die een ouwetje koopt, of een kapot paard koopt heeft altijd een goed tehuis, en het paard is altijd voor kinderen/kleinkinderen of gezelschap......
het is een misselijke handel, de handel in kapotte/ oude paarden.......... maar die handel is er......... en die is er alleen omdat mensen paarden willen kopen voor een appel en een ei..........
dus wie is er de boosdoener........... Juist ... WIJ!!!!
Hier gaat het niet om verkopen, maar om weggeven, maar het blijft hetzelfde. Als je een oud paard hebt moet je je verantwoordelijkheid nemen. Mijn paard staat ook iedere maand een bedrag op te vreten, maar ik weet wel dat hij het goed heeft en het leven heeft dat hij verdient heeft na zoveel jaren gewerkt te hebben.
unihorses schreef:en dan vraag ik me af hoe moeilijk het is een stukje land voor je paard te vinden waar hij voor 50 euro in de maand zijn oude dag kan slijten? na al die jaren stalling moet dat er nog wel af kunnen zou je denken. en anders de beslissing nemen het paard zelf naar zijn einde te brengen.
secricible schreef:Als ik het geld niet meer heb voor mijn paard wordt hij gewoon afgemaakt. Liever dat als dat hij straks de handel in gaat en weet ik wat nog moet meemaken. En dan heb ik nog een paar ddat prima te berijden is, alleen een hge leeftijd (25)
kleiduiker schreef:secricible schreef:Als ik het geld niet meer heb voor mijn paard wordt hij gewoon afgemaakt. Liever dat als dat hij straks de handel in gaat en weet ik wat nog moet meemaken. En dan heb ik nog een paar ddat prima te berijden is, alleen een hge leeftijd (25)
Dat is ook mijn idee secricble maar niet iedereen denkt er zo over. Ieder mag doen met zijn of haar paard dat diegene het beste lijkt toch?
Mist schreef:op een weiland pleuren voor 50euro per maand is wel "done"....juist oudere paarden hebben extra zorg nodig, niet minder zorg!