EK pony's Millstreet: dressuurteam pakt brons

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

EK pony's Millstreet: dressuurteam pakt brons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 19:09

www.knhs.nl

Het dressuurteam van Tineke Bartels pakte vandaag brons in de landenwedstrijd in het Ierse Millstreet. "We zijn er heel tevreden mee. Het niveau neemt enorm toe. We hadden wat kleine dingetjes in de proeven, maar ook met foutloze proeven hadden we met deze concurrentie niet hoger kunnen eindigen." Goud ging naar de Duitse amazones, zilver was voor het Engelse viertal. Lisanne Zoutendijk is in het individuele klassement de beste Nederlandse met een vijfde plaats in de landenproef.

Duitsland won de 29e gouden medaille op een pony EK. Het Nederlandse viertal was samen met de bondscoach heel tevreden met het brons. "Vantevoren hadden we ook al gezegd dat elke kleur medaille goed was. Hier zijn we gewoon heel blij mee", verwoordde Joelle Peeters de mening van het team.

Lisanne Zoutendijk staat met Champ of Class op de vijfde plaats in het individuele klasssement met een score van 73,179%. "In het begin bij het binnenkomen was Champ erg gespannen. Voor het binnenkomen kreeg ik dan ook onvoldoendes. Daarna liep hij fijn en ik denk eigenlijk foutloos. Ik ga mijn best doen om nog te stijgen in het klassement. Vorig jaar won ik brons en zilver in de Kür op Muziek, dus we gaan er voor."

Febe van Zwambagt straalde met de bronzen medaille op haar borst. "FS Coco Jambo was in de ring wat heet, omdat ik rustig had gedaan bij het losrijden omdat de baan wat mul was. Ik had in het begin wat foutjes, maar heb er naar mijn gevoel nog een prima proef van kunnen maken. Ik sta nu tiende en ben heel tevreden. Dit is mijn derde EK met de derde pony, die ik allemaal zelf opgeleid heb."

Demy Kurstjens staat 14e in het klassement met Kingsley Ciske. "Ik ben blij met de medaille. Vorig jaar wonnen we zilver, maar de Duitsers en Engelsen waren nu heel sterk. Ciske was in de proef wat te relaxt en daardoor kwam het er vandaag niet helemaal uit."

Joelle Peeters staat op de 13e plaats met Haazendonck's Sultan. "Ik reed een hele fijne proef zonder fouten. Ik ben heel erg blij met brons.

Tineke Bartels besprak na de persconferentie de tactiek voor de komende dagen. "Aanvallend rijden."

Morgen en zaterdag zijn de individuele finales en de kwalificaties voor de Kür op Muziek op zondag.

Uitslag Landenwedstrijd dressuur EK Pony's Millstreet

1. Duitsland, 225,333%

2. Engeland, 222,256%

3. Nederland, 216,667%

Lisanne Zoutendijk, Champ of Class, 73,179%

Febe van Zwambagt, FS Coco Jambo, 71,821%

Joelle Peeters, Haazendonck's Sultan, 71,667%

Demy Kurstjens, Kingsley Ciske, 71,308%

Nynke_Mandy

Re: EK pony's Millstreet: dressuurteam pakt brons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:43

Super gaaf! :D