Merell cup 2008

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:26

Wie doen er mee met deze competitie?

Wij starten met een paardenviertal, klasse Z. Ik heb eerst 6 jaar bij de pony's meegedaan, toen 2 jaar niet en nu gaan we bij de paarden deelnemen. Heb er erg veel zin in!
We starten zeker in Boxtel en Wanroij (finale), Merselo en Berghem moeten we nog overleggen.

Startlijst voor Helden is al bekend

Citaat:
KNHS
De Merrell Cup is een landelijke competitie voor viertallen pony’s en paarden. De uitgeschreven rubrieken zijn de klasse L, M en Z: kür op muziek.

De combinaties in het viertal moeten startgerechtigd zijn in de individuele dressuur. Voor de klasse-indeling geldt het volgende puntensysteem:
L-combinatie of lager: 1 punten
M-combinatie: 2 punten
Z-combinatie of hoger: 3 punten

Viertallen starten in de klasse:
Totaal van 6 punten of minder: L
Totaal van 7 t/m 9 punten: M
Totaal van 10 punten of meer: Z

De regio's zijn verdeeld in 2 groepen:
A: Gelderland, Overijssel, Drenthe, Groningen, Friesland, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
B: Noord-Brabant, Limburg en Zeeland.

Viertallen in de klasse L en M kunnen zich selecteren voor deelname aan de finale door aan minimaal 2 competitiewedstrijden in hun regio deel te nemen. Voor de klasse Z geldt een vrije inschrijving voor de finale.

Heeft jullie vereniging een viertal of ken je een viertal en zijn jullie geïnteresseerd om mee te doen, meld je dan nu aan voor het Merrell Cup seizoen 2008!

Kalender

Regio A
Houten - 17 februari 2008 (vraagprogramma)
Dronten - 2 maart 2008
Lisse - 16 maart 2008 (vraagprogramma)

Regio B
Helden - 20 januari 2008 (vraagprogramma)
Boxtel - 24 februari 2008
Merselo - 9 maart 2008
Berghem - 16 maart 2008

FINALE: Wanroij, 29 maart 2008

Suprice
Berichten: 2540
Geregistreerd: 02-10-05

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:28

Ik heb vorig jaar wel meegedaan in de klasse M pony's, maar dit jaar niet. Veel plezier en succes natuurlijk!

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:38

voor aarle-rixtel doen een L ponies en paarden viertal mee, helaas rijd ik dit jaar niet mee omdat mijn paard pas net is hersteld van een peesblessure.
oh ja, wij rijden in helden, boxtel,merselo, berghem en hopelijk in wanroij mee

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:58

Wij doen mee met een paardenviertal in de L. Voor het eerst, dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat. Deze week hebben we voor het eerst de kur geoefend. Wij zitten in regio Noord, dus rijden in principe in Houten, Dronten en Lisse (en Wanroij natuurlijk...).

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 22:01

Loopt hier nog niet zo storm in dit topic helaas Verdrietig

Coby: leuk dat je meedoet, hopelijk kunnen we meeten in Wanroij! (wij gaan sowieso, Z vrije inschrijving).

Wij overigens al echt behoorlijk lang aan het trainen, denk dat nu al avond of 15 samen gereden hebben.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:34

Inderdaad, doen er zo weinig mensen mee? Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel viertallen er zijn. Hoeveel doen er mee aan de finale?

Wie weet kunnen we in Wanroij meeten. Zou mooi zijn, want dat zou wel betekenen dat we met het viertal Wanroij hebben gehaald Haha!

We hebben pas eind vorig jaar bedacht dat we een viertal gaan beginnen, dus hebben voor de kerst wel een paar keer geoefend om te kijken of het uberhaupt leuk is om viertal te rijden en hebben toen ook wel een soort B-kur gemaakt die we een keer op een onderlinge wedstrijd hebben gereden, maar nu hebben we een paar nieuwe viertal-leden en sinds deze week dus ook een kur die voldoet aan alle eisen voor de Merell-cup. Nu maar oefenen! Ach, we hebben nog 5 keer om te trainen voor onze eerste wedstrijd in Houten! We hebben ook een viertal met voor een groot deel mensen die het niet leuk vinden om individueel te starten, maar wel met z'n vieren. Lijkt me toch wel een hele andere manier van wedstrijd rijden...

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:23

ik heb vorig jaar ook meegedaan maar ook ik doe dit jaar helaas niet mee mijn paard is er niet zo geschikt voor de kur op muziek Huilen Laida en ik bekijken het dit jaar vanuit de zijkant dus we zullen ze zowat allemaal zien Haha!

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:10

wendyke schreef:
ik heb vorig jaar ook meegedaan maar ook ik doe dit jaar helaas niet mee mijn paard is er niet zo geschikt voor de kur op muziek Huilen Laida en ik bekijken het dit jaar vanuit de zijkant dus we zullen ze zowat allemaal zien Haha!


hey wendy
volgend jaar doen wij ook gewoon weer mee. en als het op presto niet kan dan rijd je maar mee op die van mij (ik heb als het goed is dan toch een andere erbij)

CiskaG
Berichten: 110
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Exloo

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:35

Exloo start met een pony viertal in het M en de paarden starten dit jaar L.
We zijn te herkennen aan de bordeaux rode caps Haha!
We starten trouwens in de regio Noord, in elk geval Houten en Dronten
(en hopelijk Wanroij inderdaad... Clown )

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:28

Pfoe, wel een behoorlijk eind rijden van Exloo naar Houten of Dronten... Laat staan Wanroij! Maar dan komen we jullie vast tegen in de L-paarden!

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 10:17

Is voor veel viertallen vaak wel een eindje rijden.
Bij ons is Boxtel hier haast om de hoek, gelukkig Knipoog Van de andere wedstrijden rijden we sowieso Wanroij, tussen berghem en merselo kiezen we nog.

Wel jammer dat jullie allemaal in regio noord starten!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:32

Klopt het trouwens dat we nog niet kunnen inschrijven voor Dronten? Ik heb er nog steeds geen gegevens van gevonden.

jorien_

Berichten: 278
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Montfoort

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:46

hallo Lachen

De west stichtse ruiters doet dit jaar ook weer mee! Haha!
We hebben een L-paarden 4tal en een L-pony 4tal. Ik rij zelf mee in het L-pony 4tal.
Vorig jaar reed ik ook mee, in het M-pony 4tal en toen zijn we nederlands kampioen geworden Haha!
nu hopelijk in het L! haha
en ons L-paarden 4tal gaat proberen hun titel te verdedigen, want hun waren vorig jaar ook nederlands kampioen! Haha!

jorien_

Berichten: 278
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Montfoort

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:47

Coby10 schreef:
Klopt het trouwens dat we nog niet kunnen inschrijven voor Dronten? Ik heb er nog steeds geen gegevens van gevonden.

daar heb ik geen idee van Bloos ik rij mee maar van de inschrijvingen wanneer en alles weet ik niet

jorien_

Berichten: 278
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Montfoort

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:49

ohja en we rijden in noord Haha! voor ons is de enige wedstrijd die een beetje dicht bij is houten Haha! voor de rest allemaal ver weg haha

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 22:50

Inschrijvingen van bijna geen enkele wedstrijd is al bekend, ik kijk geregeld op de knhs-site of iets veranderd is.

Jorien: starten jullie regio noord of zuid?

jorien_

Berichten: 278
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Montfoort

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:51

ik had net een berichtje geplaatst Knipoog hihi

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 22:53

haha, je was me net voor!

Nog geen enkele bokker dus verder in regio zuid helaas Verdrietig

jorien_

Berichten: 278
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Montfoort

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:54

ik had wel ergens een lijstje gezien van wie dr allemaal mee deden! maar waar weet ik eigenlijk niet Bloos want ik kreeg hem namelijk doorgestuurd

jorien_

Berichten: 278
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Montfoort

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:00

wij hebben nu dacht ik trouwens 3 keer geoefend of 4 keer! en overmorgen gaan we voor het eerst weer met muziek dr onder Haha! dus ik ben benieuwd! Haha! haha

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 23:13

Pff, zo te lezen hebben wij echt al behoorlijk vaak geoefend, net ook weer, oefenen standaard elke vrijdagavond (om 8 uur iedereen los zijn zodat achter elkaar kunnen). Nu 2 weken niet, maar toch al heel vaak getraind, ook met muziek.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:16

bij ons in aarle oefenen we ook iedere week en soms 2 keer per week en dat al vanaf het indoor seizoen

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:20

jorien_ schreef:
hallo Lachen

De west stichtse ruiters doet dit jaar ook weer mee! Haha!
We hebben een L-paarden 4tal en een L-pony 4tal. Ik rij zelf mee in het L-pony 4tal.
Vorig jaar reed ik ook mee, in het M-pony 4tal en toen zijn we nederlands kampioen geworden Haha!
nu hopelijk in het L! haha
en ons L-paarden 4tal gaat proberen hun titel te verdedigen, want hun waren vorig jaar ook nederlands kampioen! Haha!


Ja en in dat 4 tal zat ik vorig jaar, ik ga ze zeker aanmoedigen in Houten natuurlijk Haha!
Vanwege blessures kan ik geen van de paarden fanatiek rijden dus ben ik maar supporter dit jaar.

jorien_

Berichten: 278
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Montfoort

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:04

miep1979 schreef:
jorien_ schreef:
hallo Lachen

De west stichtse ruiters doet dit jaar ook weer mee! Haha!
We hebben een L-paarden 4tal en een L-pony 4tal. Ik rij zelf mee in het L-pony 4tal.
Vorig jaar reed ik ook mee, in het M-pony 4tal en toen zijn we nederlands kampioen geworden Haha!
nu hopelijk in het L! haha
en ons L-paarden 4tal gaat proberen hun titel te verdedigen, want hun waren vorig jaar ook nederlands kampioen! Haha!


Ja en in dat 4 tal zat ik vorig jaar, ik ga ze zeker aanmoedigen in Houten natuurlijk Haha!
Vanwege blessures kan ik geen van de paarden fanatiek rijden dus ben ik maar supporter dit jaar.

oh dat is wel heel erg vervelend zeg! Boos! had jij vorig jaar ook niet zelf last van je rug? Bloos hopelijk gaan de blessures snel over! sterkte ermee! wel leuk dat je ze komt aanmoedigen in houten! Haha!

jorien_

Berichten: 278
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Montfoort

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:12

wij oefenen 1 keer in de week.. maar af en toe kan iemand niet of wat dan ook, dus wordt het ook wel eens een weekje over geslagen..