Keuring in aug. in Abcoude, wie weet meer hierover?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fjordie_Jody

Berichten: 29
Geregistreerd: 18-03-06
Woonplaats: Weesp

Keuring in aug. in Abcoude, wie weet meer hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:42

hallo allemaal,
ik weet niet goed of dit wel hier hoort en anders moet het maar even verplaatst worden.
nou wat ik graag wilde weten is of er misschien mensen wel eens naar die keuring zijn geweest en hoe dat precies allemaal gaat en wat je kunt doen want je kunt ook op je pony een proef rijden hoorde ik van iemand.
Nou ik hoop dat er mensen zijn die mij meer informatie kunnen geven.

gr Caroline

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Keuring in aug. in Abcoude, wie weet meer hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 23:49

Ik heb er zelf nooit aan meegedaan, maar stalgenoten wel. Het is dus altijd de laatste donderdag in augustus, tijdens de feestweek Abcoude. De stichting feestlijkheden Abcoude organiseerd dit. Het is op het terrein waar ook in mei het concours gehouden wordt. 's Ochtends is er een paarden/pony keuring, verdeeld in allerlei klasse's, op leeftijd, ras etc. etc. Je moet dan in je witte pakje je paard voorbrengen. Je loopt dan met allerlei paarden in een ring (die afgezet is). Stap en draf wordt er dan gevraagd.

Ben je de beste dan kom je voorop te lopen en heb je dus eerste premie, gevolgd door tweede premie etc. Je kunt ook nog dagkampioen worden enz. Hoe dit verder werkt weet ik niet.

Verder heb je ook nog de bestgaand rijpaard en rijpony rubriek. Je rijd dan met allemaal pony's in de ring op de hoefslag. Dit gaat puur om de gangen, jury's staan in het midden en beoordelen je pony. Als je geroepen wordt, dan moet je volgens mij naar binnen en opstellen en dan worden er steeds een ander nr. geroepen, maar dit weet ik niet helemaal zeker. Hopelijk weet je nu iets meer