Wedstrijd stap/draf boogschieten te paard bij de Flemming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HbarcherSiem

Berichten: 76
Geregistreerd: 20-11-17
Woonplaats: LEUSDEN

Wedstrijd stap/draf boogschieten te paard bij de Flemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 17:13

Afgelopen zondag organiseerden wij een IHAA stap/draf competitie voor de cyclus groep die met mij trainen bij Manege de Flemming in Westmaas.

Een leuke manier om te zien hoeveel je geleerd hebt in een paar lessen en waar je nog verder aan kunt gaan werken. De deelnemers reden de Arena 30, een korte baan (30 meter lang met in- en uitloop) die in de binnenrijbaan past. Zes runs, drie doelen, na drie runs worden die omgezet. Geen tijdpunten, alleen doelpunten (1-2-3-4-5)
Afbeelding

Compleet met bekers, rozetten en door Epplejeck gesponsorde prijzen!

Afbeelding


Tien deelnemers, vijf reden de wedstrijd in stap, vijf anderen in draf. En ze deden het allemaal super goed. Twee stapdeelnemers schoten alle doelen in de wedstrijd raak en de winnaar van de stap, Sven, begon zijn paardrijcarriere in juni van dit jaar! Kimberley, 12 jaar jong, werd eerste in de drafcompetitie! In het dashboard van de wedstrijd kun je alle uitslagen terug zien.
Afbeelding

Afbeelding

Je kunt hier zien dat het puntenaantal van de winnaar op 100% wordt gezet. De uitslagen van de andere deelnemers geven dan het percentage aan van die score. Op deze manier, door met percentages te werken, kunnen we ook op samengestelde wedstrijden met verschillende banen een overall winnaar hebben, door de procenten van een deelnemer bij elkaar op te tellen. Om maar even een voorbeeld te geven, hier de uitslagen van een wedstrijd in Polen in juli, waarbij je ziet dat ik twee keer de hoogste score rijd, dus 100% krijg en op de Hunt een iets lagere score dan de winnaar van de Hunt en daarmee 97% (van zijn punten).
Afbeelding

Hieronder foto's van alle deelnemers, Kimo ging wat snel met Queen (dat verklaart dan ook zijn wat lagere score, Kimo is een van Nederlands hoogst geplaatste horseback archers), dus die foto is niet helemaal scherp.

Hopelijk kunnen we in 2024 een eerste wedstrijd in galop op een langere wedstrijdbaan (90 meter) rijden bij de Flemming met de vaste groep die bij mij traint daar!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Wedstrijd stap/draf boogschieten te paard bij de Flemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 12:38

Dat ziet er echt heel erg leuk uit!

Dewii
Berichten: 4549
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Wedstrijd stap/draf boogschieten te paard bij de Flemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:58

Ziet er leuk uit, gaaf! En knap gedaan van alle deelnemers. Superleuk dat jullie dit organiseren.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 15:49

Wat leuk wordt dit ook wel eens in de vorm van een training in het noorden (Friesland) gedaan?

HbarcherSiem

Berichten: 76
Geregistreerd: 20-11-17
Woonplaats: LEUSDEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 16:21

SandraWierda schreef:
Wat leuk wordt dit ook wel eens in de vorm van een training in het noorden (Friesland) gedaan?


Hoi,

nee ik heb geen trainingslocatie in Friesland helaas. Mocht je daar iets weten, dan kan ik altijd komen om les te geven. Ik ben wel zo'n twee keer per jaar in Stadskanaal. Andere locaties waar ik lesgeef, met lespaarden, zijn de Ponyvriendjes in Lelystad,Mansour in Arnhem en dan de Flemming in Westmaas.

groetjes Siem

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:47

HbarcherSiem schreef:
SandraWierda schreef:
Wat leuk wordt dit ook wel eens in de vorm van een training in het noorden (Friesland) gedaan?


Hoi,

nee ik heb geen trainingslocatie in Friesland helaas. Mocht je daar iets weten, dan kan ik altijd komen om les te geven. Ik ben wel zo'n twee keer per jaar in Stadskanaal. Andere locaties waar ik lesgeef, met lespaarden, zijn de Ponyvriendjes in Lelystad,Mansour in Arnhem en dan de Flemming in Westmaas.

groetjes Siem


Ik weet dat er vaak wat georganiseerd wordt in de Flint in Fochteloo. Misschien een optie?