Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:31

Gewone foto's zijn ook leuk! Ik zou iig heel blij zijn als ik gewone foto's zou overhouden aan deze wedstrijd.
Blehhh morgen 5 uur op

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:27

Waarschijnlijk zijn we er rond 10u, dus ik weet niet of we op tijd zijn voor je proef. Zo wel, dan zorg ik wel dat er wat foto's gemaakt worden ;)

Veel succes morgen allemaal!!

__Nicole

Berichten: 1019
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Assendelft

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 22:42

Hoe is het bij jullie gegaan?

In de B dressuur ben ik in de eerste proef 1e geworden en gemiddeld 3e, dus we mogen door naar het NK! Super super blij!
Mijn eigen paard in de Z2 liep ontzettend fijn en ben ook mega trots op hem, alleen tegen al die dressuurkannonen konden wij niet op! Maar dat maakt mij niet minder trots!

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 07:28

Gefeliciteerd met je nk plek!! Stalgenootje in het Z2 had helaas domper, dr paard was beetje bang voor de drukte om de ring en ging paar keer (zowel proef als kür) steil de lucht in.

Ik was hartstikke zenuwachtig en Cadiz voelde ook niet fijn aan op het losrijterrein helaas. Zei toen we aan het wachten waren tot we erin mochten al: dit gaat m niet worden vandaag. In de proeven liep ie weliswaar iets fijner dan tijdens losrijden maar lang niet zoals ie kan, bovendien schrok ie paar keer van de picknickers achter de ring die aan het vliegeren waren. Maar ach, was weer gaaf om mee te mogen doen en indoor gaan we weer ons best doen in het M2 :) toch heel trots op m'n grote vriend. We zijn overall nog 8e geworden.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 07:54

Gelukkig hield het weer het goed overdag. Donderdagnacht was in plaatselijke windhoos de dressuurringen, de sprnghindernissen en de tenten omgegaan. Zo sneu voor de vrijwilligers die donderdag zo hard gewerkt hadden met alles oobouwen. Ze moesten vrijdagochtend weer helemaal opnieuw beginnen, maar het was op tijd gelukt, klasse!

het waren 3 dagen prima sportief verlopen. Trots op de vereniging .

__Nicole

Berichten: 1019
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Assendelft

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 09:19

Dankjewel!
Jammer dat het voor je gevoel iets minder ging, maar je mag zeker trots zijn dat je er tussen mocht rijden!

Het was super weer om te rijden en de organisatie was top!!
Weet iemand wie er gister 16-8 foto's heeft gemaakt?

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:30

Gefeliciteerd Nicole!!

Parti was tijdens het opzadelen echt niet te genieten, omdat z'n maatje al eerder weg moest. Dus ik was al bang dat ik te laat klaar zou zijn, maar gelukkig is alles op tijd gelukt. Tijdens het inrijden kon ik merken dat hij de meeste spanning al kwijt was daardoor, hij voelde best fijn! Maar door het drukmaken was hij al snel moe, dus geen spectaculaire proeven neer kunnen zetten. Vooral in de tweede proef kakte hij nogal in, waardoor de middengangen er niet meer uit kwamen. In de eerste proef ging hij ook nog staken met halthouden en achterwaarts, met een 2 als gevolg :=
Alsnog wel heerlijk gereden, trots op Parti, en genoten van het feit dat we er mochten rijden! Overall 14e geworden :)
Laatst bijgewerkt door Nynke04 op 17-08-15 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:48

Myour schreef:
Gefeliciteerd met je nk plek!! Stalgenootje in het Z2 had helaas domper, dr paard was beetje bang voor de drukte om de ring en ging paar keer (zowel proef als kür) steil de lucht in

Die had ik gezien idd.. Met losrijden al heel gespannen af en toe.
Mijne was bang voor ooteman tijdens de gewone proef, en voor de boomstam naast de ring in de kür, en daarnaast veel domme en onnodige fouten door de slechte voorbereiding. Heb de hele week niet normaal kunnen trainen en vrijdag dacht ik zelfs dat we niet heen konden.
En nou staan we dus eerste reserve :+
Heb er toch wel een beetje dubbel gevoel bij want als we gewoon normaal hadden gepresteerd zaten we erbij.. Nja ik ga ervoor zorgen dat Wohlan voor het nk iig weer fit is, want je staat toch reserve en je weet het nooit.
Ben ook wel benieuwd of er nog iemand foto's heeft gemaakt?

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:02

Ben gelukkig door naar het hippiade. *\o/*

Bizar kampioenschap met hele extreme puntenverschillen, echt zulke gekke dingen gezien.
Via via is dit terecht gekomen bij de KNHS en hebben vanmiddag van hen de vraag gekregen in welke rubrieken dit was en welke juryleden. Ik heb er niks meer aan, maar wel heel goed dat ze er werk van maken.

__Nicole

Berichten: 1019
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Assendelft

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 20:16

Super! Gefeliciteerd!

Mijn punten in de B lagen redelijk bij elkaar. In mijn Z2 proef ook, alleen in mijn kür op muziek had ik ook ruim 7% verschil.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:59

Stalgenoot had zo'n 15% verschil in de kür, zou toch niet mogen kunnen hoor... Iemand in mijn klasse had ook bijna 10% verschil. Ik was heel tevreden over m'n punten, wel 10 punten verschil in de tweede proef, maar zat ook totaal geen lijn in beide juryleden. Ene combinatie had bijna dezelfde punten, dan de een bij de ene veel hoger en de ander bij de ander veel hoger. In elk geval zeker niet dezelfde plaatsingen. Maar ach dat zul je altijd houden denk ik.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:30

Ja, ik snap dat juryverschillen altijd wel zullen blijven, maar dit was echt bizar. Ook verschillende protocollen gezien en dingen gezien die echt, echt niet kunnen. En dan heb ik het niet over discussie tussen 5 of 6 of 7ens maar echt groffe fouten waar men nog een 5 of 6 voor krijgt en anderzijds dingen die voor een 8 gereden worden belonen met een 5 of 6.

Kan gewoon niet op een kampioenschap vind ik.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:53

Nee ben ik ook helemaal met je eens hoor. Is alleen zo lastig wat aan te doen..

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:38

Ik had inderdaad ook 16 punten verschil tussen de twee juryleden in mijn proef. En ik weet dat ik in de ZZ-licht daarin niet de enige was..

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:31

Rytm schreef:
Ben gelukkig door naar het hippiade. *\o/*

Bizar kampioenschap met hele extreme puntenverschillen, echt zulke gekke dingen gezien.
Via via is dit terecht gekomen bij de KNHS en hebben vanmiddag van hen de vraag gekregen in welke rubrieken dit was en welke juryleden. Ik heb er niks meer aan, maar wel heel goed dat ze er werk van maken.


Dat viel mij ook op! Bij ons in de tweede proef (L2) slaan de punten echt nergens op. Ik weet niet meer wie het was, maar bij de ene jury 173, andere 200. Dat kan toch niet?
Wel goed dat ze er werk van maken inderdaad!

En gefeliciteerd! :)

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:09

Zo dat is wel heel extreem... bij de ene onvoldoende en bij de ander echt supergoed!

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:24

Ik denk dat het belangrijker is dat de plaatsing bij de verschillende juryleden ongeveer gelijk was dan de hoogte van de punten.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:22

Janouk dat was dus niet het geval, iig niet in mijn rubriek. Viel totaal niet te rijmen. Nou maakte het voor mij niet zoveel uit maar de plaatsingen waren echt niet hetzelfde.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:42

Nouja, op de hippiade zitten juryleden die hun sporen al verdiend hebben dus daar heb ik wat meer vertrouwen in.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:55

janouk schreef:
Ik denk dat het belangrijker is dat de plaatsing bij de verschillende juryleden ongeveer gelijk was dan de hoogte van de punten.

Ja en daar klopte het dus ook al van geen kant :(

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:53

Altijd jammer zulke verschillen, het blijft mensenwerk en reken maar dat de juryleden met zulke klassementen ook echt niet met een tevreden gevoel naar huis gaan. Ik heb zaterdag pony's gejureerd en zat gelukkig heel mooi op 1 lijn met mijn collega en de top 6 van onze ring exact gelijk aan de 2e ring. Dan rij je wel met een fijn gevoel weer weg! Ik weet dat er jury's zijn die voor zulke dagen bijna net zo zenuwachtig zijn als sommige ruiters (al moet je je afvragen of je dan misschien niet moet bedanken om een kampioenschap te punten), de uitslag ligt natuurlijk onder een vergrootglas en je wilt niemand benadelen.

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:45

Dat is erg netjes Remember!

In de tweede proef was dus die met 173 & 200 bij de ene jury gelijkwaardig aan mij (gem. 15e), en gemiddeld toch 3e, dan moet je jezelf toch wel even achter de oren krabben lijkt me.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Regiokampioenschappen Noord-Holland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:23

In de Z2 kur was ook bij 3 mensen 15% verschil of meer gereden. Totaaluitslag daarvan sloeg dus ook nergens op.