Laag B-parcours

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelhil

Berichten: 7
Geregistreerd: 29-10-13

Laag B-parcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 09:52

Beste Bokkers,

Ik rijd met mijn haflinger tussen de paarden. L1 dressuur en tot nu toe alleen BB-springen. Ze kan erg goed springen en ik wil graag B-cross met haar starten. Echter moet ik dan een winstpunt in het B-springen halen bij de paarden. Tussen mijn oren zit een dikke blokkade waardoor ik dat niet echt zie zitten. Weten jullie wedstrijden in omgeving Enschede waar niet heel hoog wordt gebouwd in de B? Ik ben ooit in Ruurlo geweest en daar bouwen ze de B erg laag zag ik. Echter kon ik de laatste 2 jaar niet op die data :')

De pony wordt steeds ouder dus de tijd dringt :P

NiesAndor

Berichten: 67
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:58

Hoi!
Als je iets verder wil rijden: markelo staat volgens mij vrij laag en Eibergen en winterswijk enzo ook.
Weerselo stond ook laag dit jaar en het eerste Buitenconcours in almelo ook.
Ik weet niet of het je uit maakt of het binnen of buiten is maar ik vind het in lonneker ook nooit hoog binnen.
En daar bij als de bb goed gaat doet die 10/20 cm het hem ook niet! Succes

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Laag B-parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:06

En als je eerst een rondje BB doet en daarna een rondje B? Dan heb je alle hindernissen al een keer gehad, was voor mij altijd wel beter voor de zenuwen :P

Kelhil

Berichten: 7
Geregistreerd: 29-10-13

Re: Laag B-parcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 08:25

Lonneker niet hoog!? Dan hebben wij een ander beeld van hoog:P Ik rijd een klein hafje he.. dan is alles hoog hihi. Maar eerst BB en dan B is misschien een goed idee! Als ik dat dan in Markelo ofzo doe moet het vast goed gaan! Bedankt voor de tips!
1 Van jullie ooit in Barchem of Vasse geweest?

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:31

Eibergen wordt over het algemeen dik gebouwd en ik heb dit jaar Winterswijk in het L gereden en daar stond het ten eerste zeer aan de maat en heel technisch gebouwd.

Mijn ervaring is dat je er geen pijl op kan trekken. Jos Brinkman bouwt over het algemeen vriendelijk maar ik zou het sowieso zoeken in de achterhoek. Isidorusruiters (Haaksbergen) hebben in augustus nog cc. Geen idee hoe het daar staat.

FriesWytske
Berichten: 9914
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Laag B-parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:57

Volgens mij kom je dezelfde hoogte van de B straks tegen in de cross. Zou gewoon eerst een rondje BB doen en dat het 2de rondje B.

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:59

Ik ben afgelopen weekend in Barchem geweest, daar stond het niet heel laag vond ik. Wel fijne lijntjes enzo. In Winterswijk vond ik de B nog best aan de maat.

Eerst BB en daarna B is inderdaad erg fijn, dan heb je alles al een keer gehad en dan weet je hoe je moet rijden enzo, waardoor het ook makkelijker wordt om foutloos rond te komen.

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:06

FriesWytske schreef:
Volgens mij kom je dezelfde hoogte van de B straks tegen in de cross. Zou gewoon eerst een rondje BB doen en dat het 2de rondje B.


B cross is 10 cm. lager dan B springen maar ik zou het voor je eigen veiligheid wel beter vinden om eerst gewoon B te springen. Bij een vaste hindernis wil je niet meemaken dat het paard het net niet redt. Het is niet voor niets dat je eerst een winstpunt in het B springen gehaald moet hebben.

Eerst BB en dan B is een heel goed advies. Die 10 cm. vallen echt wel mee.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:07

Ik zou inderdaad ook naar de Achterhoek komen. Ik rijd al jaren geen wedstrijden meer, maar ik vond Markelo wel vaak aan de maat. Barchem kan heel verschillend zijn. Ik ben er een keer gestart en toen was de B ook aan de maat. Een dag later was dat het L parcours.
Daarbij zou ik ook kijken naar BB en B parcoursen en dan wel in 1 en dezelfde ring. Barchem heeft bijv meerdere ringen en dan is de BB een ander parcours dan het B. Dat is in Eibergen volgens mij ook zo.

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:09

Loerbeek staat vaak laag, denk aan 85/90. Barchem is zeker niet laag, net als winterswijk en eibergen. Hummelo staat ook vaak vriendelijk gebouwd en in september hebben we bij onze club B springen en dat staat ook altijd wel netjes gebouwd. (dinxperlo)indoor is vragender nog en dat is ook niet absurd hoog gebouwd, maar wel 'kijkerige' hindernissen. Verder kun je idd eerst BB doen en dan B. Of BB opgeven en kijken hoe de B gebouwd is en dan nog bijschrijven.

Edit: Haaksbergen is ook netjes gebouwd maar niet echt laag.

Princesj

Berichten: 4555
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Laag B-parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:12

Bij ons in de regio staan de eerste indoor en outdoorwedstrijden vaak wat lager, vooral in de B. Volgens mij houden ze er rekening mee dat je paard ook moet wennen aan de omschakeling van binnen naar buiten en andersom.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:13

vaak als je richting de achterhoek trekt staan de hindernissen wat lager.
Maar ook bijvoorbeeld dit weekend markelo is goed te doen.

Afgelopen week haaksbergen viel me ook erg mee al vind ik haaksbergen normaal aardig gebouwd.

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: Laag B-parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:11

B behoort gewoon een meter te zijn en mag worden uitgebouwd naar 1.10m. Natuurlijk bouwen ze op de ene wedstrijd vriendelijker dan op de andere wedstrijd, maar een meter is een meter. Dat een bepaalde wedstrijd altijd lager dan de rest staat geeft ook geen enkele garantie, het is al vaak genoeg gebeurd dat het de volgende wedstrijd ineens hoger staat. Je treft het altijd verkeerd. Zoek je eens een keer iets wat wat dikker staat, staat alles ineens laag.

Als een koe in de wei een meter kan springen terwijl ze er niet op gebouwd zijn (ja, dat kunnen ze) dan kan jij met een haflinger dat ook want die is er een stuk beter op gebouwd. Als je zo graag wilt crossen dan lukt die winstpunt in de B springen ook wel ;) .
Succes :D

anke_e

Berichten: 191
Geregistreerd: 10-08-11
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:50

heeft het parcours(hoogte, afstand, lijnen ect) niet gewoon te maken met de parcoursbouwer ipv de wedstrijden zelf? vaak bestaan die toch uit vrijwilligers en moeten ze gewoon luisteren na de parcoursbouwer. :+ misschien kun je opzoek gaan na een parcoursbouwer die jij fijn vind bouwen. en bij sommige wedstrijden staat het van de te voren aangegeven wie het is. en daar bijvoorbeeld gaan starten :o

Martine

Berichten: 10277
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Laag B-parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:45

WD-V -> WD-K

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:53

anke_e schreef:
heeft het parcours(hoogte, afstand, lijnen ect) niet gewoon te maken met de parcoursbouwer ipv de wedstrijden zelf? vaak bestaan die toch uit vrijwilligers en moeten ze gewoon luisteren na de parcoursbouwer. :+ misschien kun je opzoek gaan na een parcoursbouwer die jij fijn vind bouwen. en bij sommige wedstrijden staat het van de te voren aangegeven wie het is. en daar bijvoorbeeld gaan starten :o


Dit is wel een goede tip! Kun je misschien ff kijken naar Jan Engelen en Jos Brinkman?