Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jantine_

Berichten: 2991
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: Rijsenhout.

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:35

Yvank leuke foto's, ziet er echt goed uit je beestje!

Sharona leuk topic ook :D :D

Vonneke gecondoleerd nog... Wat zal dat even ongemakkelijk geweest zijn op dat etentje. Toch alweer 3 winst, chapeau!

Hier gaat ie best goed, teller staat nu op 8. Wil 2 juli nog starten en dan 12 juli kring rijden. Zien wel wat het word daarna gewoon verder trainen en het M in :j

Martine

Berichten: 10277
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:21

Jullie gaan goed hier! Top hoor :D

Ik heb afgelopen tijd ook een aantal wedstrijden gehad. Van beide proeven kan ik er meestal 1 echt fijn rijden en de ander is wat rommeliger.
Teller staat op 8 winstpunten, heb een aantal wedstrijden in de L1 en ga daarna over. L2 ga ik uitrijden.
Heb nog een filmpje van een proef. Zal hem hier plaatsen :j

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:56

Jij gaat ook goed Martine! Is het vaak je 1e of 2e proef die fijn gaat of wisselt dat?

Leuk om al die goede resultaten te lezen! Gefeliciteerd +:)+
En komen mooie foto's voorbij. Hij heeft talent Yvank!

Gecondoleerd vonneke.

Hoe is je les gegaan tita?
Wat fijn dat je zo'n leuke relatie hebt. Ook geen probleem om even wat minder te starten toch? Je krijgt er vast vanzelf weer heel veel zin in.

Ik ben vanmorgen weer op cc geweest met m'n schimmel. Moest als eerste starten dus wekker op 6uur... maar niet voor niets geweest. Twee keer 1e in de L1 met 188 en 191 punten.
En vorig weekend heeft de merrie echt heel fijn gelopen. Derde en vierde in de B met 191 en 192 punten. De jury sprak me nog aan dat ze het een veelbelovend paard vindt. Jeeeej! :D

Martine

Berichten: 10277
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:54

Netjes Rivella! Mooie punten en gefeliciteerd met de prijzen :D

Bij mij verschilt het nog wel eens. Als ik moet kiezen is vaak de eerste proef het fijnste, maar het is ook wel eens andersom :+

Sharona95

Berichten: 787
Geregistreerd: 08-04-11
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:39

Joh wat goed Laura!! dan vergeef je het al gauw dat je zo vroeg op moest haha.

Leuk Martine! ben benieuwd naar een filmpje!

Ik heb gisteren de tweede selectie gereden in Kootwijk, waar ik vorige keer zo slecht had gereden.. Zag er behoorlijk tegenop maar was helemaal niet nodig haha. Hij liep de eerste proef echt super, helemaal met zn koppie erbij en had er een heel goed gevoel over. Tweede proef iets minder fijn, maar toch hele goede stukken.
Alleen de eerste proef weer voor de selectie en ben 5e geworden met 189. Vond het in eerste instantie erg laag maar degene die eerste was had 192, dus er werd ook niet erg hoog gepunt en zat toch heel dik in de buurt!

Dus met een beetje geluk zitten we er dit jaar weer bij!

Ben afgelopen donderdag ook nog wezen crossen, heb ik al een leuk fotootje van, de rest moet ik nog krijgen:

Afbeelding

Mettee
Berichten: 3102
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:41

Net gesprongen met mijn reus, ging super top! Hij sprong alsof het een meter was haha maar we sprongen zo'n 70. Alleen na de sprong wordt ie wat heet maar daar gaan we hard op trainen. Dit was het laatste sprongetje dus hier springt ie gewoon normaal :)

View My Video

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:07

sharona wat een leuke foto zeg

Ik durf niet meer zo goed te springen mijn druif is eigenlijk niet echt stabiel op het gras, ze struikelt nog over een graspol

Mijn les ging niet onaardig moeten wel weer helemaal terug naar de basis maar Doortje heeft er bijna 4 maanden van tussen gelegen. (er uit gelegen :D van tussen blijk weer brabants te zijn)
Ze hing ontzettend op mijn teugels vooral in stap wil niet door de hoeken, is traag en laat niet los in haar lijf
Na de eerste les ging het aanzienlijk beter dus volgende week weer lesje

Heb momenteel nog steeds geen zin om te starten ik heb geen idee hoe het komt ben er eigenlijk helemaal niet meer mee bezig...al verwacht ik dit jaar nog wel een keer te gaan.

Rivellla en Marine gaan ook hard ik ben dadelijk nog de enige die achter blijft :P

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:02

Fijn Tita dat je weer aan het rijden bent.

Lekker oppakken en straks weer eens op concours! Dat is toch zo lekker!

Lies09

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:11

Leuke foto's en filmpjes komen er voorbij :) en ook fijne punten!

Wij hebben even wat rustiger gedaan. Het rijden ging zo'n 2 weken niet zo lekker door verschillende dingen. Maar ben gisteren wel weer op concours geweest. Eigen kwam ik de proeven heel relaxed uit en had er een redelijk gevoel bij. Meestal zie ik alleen de verbeterpunten!
Lang wachten op de punten... was ik 4e en 2e met 198 en 202 :) Dat gaf wel weer even een beetje zelfvertrouwen! Er deden ook nog aardig wat mensen mee!

Tita, fijn dat het rijden na de les weer wat beter voelde. Misschien komt dat gevoel dat je weer op wedstrijd wil wel weer als je met een goed gevoel op je paard zit :)

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:20

Denk wel dat je gelijk hebt hoor Vonneke, nu ik weer serieuzer bezig ben, heb je meer een doel en ben ik fanatieker
Dus afgelopen do-vrij-zat gereden en gister grondwerk vandaag twijfel ik..... woe iig vrij voor druif.

Lies09
Ik kan wel starten hoor en ik denk dat ze nog steeds wel winst haalt in de L1 (moet ze wel de wissels uit der hoofd laten) maar ik heb zelf even geen zin en het is van verre perfect.
Komen veel kosten aan zoals nieuw zadel en wil de trailer laten checken dus dit jaar of volgend jaar een nieuwe vloer.
Hoorde net dat ik op vakantie ga met mijn lief....tja :D boel geld allemaal oja auto moet gekeurd worden en heeft minimaal 2 banden nodig letwel 250 euro per band...duhhhh die hoop ik weer ergens anders of 2e hands goedkoop te scoren.

Jij heb wel mooie punten gereden zeg

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:29

Fijne punten!

Kan me er wel iets bij voorstellen tita :j

Ik heb ook op het moment helemaal niet zo heel veel zin in wedstrijden :n , heb het druk en wil eerst mn houding weer goed hebben.. Want er wordt wel snel gedacht zoals poos terug op wedstrijd ook, paard moet meer naar recht buigen. Ja dat klopt maar wat helaas niet gezien wordt. Ruiter zin paard in de weg daarom kan paard niet goed naar rechts buigen := .

Ben inmiddels op een punt beland dat ik er wel klaar mee ben. Paard wordt vandaag helemaal los gemaakt de stakker vastgereden op rechts door baasje :=

En ik ga deze week beginnen op een balance coach net zoiets als een flexchair om in kaart te brengen wat mijn bekken doen.. Ik ben zelf heel scheef mijn rechterheup steekt veel verder naar voren dan link, daardoor kan ik mijn schouders en lijf heel slecht meedraaien naar rechts. Maarja het erge ik voel dit al niet meer naar mijn idee ben ik recht.

Ik loop al een poos bij de chiropractor alleen op het paard gaat het elke keer weer de mist in := en het is voor buitenstaanders ook ontzettend moeilijk om te zien wat ik precies doe behalve het niet lekker meedraaien. Dus maar met die balance coach aan de gang eens zien of het daar beter van wordt.

Lies09

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-07-09

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:30

Yvank wat goed dat je dat doet! Hoop ook dat het je iets oplevert!

En tita, kosten zijn nooit fijn, maar een vakantie met je vriend is wel lekker natuurlijk!

Ik was de afgelopen weken erg druk met stage. 45 uur per week werken en mn eindopdracht daarnaast en mn paard rijden kost een hoop energie. Maar als alles mee zit heb ik morgen mijn diploma! :o

Jantine_

Berichten: 2991
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: Rijsenhout.

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:24

Gaaf Sharona, ook aan het crossen! Heb je nog meer foto's inmiddels?

Heb je je diploma gehaald Lies?

Tita lekker toch op vakantie met je vriend! Soms kan het ook té veel paard zijn merk ik altijd bij mijzelf. Vakantietje zou me ook wel goed doen... Lekker ook zelf genieten van andere dingen :j

Jeetje Yvank lastig dat je dat hebt! Hopelijk kan die balance coach je helpen :)
Ik heb ook vrij erge problemen met m'n rug, scoliose en sheuermann waar ik voornamelijk met langtijdig doorzitten last van krijg... Voornamelijk nu met lessen waar ik veel moet doorzitten. Erg vervelend! Heb ook tijdje ''therapie'' te paard gehad, maar ben daar wel mee gestopt uiteindelijk omdat ik geen vooruitgang zag bij mijzelf.

Morgen avond wedstrijdje rijden :D Echt zin in! Hij loopt als een zonnetje! En week erop de kring... Kijken hoe dat gaat :)

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:55

Succes :)

Ben nu 1x geweest heb er wel veel aan gehad. Heb gisteren een nieuw zadel gekocht zodat ik ook fijner kan zitten :j

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:00

Fijn Yvank! Wat heb je voor iets gekocht? Ik morgen weer zadelmaker aan huis... Wat een ellende.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:46

Balen zeg :(:)

Ik heb een Rossner Montreal gekocht. Erg fijn zadel zit fijn en paard beweegt er veeel fijner onder! Voel me nou bijna schuldig dat ik nog met zn oude zadel reed :=

Heb ook wel naar nog wat duurdere zadels zitten kijken wou eerst éen laten aanmeten, maarja paard is jong veranderd nog wel en ik heb een auto op oog die de trailer kan trekken dus mijn geld is wel weer weg _O-

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:38

Top!!

Jantine_

Berichten: 2991
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: Rijsenhout.

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:33

Fijn dat je een ander zadel hebt Yvank. :)

Vanavond wedstrijd gereden. Wat een zware rot banen, ga er niet meer heen! Hadden er ook een aantal afgezegd hierdoor.
Niet echt mega fijn eraan kunnen rijden omdat ie echt al snel "op" was maar toch 2 keer eerste met 1e proef 200 en 2e proef 188.

Mettee
Berichten: 3102
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:34

Vandaag les gehad van roelie bril, erg streng maar wel heel hard gewerkt en meteen onze zwakke punten gevonden. Gaan er hard aan werken. Maandag weer springles van liza :)

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:42

Rustig hier.

Wij gaan onverwachts sneller op wedstrijd nog ff puntjes op de I zetten en einde deze maand knallen in de L2 :)

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:19

Wat leuk Tita. Dat is snel gegaan.
Alweer opgegeven?

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:40

Ja zojuist net naar Velddriel.

Is iid erg snel gegaan..druif moet nog iets sneller worden en sterker maar dat komt vast wel.
De L2 is onverwachts maar ik verwacht een operatie vanaf okt tot dec ergens en dan ben ik paar maanden uit de running dat is het volgend jaar wanneer we L2 gaan starten en dat vind ik vrij laat.

Ben verder nieuwsgierig hoe we beoordeeld worden in de L2

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:41

Lekker! Wanneer is het weer Velddriel? Misschien ook weer eens opgeven.

Gezellig dat je weer mee komt kletsen.

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:42

Ik ga op zaterdag 26 juli

dan verder twijfel ik nog op 16 aug voor Sleeuwijk

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:45

Leuk!

Ik moet ook maar weer eens ben al maanden niet geweest. Maar gaan eerst lekker een week op vakantie. Boscrossen :)