Merell cup 2008

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:59

Ons 4tal gaat ook naar Merselo Lachen

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:36

het paarden viertal vam aarle-rixtel gaat ook naar merselo

CiskaG
Berichten: 110
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Exloo

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:25

Coby10 schreef:
Pfoe, het ging vandaag niet al te best met ons. Met losrijden ging het allemaal wel, maar in de bak toen de muziek aanging, ging de helft van ons in galop in plaats van draf en dat kwam de rest van de proef eigenlijk niet meer goed. Sommige stukjes gingen ook wel goed, maar er ging ook vrij veel de mist in. Nou ja, we hebben het weer naar onze zin gehad en daar gaat het uiteindelijk om! Nieuwe kansen in Lisse!

Ciska, gefeliciteerd met jullie eerste plaats!


Dank je. We hoeven dus niet meer naar Lisse gelukkig Bloos
De muziek stond in eerste instantie nogal zacht, dus onze instructeur gaf aan dat het harder moest. Dat hebben we geweten.... Haha! De paarden schrokken zich te pletter Haha! We hadden dus ook nogal wat foutjes, maar de andere teams dus ook.

We kregen als extra prijs een arrangement bij de Zwaluwhoeve (sauna en beauty resort) Onze instructeur Koos mag gezellig met z'n dames in de sauna! Haha!

Ik heb jullie proef gezien, er ging inderdaad nogal wat de mist in. Jammer hoor, maar in Lisse dus een herkansing!
Ik heb nog gekeken of ik je kon vinden in de kantine, maar dat is niet gelukt (van de foto's in je profiel kon ik jullie wel herkennen, maar zonder paard en cap ging het niet Knipoog )

CiskaG
Berichten: 110
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Exloo

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:34

Trouwens, ons pony viertal had erg pech zondag. Tijdens het inrijden ging het allemaal super, binnenkomen ook nog, maar bij het groeten trapte 1 van de pony's een andere behoorlijk kreupel. De proef werd gestopt, de jury gaf 5 minuten de tijd om te koelen, stappen e.d. maar helaas bleef de pony onregelmatig. De reserve amazone was met vakantie, dus het viertal zou dus niet kunnen starten.....

Er werd door een ander viertal (ik weet niet meer welke.... sorry Bloos ) een pony beschikbaar gesteld. Amazone reed er zo op weg, wat een superbrave en gemakkelijke pony! Dus het viertal is gewoon gestart, volgens de regels wel uiteraard wel buiten mededinging, maar ze zijn in elk geval niet voor niets naar Dronten gekomen.

Geweldig toch dat zoiets ook gewoon kan tegenwoordig OK dan! OK dan!

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 12:51

CiskaG: wat super dat een andere vereniging zo een pony aanbied! Vind dat eigenlijk wel een speciale vermelding waard op de knhssite, of P&S!

jorien_

Berichten: 278
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Montfoort

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:24

CiskaG schreef:
Trouwens, ons pony viertal had erg pech zondag. Tijdens het inrijden ging het allemaal super, binnenkomen ook nog, maar bij het groeten trapte 1 van de pony's een andere behoorlijk kreupel. De proef werd gestopt, de jury gaf 5 minuten de tijd om te koelen, stappen e.d. maar helaas bleef de pony onregelmatig. De reserve amazone was met vakantie, dus het viertal zou dus niet kunnen starten.....

Er werd door een ander viertal (ik weet niet meer welke.... sorry Bloos ) een pony beschikbaar gesteld. Amazone reed er zo op weg, wat een superbrave en gemakkelijke pony! Dus het viertal is gewoon gestart, volgens de regels wel uiteraard wel buiten mededinging, maar ze zijn in elk geval niet voor niets naar Dronten gekomen.

Geweldig toch dat zoiets ook gewoon kan tegenwoordig OK dan! OK dan!


dat was mijn pony! Haha! haha ik vond het heel knap hoe zij het deed!

wij waren trouwens met het 4tal 1e geworden met 71,9 % Haha!

jorien_

Berichten: 278
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Montfoort

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:25

ik hoop trouwens ook dat die pony snel weer goed is!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:25

Dat scheelt weer een keer een ritje van een paar uur! Wat een heerlijke prijzen.. Hmm.. Ik krijg ineens nog meer motivatie om voor volgend jaar wel een hele goede kur neer te zetten! Haha!

hahaha, we hebben dus aan jullie te danken dat de paarden zo van de muziek schrokken... Knipoog Ik baalde ook wel ontzettend van mezelf, want mijn paard schrikt eigenlijk nooit en is de braafheid zelve, dus als hij dan wel een keer een pas opzij zet, ben ik ook meteen helemaal de weg kwijt en duik ik alleen maar voorover. Ach, volgende keer maar weer beter.

Ik heb ook nog wel even gekeken in de kantine, maar kon ook niet precies achterhalen wie jij was. Zonder paard en cap zijn mensen inderdaad heel anders!

Super dat er zomaar een pony werd uitgeleend! Ik heb sowieso wel de indruk dat de sfeer om viertalwedstrijden wel relaxed is. Wel heel fijn. (hoewel er bij ons wel een viertal aan het losrijden was dat het net iets minder gezellig had met z'n allen Bloos Ik zag jullie pony's wel even met losrijden (lekker herkenbaar, die rode caps!). Zag er wel heel netjes uit. ik zie mijn dochtertje (is nu net een jaar, dus duurt nog even) over een paar jaar al met wat vriendinnetjes viertal rijden! Jammer dat de pony's dan niet voor de punten konden gaan. Gaan die nu nog wel naar Lisse?

jorien_

Berichten: 278
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Montfoort

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:34

volgens mij moeten de exloo pony's wel naar lisse om naar wanroij te mogen.. maar dat weet ik niet zeker, wel weet ik dat dat een heel end is voor hun!...

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:20

Ik denk het ook. Je moet toch min 2 van de 3 wedstrijden rijden? Lisse is voor ons het meest dichtbij dus daar gaan we zeker naar toe. Niet dat we naar Wanroij mogen, maar we hebben nu een kur, dus die gaan we ook zoveel mogelijk rijden! Haha!

Eind april is er in Schipluiden ook kur op muziek (bij Chardon). Individueel, pas de deux en viertallen, alleen niet voor 'het echt' maar onderling. Er zijn wel geldprijzen te winnen. Gaat iemand daar nog aan mee doen? Vantui Exloo zal het wel iets te ver zijn...

jorien_

Berichten: 278
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Montfoort

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:07

wij gaan trouwens ook naar lisse!

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:51

Jammer dat jullie allemaal in Regio Noord zitten, had jullie graag nog willen zien. In Wanroij dan maar? Knipoog

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:18

hahaha, Ciska zie je daar zeker! Jorien ook??
Wij zijn er volgend jaar! Lachen

CiskaG
Berichten: 110
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Exloo

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:12

jorien_ schreef:
dat was mijn pony! Haha! haha ik vond het heel knap hoe zij het deed!
wij waren trouwens met het 4tal 1e geworden met 71,9 % Haha!


Super van je Jorien! En inderdaad ging het Marjan heel goed af. Je hebt een hele leuke pony Ja
Ik weet niet hoe het met de pony van Marjan gaat op het moment, als ik wat weet zal ik het melden.

En gefeliciteerd met jullie 1e plaats uiteraard OK dan!

@ Coby10:
Je dochtertje rijd dus over 5 jaar met een shetlander viertal in Dronten? We komen kijken dan hoor!
De pony's gaat waarschijnlijk wel naar Lisse, want ze moeten 2 wedstrijden rijden om naar het NK te mogen. Ze zijn wel het enige M viertal pony's uit de regio Noord, dus misschien komt er nog wel een andere oplossing.

Coby10 schreef:
Eind april is er in Schipluiden ook kur op muziek (bij Chardon). Individueel, pas de deux en viertallen, alleen niet voor 'het echt' maar onderling. Er zijn wel geldprijzen te winnen. Gaat iemand daar nog aan mee doen? Vantui Exloo zal het wel iets te ver zijn...

Denk inderdaad dat we daar niet naar toe gaan, we reizen nu al heel wat af Bloos


haike schreef:
Jammer dat jullie allemaal in Regio Noord zitten, had jullie graag nog willen zien. In Wanroij dan maar? Knipoog

Gaat lukken Haha! Jorien komt denk ik ook wel? Jullie staan toch ook heel goed?

Lotte en Laida, succes in Merselo dit weekend!

Wollie

Berichten: 235
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Exloo

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:40

Hallo hallo,

Hier de commandante van het ponyviertal van RV Exloo.
Met Matcho, de pony die een trap kreeg, lijkt het goed te gaan. De DA verwacht een zware kneuzing. Als het been nog dikker werd moest er een foto worden gemaakt, maar het lijkt dus goed te gaan.

Jorien nogmaals bedankt voor het lenen van je super brave pony en het is niet voor niets geweest. We mogen naar Wanroij!!! Go jij! Go jij!

Ik heb de situatie voorgelegd aan de KNHS en de KNHS heeft besloten dat we door deze overmacht (we hebben zelfs normaal gesproken een extra reserve pony, de 2e pony van Marian) een startbewijs krijgen.

Dat wij de enige zijn in de klasse M pony's was natuurlijk voor ons een groot pluspunt. Een ritje naar Lisse zou puur een papieren formaliteit zijn. Door zouden we dan sowieso zijn, ook al zouden we de proef achterstevoren en ondersteboven rijden!!

Ik had ons al extra aangemeld voor Lisse, waar ze ons direct achteraan in het programma gezet hebben (super lief), maar dat is dus niet meer nodig.

Ik kan je vertellen dat wij allemaal erg blij zijn, dat een ritje van in totaal meer dan 7 uur ons bespaard blijft. Een lange rit bewaren we graag voor Wanroij!! (des te meer omdat ik ook nog een feestje heb van CiskaG die avond daarvoor!!!) Knipoog

Afin, iedereen nog bedankt voor de verleende hulp, medeleven etc.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:48

CiskaG schreef:
@ Coby10:
Je dochtertje rijd dus over 5 jaar met een shetlander viertal in Dronten? We komen kijken dan hoor!
De pony's gaat waarschijnlijk wel naar Lisse, want ze moeten 2 wedstrijden rijden om naar het NK te mogen. Ze zijn wel het enige M viertal pony's uit de regio Noord, dus misschien komt er nog wel een andere oplossing.


Inderdaad! Samen met de dochters/zoontjes van een paar vriendinnen van me die nu ook zwanger zijn of net een kind hebben. ik ben Ninke (zo heet mijn dochter) al haar woordje 'A-kaderdressuurpony' al aan het leren!

Gelukkig dat de KNHS ook inziet dat ze jullie een onnodige rit kunnen besparen! Balen dat de wedstrijden zo ver zijn, dat je ook niet gewoon ' voor de leuk' er even naar toe rijdt.

Fijn dat het allemaal wel weer goed gaat met de pony!

Mensen in Merselo: heel veel succes!

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:32

Lotte en Laida, succes in Merselo dit weekend![/quote]

dank je ROFL

CiskaG
Berichten: 110
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Exloo

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:57

Wollie schreef:
Hallo hallo,

Hier de commandante van het ponyviertal van RV Exloo.
Met Matcho, de pony die een trap kreeg, lijkt het goed te gaan. De DA verwacht een zware kneuzing. Als het been nog dikker werd moest er een foto worden gemaakt, maar het lijkt dus goed te gaan.

Jorien nogmaals bedankt voor het lenen van je super brave pony en het is niet voor niets geweest. We mogen naar Wanroij!!! Go jij! Go jij!

Ik heb de situatie voorgelegd aan de KNHS en de KNHS heeft besloten dat we door deze overmacht (we hebben zelfs normaal gesproken een extra reserve pony, de 2e pony van Marian) een startbewijs krijgen.

Dat wij de enige zijn in de klasse M pony's was natuurlijk voor ons een groot pluspunt. Een ritje naar Lisse zou puur een papieren formaliteit zijn. Door zouden we dan sowieso zijn, ook al zouden we de proef achterstevoren en ondersteboven rijden!!

Ik had ons al extra aangemeld voor Lisse, waar ze ons direct achteraan in het programma gezet hebben (super lief), maar dat is dus niet meer nodig.

Ik kan je vertellen dat wij allemaal erg blij zijn, dat een ritje van in totaal meer dan 7 uur ons bespaard blijft. Een lange rit bewaren we graag voor Wanroij!! (des te meer omdat ik ook nog een feestje heb van CiskaG die avond daarvoor!!!) Knipoog

Afin, iedereen nog bedankt voor de verleende hulp, medeleven etc.


Hee Wollie Haha!

Dat is mooi geregeld, plusje voor de KNHS! Scheelt inderdaad een paar kilometers....
En gelukkig dat het met Matcho weer wat beter gaat!
Ennehhhh..... Feestje????? Haha! Rock-on, dudes! Go jij! Go jij! Cool

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 09:32

Iedereen succes vandaag!!

Wollie: fijn dat geregeld kon worden, gefeliciteerd!!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:04

Hoe is het gegaan in Merselo??

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:09

Ons 4tal was 3e.. Maar nu hebben we een probleem, want nu moeten we volgende week rijden om naar Wanroij te mogen.. en volgende week moeten we ook met de clubkampioenschappen met een M-4tal meerijden, en de helft van de ruiters die in de Kur zitten, zitten ook in het M-4tal.. Dus dat wordt nog even kijken hoe we dat gaan doen Tong uitsteken

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:42

ons 4tal was vandaag weer 1e.
we waren niet echt tevreden met de proef , maar het was blijkbaar toch genoeg om te winnen.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:25

Gefeliciteerd, Laida!
Lotte, zijn er geen reserves die ingezet kunnen worden? Wel vervelend om te moeten kiezen (maar het is natuurlijk wel een luxe-probleem....Lachen

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 14:44

Gefeliciteerd!

Ben benieuwd naar startlijsten komend weekend

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Merell cup 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:07

Coby10 schreef:
Gefeliciteerd, Laida!
Lotte, zijn er geen reserves die ingezet kunnen worden? Wel vervelend om te moeten kiezen (maar het is natuurlijk wel een luxe-probleem....Lachen

Nee.. Want degene die in het Kur 4tal zitten,, moeten ook springen of dressuren voor de clubkampioenschappen.. en we hebben niet zo veel ruiters die M springen Tong uitsteken