Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en eventueel daarna idd met z'n alle om de tafel gaan zitten om tot een gezamelijke oplossing proberen te komen...
Ik bedoel hiermee dat de jongen eigenlijk erg slecht mag rijden zonder dat de pony hier op reageert, waardoor het moeilijk wordt om hem iets duidelijk te maken, aangezien de pony toch gewoon rustig (en te diep aan de teugel) blijft lopen.Maar dat zien zij niet inKarennnn schreef:@ tamary:Ik zou zo direct geen oefening kunnen geven waar dit bij is, omdat hij echt nog maar beginnende dressuurruiter is en ik van hem dus geen schouderbinnenwaarts ofzo kan vragen, anders had ik het inderdaad zo kunnen oplossen. Daarbovenop is de pony eigenlijk veel te meewerkendIk bedoel hiermee dat de jongen eigenlijk erg slecht mag rijden zonder dat de pony hier op reageert, waardoor het moeilijk wordt om hem iets duidelijk te maken, aangezien de pony toch gewoon rustig (en te diep aan de teugel) blijft lopen.Maar dat zien zij niet in
@ neverstop: dat vond ik inderdaad ook een goed plan, heb na de les een kwartier met haar gepraat ongeveer en haar uitgelegd, dat het inderdaad zo is dat als hij zo rijdt dat zijn pony dan veel makkelijker aan de teugel komt omdat hij de druk meer naar beneden zet en dus niet echt met gevoel moet rijden, maar hem meer naar beneden trekt. Daarna heb ik een voorbeeld gegeven van als ik een kei harde stamp met mijn benen geef of een serieuze tik elke keer dan vertrekt mijn pony ook direct, terwijl dat je soms met een beenknijp geen reactie krijgt. Maar hierdoor ga je toch ook niet elke keer met je zweep op je paard liggen tikken. Het is net zo dat je op de juiste manier de gewenste reacties en resultaten probeert te behalen. Maar eigenlijk denk ik dat ze dan liever heeft dat haar zoon altijd bij de prijzen is nu dan dat hij nu terug naar de middenplaatsen moet om een correcte houding te krijgen, en ik weet niet of ik er dan mee door kan werken.
neverstop schreef:Wat IK me afvraag, hóe kan hij in de prijzen vallen met die pony als hij er zo beroerd op zit?..
want de Jury (neem aan dat ie wat wedstrijdjes hobbelt) let toch ook wel op de houding e.d
erg triestig maar nu eenmaal de waarheid.

neverstop schreef:Hmm is ook geweldig georganiseerd daar dan he
hehe, dat is gewoon ook de reden waarom ik bijna geen dressuur op wedstrijden rij. Omdat mijn vader voorzitter is bij onze club in de LRV, gaan LRV tornooien vaak voor op andere provinciale en nationale wedstrijden. Maar ik heb er nooit graag dressuurgereden. zo hebben we weer een schandalige regel die gelukkig sinds dit jaar veranderd is: vroeger kon je alleen maar een klasse hoger gaan als je won. Dus iemand die altijd laatst was en 1x won mocht naar Licht bv en iemand die altijd 2e was, moest altijd in Begin blijven.
' vast in Begin.