Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Als men zegt dat het paard bereden is (en je dat niet zeker weet omdat je er zelf nog niet op hebt gezeten, zie bijv. handelsstallen) , eerst grondwerk om te kijken wat hij kan, dan crash test dummy erop om te kijken of hij echt bereden is, en daarna gaan rijden.
Bij paarden die je kent of waar je al op hebt gezeten kun je meteen vanaf dag 1 beginnen. Al is het maar longeren of grondwerk.

superwoman schreef:Hangt erg van het paard af en z'n graad van africhting.
Ik ben wel een voorstander van wennen. In de meeste gevallen vind ik 2 dagen voldoende.
) maar ik ging een ritje maken door de omgeving de eerste dag, ik liet hem eerst een beetje aan zn nieuwe tehuis wennen enzo, en na een uurtje of 2 ging ik vooral veel tegen hem praten enzo, en dan even gewoon door de omgeving heen, zodat ie kan zien van 'Oh ik ben nu hier'. En dat ie het uiteraard naar zn zin gaat krijgen.
ik vind het wel wt vroeg maar ik kon niet wachten
ik was namelijk 10
maar goed zij was wel rustig me vader was er bij en het was in de bak van de buren (wij hadden geen bak) er was geen probleem dus opzichkon het wel maar het is verschillend perpony/paard