Je snap natuurlijk wel waar ik het over heb, Isabel Werth met Satchmo.
Als hier landelijk, in welke klasse dan ook, een paard op deze manier 2x (!!!) staakt, zal deze never nooit meer de punten kunnen halen om te winnen. En volgens mij: Terecht!
Maar op het niveau waarop gisteren gereden is, mag dit toch al helemaal niet gebeuren vind ik. 1 gewonnen proef en een keer 2e op de Olympische Spelen mag niet kunnen met zulke ongehoorzaamheden in de proef.
Het aanspringen van Anky in het appyement vind ik een ander verhaal, deze hulpen liggen gewoon zo dicht bijelkaar, dat kan altijd gebeuren.
Maar Satchmo ging echt totaal in staking, verzet, hij wilde gewoon niet meer. Mag je dan toch nog zo veel punten krijgen en uiteindelijk zilver winnen?
Nu ben ik eens benieuwd naar jullie mening..
Wel nog even voor de duidelijkheid: Dit gaat niet om duitsers of wie dan ook. Als het een nederlander was gebeurd had ik precies dezelfde mening gehad.
Isabel je ging gewoon echt te ver.
Ik vind Werth een leuke ruiter, daar niet van, maar ik heb zo de indruk dat het wel eens zou kunnen dat dit dier op de volgende wedstrijd niet meer zo zal durven in de staak gaan... Daarmee zeg ik niet dat het zo is natuurlijk, maar ik heb zo al wel dingen gezien met paarden die moesten presteren ...