Ik heb een vraag aan jullie.
Vanaf welke leeftijd, niveau & ervaring vinden jullie dat je een paard van een ander echt kunt trainen?
Vanaf wanneer is het uberhaupt trainen? Wat valt daar voor jullie precies onder?
Vanaf wanneer zou jij betalen voor het trainen van een paard?
Ik vind zelf dat de ruiter de basis gewoon ruim voldoende moet beheersen en het paard de dingen kan leren waarin de eigenaar zelf niet uitkomt. Dat het fouten voelt & ziet die in het paard zijn gereden, en deze dusverre kan corrigeren.
Qua overige ervaring zou ik graag willen dat de ruiter menig paarden op hoog niveau (denk aan Z) heeft gebracht. Dit omdat je dan weet dat het niet zomaar al Z-paarden zijn geweest, waar zij vanaf de B ook even heen is gevlogen.
Ook de training moet redelijk zijn voor het paard. De ruiter moet niet teveel ineens willen doen & vriendelijk maar duidelijk omgaan met het paard.
Wat ik ook zou willen, is dat diegene ook duidelijk kan uitleggen wat ie precies doet met het paard en waar de eigenaar er zelf aan moet werken. Dus dat diegene ook zijn werk uiteindelijk over kan leveren aan de eigenaar.
Als een ruiter aan deze eisen voldoet, dan ben ik er bereid voor te betalen.
) maakt dan weinig uit, als ze maar goed zijn in datgene dat jij nodig hebt en dat ook aan kunnen tonen.
. Eerst maar eens winst rijden in de hogere klassen en dan nog zal een eigenaar bezien wat hij er zoal van vindt.
.