Wie vind jij nou goed en rijden en wie niet (graag onderbouw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cherrypop

Wie vind jij nou goed en rijden en wie niet (graag onderbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 08:56

Ilzas en ik willen graag weer een felle discussie. Dus daarom deze vraag!(zie titel)
Ik vind Marcus Ehning echt de beste ruiter ter wereld. Meredith Michaels Beerbaum niet heel erg, die mag heeeel blij zijn met Shutterfly en Checkmate anders was ze nooit zo ver gekomen. Ludger en Jos vind ik te controlerend rijden. Anky en dr rollkur vind ik niet slecht (maar daar moet niet heel het topic over gaan). Henk van der Pol vind ik HELEMAAL niets aan, man die man rijd echt vaak misafstanden en zit me een potje te rukken en te trekken.

Zo nu jullie Clown

Ilzas

Re: Wie vind jij nou goed en rijden en wie niet (graag onderbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:07

Marcus Ehning vind ik helemaal the bomb. Super rijden en hij lijkt me ook heel sympathiek. Hij rijdt heel rustig en beheersd en controlerend en hij lijkt me heel correct en vriendelijk tegen zijn paarden en hij het werkt kennelijk, gezien zijn enorme successen.
Angelique Hoorn heeft het voor mij forever verpest. Totaal onsympathiek, zowel tegen ruiter als paard. Heb haar regelmatig horen schreeuwen zowel tegen mensen als dieren. Verder vind ik haar onrustig rijden, plukken en trekken en ze lijkt ook niet erg gefocused/ geconcentreerd.
Qua springen vind ik Piet Raymakers verder errug ondergewaardeerd. Als er één ruiter was die nu wel eens een basisplaats had verdiend bij de OS, dan was hij het wel.

Van mij zul je nooit iets slechts horen over Anky, alleen al niet op basis van haar prestaties. Coby van Baalen heeft bij mij afgedaan na de Power and Paint ervaring.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:29

Springen kan ik niks over zeggen.

Qua dressuur vind ik Imke top en van Baalen helemaal niks.

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:30

Ik vind HP Minerhoud een goede ruiter. Als ik hem zie rijden zie ik een prachtig geheel. Het straalt rust en eerlijkheid uit. Hij komt bij mij over als een faire ruiter..
Emmelie scholtens zie ik ook graag rijden! Een amazone die de paarden goed voor elkaar heeft..

Ik zou eigenlijk niet weten wie ik niet goed vind rijden..

Wie ik niet graag zie rijden is Esther Liano, maar goed dat wil niet zeggen dat ze niet kan rijden..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:30

Ja, Imke vind ik ook een toppertje. Super ook van haar moeder zoals ze gecoached word en dat zij plaats heeft gemaakt voor haar.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:31

mvkj schreef:
Ik vind HP Minerhoud een goede ruiter. Als ik hem zie rijden zie ik een prachtig geheel. Het straalt rust en eerlijkheid uit. Hij komt bij mij over als een faire ruiter..
Emmelie scholtens zie ik ook graag rijden! Een amazone die de paarden goed voor elkaar heeft..

Ik zou eigenlijk niet weten wie ik niet goed vind rijden..

Wie ik niet graag zie rijden is Esther Liano, maar goed dat wil niet zeggen dat ze niet kan rijden..

Ja, eens voor wat betreft HP Minderhout en Emmelie Scholtens.

Wie is Esther Liano? Rijd die dressuur?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:38

Ken ik ook niet..

Happie zie ik ook graag rijden maar ben iets bevooroordeeld wat hem betreft aangezien er veel bij hem gelest wordt bij ons.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:46

Tsja, je moet je mening altijd op basis van iets vormen. Hetzij als publiek, hetzij als lesklant. Je kan het ook omdraaien: dat je er lest, omdat zijn rijstijl je bevalt.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:51

Dat is ook waar. Lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:54

Anky vind ik het toch wel goed doen, alleen al om haar prestatie's valt al te zwijgen..
Met Van Baalen weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet denken.. Lachen

Verder vind ik zelf Jeroen Dubbeldam geweldig!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:57

Dirk de Haas met Passion
Hoe hij de proef exact rijdt en overgangen maakt alsof het de simpelste zaak van de wereld is.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:59

Ja (Jeroen Dubbeldam), die vind ik ook goed.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:25

Bij het springen vind ik Franke Sloothaak een genot om naar te kijken, zo'n rustige controle als die heeft, prachtig!
In de dressuur kijk ik graag naar Anky, maar het mooiste vond ik toch Arthur Kottas, ik heb hem een paar keer een paard van iemand zien overnemen en zonder dat hij veel en duidelijk aan het paard sleutelde, veranderde het paard totaal en kon hij er alles mee. Echt geweldig!

(Esther Liano is trouwens een amazone die Friezen uitbrengt)

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:59

Zoals hierboven aangegeven Esther Liano brengt friezen uit en start met een fries GP.. Ik wist zo geen ander te bedenken dus vandaar Knipoog!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:01

mvkj schreef:
Zoals hierboven aangegeven Esther Liano brengt friezen uit en start met een fries GP.. Ik wist zo geen ander te bedenken dus vandaar Knipoog!!

Even een kleine correctie: ze is met Ielke GP startgerechtigd maar start hem niet GP volgens mij, hij is verkocht. Ze rijdt alleen soms nog shows met hem.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:02

Foto?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:35

Leuk topic dit Haha!

Ik vind Jur Vrieling een ontzettende goede ruiter. Respect voor zijn paard en zijn kunnen, rustig, prachtige rijstijl, geduldig. Tja, ik hoop dat hij er in Londen bij zal zijn Haha! Zelfde wat voor Jeroen Dubbeldam.
Daarnaast heb ik diep respect voor Anky, niet zo zeer om haar rijstijl maar om wat ze bereikt heeft en nu met die druk om gaat.

Dankzij mijn instructise begin ik Parelli te waarderen, hoewel ik alleen zijn techniek en foto's ken dus echt goed kan ik dat niet beoordelen.

Van Tim Lips ben ik ook erg onder de indruk na deze OS, rijstijl, omgang, leeftijd. Indrukwekkend.
Imke vind ik ook bijzonder leuk rijden.
Wim Schröder vind ik fijn rijden, Ben ook, Gerco is goed, maar ook erg fel.

En wie niet? Familie van Baalen is niet mijn favoriet. Na het P&P incident maar ook nadat ik haa r heb zien rijden op JA. Niet mijn manier van trainen, rijden of omgang.

Edward Gal vind ik ook niet echt bijzonder, vooral zijn beenvoering vind ik storend.
Zo zijn er nog wel een paar, maar ik vergeet namen nogal snel Tong uitsteken

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:39

Inderdaad, dat vind ik ook van Gal.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:11

Ilzas schreef:
Inderdaad, dat vind ik ook van Gal.

Ja dat vind ik ook wel. Ja

Ben voor de rest niet zo thuis want ik volg het niet altijd even goed. Ik vind Anky wel goed, echt respect voor wat zij gepresteerd heeft en ik vind Imke ook goed rijden, lijkt me ook een aardig mens (Anky op zich ook wel). Tim Lips vind ik heel knap hoe hij gereden heeft tijdens de OS, maar had daarvoor nog nooit van hem gehoord.

Van springruiters weet ik niet zoveel af, maar eigenlijk vind ik iedereen 'goed' rijden wanneer ze het paard met respect behandelen en het paard niet meer willen laten doen dan dat ze eigenlijk kunnen.

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:12

horseyfries schreef:
mvkj schreef:

Even een kleine correctie: ze is met Ielke GP startgerechtigd maar start hem niet GP volgens mij, hij is verkocht. Ze rijdt alleen soms nog shows met hem.

Voor zover ik weet heb ik haar in het FEC GP zien rijden met Ielke dan denk ik!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:14

Kun jij mij dan heel misschien ook uitleggen waarom jij denkt dat Meredith anders nooit zover was gekomen? Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:19

Dat vraag ik me ook wel af.. Vind haar wel heel fel rijden, maar aan de andere kant is ze wel een dame in de top waar voornamelijk mannen rijden.

Nog wat toevoegen aan mijn lijstje, Jan Brink met Briar, prachtig om te zien altijd, geweldige ruiter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:53

Hubertus schmidt en Isabell Werth zie ik graag rijden,ze rijden beiden harmonieus en vriendelijk {voor zover ik kan beoordelen}

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 17:43

Unfaithful schreef:
Kun jij mij dan heel misschien ook uitleggen waarom jij denkt dat Meredith anders nooit zover was gekomen? Haha!

Heb je haar paarden weleens gezien Haha! Die doen écht een hoop voor haar.
Als je haar ziet lichtrijden is het net een beginner en als ze dr dag neit heeft zit ze echt te prutsen met de afstanden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:45

Hier nog een fan van Hubertus Schmidt.
Wie ik niet graag zie rijden is Marlies van Baalen, met name omdat ze zo ontzettend stijfjes op haar paarden zit. Volgens mij heeft Coby iets te hard op die zit gehamerd Haha!