Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Romeo2007 schreef:Bij mij op stal had ik het erover. De meningen over een slof bevestigen verschilt nog erg.
De één vind tussen de benen en de ander onder de zweet bladen.

Romeo2007 schreef:Bij mij op stal had ik het erover. De meningen over een slof bevestigen verschilt nog erg.
De één vind tussen de benen en de ander onder de zweet bladen.
Saskiaatje schreef:Hoe moet je dan leren hoe het moet als je ze niet 'mag' gebruiken?
runningkawa schreef:gewoon niet en gewoon leren paardrijden..problemen zijn rijtechnisch en met slof stop je ze weg maar los je ze niet op
wat dacht je daar van?
Saskiaatje schreef:runningkawa schreef:gewoon niet en gewoon leren paardrijden..problemen zijn rijtechnisch en met slof stop je ze weg maar los je ze niet op
wat dacht je daar van?
Nou ja, ik longeer mijn paard met een hulpmiddel, namelijk een pessoa. Dat heb ik toch ook moeten leren, mag dat dan ook niet?
moonfish13 schreef:ik vind dat als je een handleiding nodig hebt hoe je een hulpteugel moet gebruiken je er niet eens aan moet beginnen.
Waratje schreef:Heb je er les in gehad of heb je zelf maar wat geprobeerd? Als je er (goed) les in hebt gehad, kan het z'n nut hebben, maar in heel veel gevallen kan het ook uitstekend zonder pessoa.
Ik zie maar heel beperkt nut van een handleiding: degenen die het om de verkeerde redenen aanschaffen lezen de handleiding toch niet en degenen die het onder leiding van een instructeur doen, gaan er vanuit dat de instructeur het wel weet...... Moet je maar hopen dat je een goede instructeur hebt, maar als ze een slof aanbevelen, kun je je twijfels hebben. Het is uiterst zeldzaam dat die echt een toegevoegde waarde heeft.

runningkawa schreef:als je niet weet hoe het moet...blijf er dan dan af
Misschien kan dat wel op de verpakking staan...waar de kennis ophoud beginnen de hulpmiddelen...
Maar dat is te confronterend voor vele...want ze zijn zoooo goed...![]()
Ligt toch aan die pokke knol
Sonja schreef:Van mij hoeft er geen gebruiksaanwijzing bij, dat zou drempelverlagend kunnen werken en dat lijkt me nou net niet de bedoeling. Van mij zou er juist een waarschuwing aan mogen dat aangeraden wordt om de hulpteugel onder deskundige begeleiding te leren gebruiken...
Charlenexx schreef:moonfish13 schreef:ik vind dat als je een handleiding nodig hebt hoe je een hulpteugel moet gebruiken je er niet eens aan moet beginnen.
Halleluja![]()
Ik ben trouwens voor hulpteugels als het dus echt op een goede manier kan bijdragen aan het fijner laten lopen van je paard. Helaas word het inderdaad zo vaak misbruikt, dan vind ik dat je het gewoon niet MAG gebruiken. Op concours mag je vanaf de Z springen met een slof losrijden of zware bitten gebruiken. Dat zouden ze in de winkel moeten naslaan, wat voor niveau je bent ofzo...
Edit: niet wedstrijd niveau, maar rij niveau. hoe weet ik ook nog niet![]()