[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:35

Ik vroeg me af hoe jullie ervaringen zijn.

Chaelle

Re: Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:11

Mijn ervaringen met de methode van ADB zijn super. In het begin is het even wennen, zowel voor ruiter als paard, en dacht ik van "jezus waar ben ik aan begonnen" maar als ik kijk waar ik een jaar later sta ben ik heel tevreden Ja Ik krijg les van iemand die leerling was van Antoine, en zijzelf heeft er ook enkel maar positieve ervaringen mee. Je paard word soepeler, rechter, er word niet getrokken in de mond en het gebeurt heel vriendelijk. Ben er dus helemaal weg van Lachen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:17

De methode in het begin goed, daarna wordt het werken met een zeer lange adem. Ervaringen met AdB himself en zijn vereniging, ronduit slecht. Duivel

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:53

Vriendin van mij lest van een leerling van hem. Ze zijn in 2 jaar tijd super vooruit gegaan. Ze zaten in een dal en door die lessen hebben ze er allebei weer zin in, het paard zit zichtbaar beter in zijn vel en bespiering en is ook een stuk soepeler.
Haar eigen zit is er enorm vooruit op gegaan.

Als zij toesteming geeft wil ik wel foto's plaatsen van af haar eerste les 2 jaar terug tot nu toe.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:55

Mijn ervaringen zijn goed, ik gebruik er nog steeds 'delen' van,
Je wordt bewuster van je rijden, vind ik

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:01

magda_90 schreef:
Vriendin van mij lest van een leerling van hem. Ze zijn in 2 jaar tijd super vooruit gegaan. Ze zaten in een dal en door die lessen hebben ze er allebei weer zin in, het paard zit zichtbaar beter in zijn vel en bespiering en is ook een stuk soepeler.
Haar eigen zit is er enorm vooruit op gegaan.

Als zij toesteming geeft wil ik wel foto's plaatsen van af haar eerste les 2 jaar terug tot nu toe.

Ja leuk foto's Haha!

Ik heb Antoine al vaak bezig gezien zowel met mensen die voor het eerst kwamen als zijn eigen leerlingen die al jaren rijden op deze manier. Ik vindt het een hele leuke vent met een goeie dosis humor, soms wat moeilijk te vertsaan wegens dat accent maar daar wen je aan. Ik les zelf bij een leerling van hem en hoop in de toekomst een keer bij hem zelf te lessen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:30

De foto's onthoud ik jullie, ze gaat morgen op vakantie en is nu bij haar andere vriendin waar ze mee gaat. Zodra ze terug is struurt ze de foto's op.

furypretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:36

iemand bij ons op stal is daar geweest, volgens de kliniek kon ze er niet meer op haar paard rijden (paard heeft kissing spine) en nu rijd ze er gewoon weer op! zij is er ook enthousiast over.. Lachen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:41

Heel positief. Mijn paard was afgekeurd, zou naar de slacht (toen was ze nog niet van ons)
Wij hebben haar gekocht, bij Antoine gelest & ze loopt de sterren van de hemel.
(kijk maar naar de foto's van Farouche in mijn profiel, ze is al 21!)
Voor uitgebreid verhaal moet iemand maar PB'en, heb nu geen zin alles te typen. Of ik moet het topic morgen/overmorgen tegen komen, misschien dan wel zin een heel verhaal te typen Nagelbijten / Gniffelen

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:10

ik ken ook 2 vrouwen die nu volgens zijn methode lessen, en ook les volgen bij leerlingen van hem. Ze zijn erg tevreden, vooral omdat 1 paard niet lekker in elkaar zat, en nu zichtbaar verbeterd. Dus niet ik, maar zei hebben goede ervaringen.
Dat paard heeft ook hoefkatrol e.d. en was erg zwak.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 20:43

Leuk om te horen dat positieve ervaringen zijn, ik wil in september een keer bij Antoine lessen om te kijken of het effect heeft.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:48

Op mijn stal zijn de eigenaren erg van de Antoine de Bodt manier. Eerst wilde ik hier eigenlijk niets van weten, maar begon toch wel een beetje nieuwsgierig te worden.
Heb toen mijn paardje met de instructrice van stal ingereden op de Antoine de Bodt 'manier'. Vond het eerst best lastig, alles moest anders en ik moest echt weer gaan nadenken over hoe ik paard moest rijden terwijl het normaal automatisch ging.

Hij is nu een jaartje onder het zadel en het gaat erg goed. Heb er erg veel profijt van. Doe niets met mijn benen (behalve voor de zijgangen), hij is heerlijk voorwaarts en de nageeflijkheid komt vanzelf door het rechrichten.
Bovendien zijn zn gangen ook heel erg verbeterd, hij loopt veel losser, ruimer en zet zn achterhand goed onder zn massa.

Ben ook nog van plan om ooit een lesje te gaan volgen bij Antoine zelf, maar hij is zo moeilijk te verstaan hihi Bloos

Het is even hard werken en veel bijleren maar uiteindelijk heb je er toch echt heel veel aan. Ik zou het zeker een keer uitproberen om te kijken of het je bevalt!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:21

Ik ben erg goede ervaringen ermee. Ik zou zeggen: lees mijn profiel maar eens Haha!

2,5jaar terug was mijn merrie afgeschreven, nu ga ik er dit weekend mee Z1 starten.
Overigens ben ik na 6maanden weer rustig aan overgestapt naar mijn eigen manier, met instructrice die echt het tegenovergestelde is van Antoine. Maar de combi is gewoon perfect Lachen

Mie_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:31

op de stal waar ik binnenkort zal komen te staan (wanneer er een plaatsje is voor mijn dikke pony ^^) zijn ze over de methodes van ADB zeer enthousiast!! eerst volgden ze les van hem zelf, maar omdat hij pas les heeft vanaf 5-6(?) mensen (kweet het nu zelf niet meer goed) en dit niet altijd mogelijk was krijge nze nu ook les van een leerling van hem. ik ben eens gaan kijken en vind het zeer intressant! als ik met mijn pony daar sta zal ik zeker ook les volgen! mijn pony en ik zitten nu ook voor het moment in een slechte periode .. ze is nogal zeer vooruit en angstig en altijd maar willen blijven lopen, ik heb haar ondertussen al 3jaar. ik weet dat ze altijd zo zal zijn maar sommige momenten is het beter en sommige veel slechter en ik hoop dat mijn pony en ik door de methodes van ADB geholpen kunnen worden.. dit word afwachten maar ik denk van wel Lachen wel jammer vind ik dat het €20 per uur is .. en aangezien ik nog maar 16jaar ben, en mijn stalgeld/eten en vervoerskosten van mijn brommer moet zelf betalen om ernaar toe te geraken is dit wel veel dus zal ik niet zo veel les kunnen volgen.. maar je kan natuurlijk oefenen op wat de lesgever gezegt heeft

Jes

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:59

Vier jaar terug was een les van AdB 50 euro.
Ik heb twee keer bij hem gelest. Maar voor mij en mijn paard was het het niet......

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:03

Ik ben er zeer tevreden over. Ik en mijn vriendin lessen bij hem sinds mei 2008 en we zijn beide heel erg vooruit gegaan en onze paarden helemaal. Het is allemaal nog wel erg wennen, maar het begint te komen!
Een echte aanrader dus.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:14

Slotty schreef:
ik ken ook 2 vrouwen die nu volgens zijn methode lessen, en ook les volgen bij leerlingen van hem. Ze zijn erg tevreden, vooral omdat 1 paard niet lekker in elkaar zat, en nu zichtbaar verbeterd. Dus niet ik, maar zei hebben goede ervaringen.
Dat paard heeft ook hoefkatrol e.d. en was erg zwak.

Als je met een hoefkatrol paard op zijn manier blijft rijden, word het een super paard.
(kijk maar naar Farouche uit mijn profiel. Die had ook 'hoefkatrol')

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:37

Alle paarden die over hun tempo gereden worden lopen rad, dus daar ben ik niet zo van onder de indruk eerlijk gezegd. Knipoog

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:44

Betteke schreef:
Alle paarden die over hun tempo gereden worden lopen rad, dus daar ben ik niet zo van onder de indruk eerlijk gezegd. Knipoog

Maar niet alle ''hoefkatrolpaarden'' worden over hun tempo gereden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:58

Ik heb een aantal jaar geleden ook een les bij hem gereden.
Ik vond het super, had nooit gedacht mijn merrie in 1 les tijd op het laatst zo ontspannen aan het lopen te hebben(kissing spines en headshaker).
Een sympatieke man met idd een zwaar accent wat vaak moeilijk te verstaan is zeker als je wat verder bij hem vandaan rijd.
Ik heb vreselijk om hem gelachen om een uitspraak die hij deed en waar ik het voor de volle 200% mee eens ben,(waar een groet groep stalgenoten van mijn bijwaren) namelijk *schakel Belgisch accent modus in* " Ik snap niet waarom al die Nederlandse vrouwkes zo idioot aan het trekken zijn in die mondjes om hun paardjes in de krul te krijgen, waarom?????Leer eens is normaal een paard voorwaarts te lopen".
Ik vond het heerlijk dat dat goed verstaanbaar was voor iedereen want ik erger me ook groen en geel aan die type's die denken op Anky te lijken als hun paard maar met de kop tussen de benen word getrokken.

Ik vind het heel jammer dta ik niet meer lessen bij hem heb kunnen volgen.
Momenteel staat de merrie al weer 2 jaar stil.
Ik zou graag weer bij hem lessen, maaja, zo simpel is het helaas niet.
Ik vind het een aanrader maar......gooi je eigen gecreeerde ideeen wel overboord en doe gewoon wat hij je verteld, anders heeft het geen zin en is het zonde geld!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:17

Umpiedumpie schreef:
Betteke schreef:

Maar niet alle ''hoefkatrolpaarden'' worden over hun tempo gereden.

Alle paarden die gereden worden volgens de methode van AdB worden over hun tempo gereden. Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:30

Betteke, lees eens dit topic door: [RT-D] [AC]Rechtrichten

Prima dat je het er niet mee eens bent, maar je mening uitbouwen zal wel fijn zijn. Je zegt nogal grof dat alle paarden over hun tempo worden gereden, maar is het beter om naar het geheel te kijken ipv dat ene stuk en naar de bedoeling ervan. Je komt bij mij over dat je dat niet doet.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:37

Paarden lopen uit elkaar en zwaar over het tempo, dat is dus mijn ervaring met methode De Bodt. Ik neem aan dat de meeste mensen weten dat als je een paard over zijn tempo rijdt, dat hij dan rad loopt.
Hoefkatrolontsteking genezen, geloof ik niet in, wat kapot is kapot en kan je niet aan elkaar rijden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:40

Het geneest niet, maar het paard kan leren door er weer goed mee te lopen.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:01

Ik heb ook ervaring gehad met AdBt met mijn HKO paard. Die verbeterde in begin wel, omdat ik natuurlijk heel verkeerd gereden had. Maar door de jaren heen, moest ik meer gaan lessen om mijn paard goed te proberen te houden, maar dat lukte niet, ging zelfs 2 x in de maand lessen en heel veel lessen kijken en volgen en ikzelf nam mijn lessen op. Moet eerlijk bekennen, heb volledig het belgische taaltje onder de knie. Helaas betrok hij ook heel veel het publiek bij een les, ik heb daar toender tijd iets van gezegd, omdat ik betaal voor mijn les en niet publiek. Ook word er verteld dat paard niet erfelijke HKO kan hebben, nou helaas heb ik wel de medisie achter me dat het dus wel zo is en dat mijn paard steeds meer pijn ging krijgen ondanks dat ik de methode goed onder de knie had na ruim 1,5 jr heel vaak bij hem te lessen (zoals je leest om de 2 wk dus)
Ik ben ook verder gaan kijken dan mijn neus lang is en ben ook naar andere instructeurs gaan kijken en natuurlijk ook op bokt bezig geweest met informeren en noem maar op. Maar ik ben deels van zijn methode afgestapt omdat ik dus wat miste. Ik vond zelf dus ook dat de paarden vrij uit elkaar liepen, ook hoog over tempo heen. Werk ook niet zo zeer meer via contrastelling, mijn ervaring is dat er ook daardoor veel paarden in S vorm kunnen komen staan. Ik werk nu veel meer door paard te buigen in lichaam om benen heen, werk ook meer met oefeningen om paard recht te richten. Ik begin vaak ook met een minder hoog tempo, maar wel met actieve achterhand en door middel van korte tempowisselingen het paard weer wat opvangen van voren zodat paard meer bij elkaar komt en de rug gaat bollen.
Maar goed ik zeg niet dat ik niet dankbaar ben dat ik AdBt niet heb leren kennen want ik heb mijn horizon mogen verbreden en mogen leren waar je mee bezig bent.
Maar goed ik pas nu dingen extra toe, wat ik bij hem miste. Ik hou me bezig dat ik in balans ben en paard in balans probeer te krijgen, alleen de manier waarop gebeurd anders als bij AdBt. Ik voel ook meer bij dat paard meer gesloten moet worden en meer moet dragen door middel van meer scharnieren in spronggewricht.

Ik ben overigens ook van mening als je tempo heel hoog legt, is er geeneen paard die niet rad loopt.