zweten op onderhals?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LucianoS

zweten op onderhals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 07:28

ik weet niet of dit hier goed staat,

ik heb een vraag over het zweten op de onderhals(rode lijn op foto)...betekend dit dat het paard zijn onderhals opduwd en zich niet ontspant tijdens het rijden? of is het juist wel goed als je paard ook daar zweet tijdens het rijden?

er is mij verteld dat als het paard van zijn oren tot aan zijn schoft zeg maar(blauwe lijn op foto) zweet dat het paard dan goed loopt(los in de rug en ontspannen)klopt dit??

Afbeelding

Chel_

Re: zweten op onderhals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:42

Ben ook benieuwd! Stipje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:47

Alle paarden die ik rijd zweten zeker bij de rode streep en ze lopen allemaal heerlijk ontpannen en los Ja

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:37

Ik heb hier nog nooit van gehoord. Elk paard zweet anders, het ene paard zweet zelfs nauwelijks terwijl een ander paard om het minste al begint te zweten. Waar ze zweten is volgens mij niet per definitie gelijk aan welke spieren er worden gebruikt. Ieder mens zweet toch ook anders?

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:43

Inderdaad zweten is per paard anders,
maar bij eigenlijk alle paarden die ik rijd of zie rijden en die zweten die zweten bij de rode lijn,
heb nog nooit gehad dat een pony volgens de blauwelijn zweet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:02

Bij mijn paard klopt dat ook niet. Hij loopt lekker los en ontspannen (wel in westernhouding met het hoofd laag en lange hals) en zweet vooral op de borst, onder aan de hals, en bij zijn oren, maar nooit boven langs de hals
Zweten gebeurt doordat het lichaam op een plek te warm wordt en moet afkoelen, ik ik vind het veel logischer als het lichaam bij de borst te warm wordt, dan bovenaan de hals. Daar gebeurt gewoon veel minder, en daar koelt een paard sowieso vanzelf al wat meer door de wind.

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:07

Apart mijn paard zweet namelijk op allebei de plekken Clown (de rode en blauwe lijn)

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:09

als jij je benen traint en daar oefeningen voor doet gaan toch ook niet alleen je benen zweten?? je zweet meet op je rug en onder je oksels.. ik denk dat dat bij paarden ook zo is en ze kunnen daar hun warmte het beste kwijt

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 12:16

dank jullie wel voor jullie reactie's spottie idd wat je al zegt je hoeft niet altijd op de plekken te zweten die je traint...mijn paard zweet idd net zoals victor5 zegt op beide plekken.. nu twijfel ik niet meer over zweten op onderhals