hoe vaak en hoe lang rijd jij je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

hoe vaak en hoe lang rijd jij je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 14:39

ik vraag me af hoe vaak en hoe lang jullie je paard rijden?
ik rijd meestal 4 keer per week( en 2 keer per week longeren)
in de zomer als het warm is rijd ik op zijn hoogst 30 min per keer ; in de winter meestal 45 min tot een uur per keer

Nathaliia

Re: hoe vaak en hoe lang rijd jij je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:42

meestal hangt het van mijn humeur af.... ik rij denk ik 3/4 keer per week, en een bijrijder rijdt hem zowiezo altijd op vrijdag, en op woensdag wisselt het af.. ik rij meestal een 3 kwartier tot een uur... met warmer weer ga ik meestal naar het bos, dus dat hangt af van het rondje dat ik rij Lachen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:44

Op dit moment rij ik zo'n 3 á 4 keer per week.Ik zit er dan zo'n 30-45 minuten op.Ik ben nu bezig met een pittige training en daarna neem ik erg ruim de tijd om uit te stappen.

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:26

ik reed altijd 5 a 6 keer en de week en soms wel is elke dag want hij vond het heerlijk om te lopen en werd ook heet als die het niet deed(ook een arabier)
en was meestal half uur tot een uur lit eraan hoe t ging

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:29

Ik rij zo'n 5/6 x per week en dan een half uur/ 3 kwartier.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:34

Pff, ik heb er twee op het moment te rijden, dus ik pak ze om de dag. De ene dag de 1 en de andere dag de andere. Ik hou het niet echt bij hoe lang ik rij, ik rij zo'n 3 kwartier denk ik, als ik een schatting doe, tenminste op mijn merrie.
Mijn 4-jarige, die ik aan het inrijden ben, die longeer ik 10 minuten en daarna zit ik er hooguit 10 minuten op. Dat zijn we rustig aan het opbouwen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:37

Mijne is nog niet gek lang onder het zadel. Het hangt ervan af hoe intensief de training is (en dat hangt er weer vanaf hoe fit ie is en hoe de training zelf verloopt, hoe scherp is 'ie en waar lopen we tegenaan). Het varieert van een kwartier tot vijftig minuten. Lachen

Je merkt tijdens een training eigenlijk vanzelf waaraan je moet werken, en wanneer het genoeg is geweest. Je kunt wel bepaalde dingen, oefeningen 'meepakken', maar het hangt van de situatie af en daarmee varieert ook de duur. Lachen

Sissy_Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:40

meestal rij ik in de winter niet zo heel vaak..
omdat het dan te koud is Bloos

in de zomer heb ik altijd het probleem dat me paardjes niet naar me toe komen lopen Verdrietig
maar als ik ze in de zomer te pakken heb rij ik meestal een uurtje maar ik heb ooit echt vaste dagen ofzo

Xsjahmatx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:44

Ik probeer mijn paardje zoveel mogelijk te rijden. (om de dag, 3/4 keer per week)
Natuurlijk longeer ik ook wel eens ipv. rijden, en ivm met gedrags problemen van paardje
rijd ik momenteel geen buitenritten.

Normaal train ik hem 3 kwartier tot een uur, hangt er een beetje af van hoe hij zich gedraagt.
Longeren doe ik meestal kwartier tot halfuurtje.
Met warm weer spoel ik hem daarna altijd even af met koel water Knipoog

peerdenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:38

we rijden met z'n 2en in totaal zo'n 5 keer per week denk ik,
en dan meestal 1-2 uur soms korter.
Dit is met veel pauzes en stappen maar ook best zware stukken trainen

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:56

Ik vind dat het eraan ligt hoe oud het paardje wordt, ik had een arabier van 20 en die reed ik de ene week 4 dagen en dan andere week 5. En je kan het natuurlijk zo intensief maken als je zelf wilt.

Vasal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:37

3 a 4 dagen in de week en dan zo'n 3 kwartier

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:43

Ik rijdt zo'n 3 á 4 dagen per week en mijn bijrijdster doet hem ook nog 1 á 2 dagen per week.
Hoelang het duurt dat verschilt. Als hij goed zijn best heeft gedaan dan mag hij eerder stoppen, en als het dan weer wat minder gaat dan blijf ik wat langer doorrijden om het toch (proberen om) goed af te sluiten. Ik rijd ook best vaak buiten en dat is dan meestal een uurtje of 2..

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:50

ik rij zo 2x in de week buiten 20min. en nog 2x in de bak.
Ferdie rij ik meestal 3 kwartier een uur soms Iets langer neem de tijd om in te stappen en om uit te stappen omdat ook al wat ouder paard is.
smurf rij ik meestal 20 minuten half uur, en stap ook altijd grondig uit.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:59

nu rijd ik mijn paard niet, maar voor mijn operatie reed ik hem 4 keer in de week, 2 keer longeren en had ie een dag rust. de tijd varieerde van een halfuurtje tot 1uur.
Nu wordt hij 3 keer per week gereden en longeren gaan we 2 keer doen

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:55

4 á 5 Keer rijden, 1 keer longeren, en 1 dag de hele dag in de wei ( niet als het heel slecht weer is Knipoog )
Het is niet 1x alleen een dag maar ook na het rijden enzo Knipoog(onbezweet) met dekentje..

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:55

ik (probeer) om de dag te rijden. de tijdsduur ligt ook erg aan het weer. is het warm dan rijd ik meestal iets minder lang.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:15

Lisje loopt zo'n 5 (soms 6) dagen in de week. Daarvan is zo'n 1 keer in de 2 weken een rondje mennen. Daarnaast spring en longeer ik haar ook regelmatig, net hoe het uitkomt. De overige dagen heb ik les (2 keer in de week) rijd ik buiten of op wedstrijd. Wanneer ik les heb zit ik er zo'n 2 uur op; half uur heen stappen, uurtje les, half uur terug stappen. Naar wedstrijd hangt er vanaf. Als het op rijdafstand is dan zit ik er meestal een uur op voor de heenweg (enkel stappen), dan een kwartier losrijden, 2 proeven sturen en weer een uurtje terug stappen (let wel, ik ben ruim een uur voor starttijd aanwezig, en na de proeven kan ze lekker grazen op wedstrijdterrein terwijl we op de uitslagen wachten). Met buitenrijden ben ik algauw 2,5 a 3 uur weg, soms langer.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:16

ik rij sowiesow 5-6 keer per week, minstens 45 minuten. Daarvan is 1 keer buitenrit van minstens 1.5 uur en 1 keer longeren met pessoa.
Nu het zomer is en ik wat meer tijd heb ga ik proberen 3 keer per week 2 keer per dag te trainen, waarvan 1 keer per dag dressuur en de andere keer longeren of een rustige buitenrit.

Mijn paard moet vooral sterker worden in de achterhand, daarom longeer ik met pessoatuig. Op de buitenritten hebben we lekker wat heuveltjes en het is natuurlijk een goede afwisseling.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:39

Alicia2u schreef:
ik rij sowiesow 5-6 keer per week, minstens 45 minuten. Daarvan is 1 keer buitenrit van minstens 1.5 uur en 1 keer longeren met pessoa.
Nu het zomer is en ik wat meer tijd heb ga ik proberen 3 keer per week 2 keer per dag te trainen, waarvan 1 keer per dag dressuur en de andere keer longeren of een rustige buitenrit.

Mijn paard moet vooral sterker worden in de achterhand, daarom longeer ik met pessoatuig. Op de buitenritten hebben we lekker wat heuveltjes en het is natuurlijk een goede afwisseling.

als je paard sterker moet worden in de achterhand is longeren met pessao een goede noptie alleen dat 2 keer per dag trainen snap ik niet helemaal
ieder zijn eigen mening natuurlijk maar ik persoonlijk vind het teveel
hoe zou jij het zelf vinden om 2 keer per dag getraind te worden terwijl je na de eerste keer denkt dat jen klaar bent
tevens zou het juist een beloning moeten zijn dat je het paard maar 1 keer traint en hij dus weet dat wanneer hij braaf is hij zo klaar is

Nousrufus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:55

5 x per week. een half uur tot 3 kwartier.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:58

Momenteel rij ik mijn pony nauwelijks, maar ik wil naar 3x per week 30 minuten toe.

Het paard waar ik nu op pas rij ik alle dagen (afhankelijk van het weer) ongeveer 45 minuten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:58

Zanda wordt 3-4 keer in de week gereden.
Hooguit een half uur.

Voor de rest staat hij lekker in de wei Lachen

Kawa reed ik vroeger ook niet meer dan dat.
Longeren deed ik sowieso al zelden...en úren trainen...imo wordt een paard daar helemaal niet beter van.

Beter 20 min goed dan een uur liggen frutten Lachen

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:59

in de vakantie 3 keer per week( paard op de manege)
maandag vrijdag(vrij) en zaterdag(les)
en gewoon in schoolweken op zaterdag les
en dan een uurjte per dag
Laatst bijgewerkt door Mikk_ op 13-07-08 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:04

Elke dag.. behalve op de zondag (als ik geen wedstrijd heb, als ik wel wedstrijd heb dan rijdt ik dr dan ook)
soms een uur, soms 3 kwartier, soms een half uur!