Braaf en tikje Lui, of Heet en tikje vervelend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Braaf en tikje lui, of heet en tikje vervelend

Braaf en tikje lui
43 (37%)
Heet en tikje vervelend
72 (62%)

Totaal aantal stemmen: 115

CarpeDiem

Braaf en tikje Lui, of Heet en tikje vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 10:43

IK rijd momenteel 2 paarden.
Mn eigen merrie die ondanks haar 16 jarige leeftijd zich nog kan gedragen als een 3 jarige. Voor alles wegvluchten, alles zien, een keer een bok, een keer steigeren als ze het ergens niet mee eens is. Maar wel een paard dat voor je wil werken.

Verder rijd ik 1 paard van een lesklantje, ze heeft het beestje nu een maand of 2. Paardje is 5 en doodsbraaf. Als ze iets ziet zet ze (als ze zin heeft) een stap opzij, en sloft vervolgens weer door alsof er niets gebeurd is. Echter is het beestje aan de luie kant, Staat liever stil dan dat ze (actief) stapt, en draven vind ze nou ook niet echt iets aan.
Uiteindelijk krijg je dr wel redelijk op dr eigen benen aan het lopen, maar het kost je redelijk wat werk.

Dus op terug weg naar huis bedacht ik me da ik toch liever een heet en vervelend paard onder mn kont heb, wrs omdat ik mezelf daar beter mee kan identificeren, dan een brave dodo..

Wat heeft de rest van bokt het liefste?

Fem_daf

Re: Braaf en tikje Lui, of Heet en tikje vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:47

Oei lastig... Ik hou wel van heet, wat mijn paard helaas absoluut niet is, maar lekker buiten sloffen aan een lang teugeltje vind ik ook heerlijk! Dit kan ik met mijn dafje dus prima, iedereen jaloers buiten Haha!

ik kies denk ik toch voor heet en een tikje vervelend, ben zelf ook een druk persoontje en vind het toch lekker als ik keihard moet werken en uiteindelijk merk dat het paardje rustiger wordt en beter gaat lopen.

Voor altijd druk hoeft niet, ik wil wel vooruitgang zien!!

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:48

Absoluut braaf en lui Bloos ...daar kan ik het beste mee opschieten!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:49

Toch heet en vervelend dan, een lui paard is echt niets voor mij, paarden die niet voor me willen werken uit zichzelf daar klikt het meestal niet mee...

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:50

braaf en heet Knipoog
Heb liever dat ik een paard moet houden dan dat ik hem vooruit moet branden, maar hij moet met mij niet gaan bokken of steigeren. Natuurlijk mag een vreugde bokje wel Knipoog

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:52

Liever een tikje lui, daar kun je lekker aan werken. Vaak worden deze paarden, als ze eenmaal op gang zijn, in de loop van het rijden toch sneller. Het zijn vaak dieseltjes.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:53

liever een braaf paad dat een tikje lui is.. idd een dieseltje..
Ik houd totaal niet van hete en schrikkerige vervelende paarde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:54

Maar heet hoeft toch niet te betekenen dat een paard vervelend is?

Mijn pony is behoorlijk pittig, maar die zal niet snel steigeren of bokken (behalve een paar vreugdebokjes bij de eerste galop). Ze is redelijk kijkerig en loopt behoorlijk door. Maar ik zou haar niet omschrijven als (een beetje) vervelend.

Mijn paard is iets koeler en heel braaf, maar niet lui. Ik kan dus niet stemmen met deze opties Knipoog

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:58

Een paard waar je mee kan werken. Eentje die zo heet is dat je alleen maar aan het corrigeren bent, heb je niets aan. Maar eentje die zo lui is, dat je niet vooruit komt ook niet. Een paard moet wel op een of andere manier tot werken te zetten zijn, en dan maakt het mij niet uit of het paard van nature wat luier of wat heter is.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 11:01

RedPassion schreef:
Maar heet hoeft toch niet te betekenen dat een paard vervelend is?

Mijn pony is behoorlijk pittig, maar die zal niet snel steigeren of bokken (behalve een paar vreugdebokjes bij de eerste galop). Ze is redelijk kijkerig en loopt behoorlijk door. Maar ik zou haar niet omschrijven als (een beetje) vervelend.

Mijn paard is iets koeler en heel braaf, maar niet lui. Ik kan dus niet stemmen met deze opties Knipoog

Nee een heet paard is zeker niet per definitie vervelend, en een braaf paard is ook niet per definitie lui.

Het ging mij even om de gulde midden weg. Dus heb je liever het een, en zou je dan het negatieve op de koop toe nemen, of liever het ander.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:02

doe mij maar eentje die een beetje heet is, één die alles voor je doet en alles wel best vind, lijkt me niks. die van mij is onder het rijden soms best heet maar ik kan dr op buitenrit prima aan de lange teugel laten lopen. het bevalt me prima zo

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:03

Ik ga dan toch echt voor heet en vervelend. Ik ben nu een 4 jarige aan het beleren en die is heel heet en een tikje vervelend Haha!. Ze wil alleen maar hard en de rem is vaak ver te zoeken, maar ze loopt wel als een trein. Ik vind dat 10 x fijner dan eentje die lui is, voor mijn gevoel moet je daar veel meer aan werken. Ik wil gewoon een paard die voor mij wilt werken, ik heb ze liever zonder rem dan zonder gas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:04

CarpeDiem schreef:
Het ging mij even om de gulde midden weg. Dus heb je liever het een, en zou je dan het negatieve op de koop toe nemen, of liever het ander.

Dan snap ik het niet zo goed, wat is het negatieve dan?

_HorseAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:12

Heet en vervelend, ik moet wat te doen hebben als ik op een paard zit. Als ik een braaf en lui paard onder me heb dan wordt ik vervelend, vooral als die dan niks wil doen..Knipoog

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:23

Ik heb liever een heet paard, tikje vervelend. Die hebben van zichzelf meer drang naar voren en daar valt vanaf het eerste begin al veel meer mee te doen dan paarden die traag en sloom zijn, als je daar impuls in moet gaan rijden is dat vaak een gebed zonder eind (de echt slome paarden hoor, gewone makke paarden natuurlijk niet).
Ik ken zo'n paard die aardslui is en over zijn eigen benen struikeld, die meid die er op rijd doet niks anders dan schoppen en slaan om hem "actief" te krijgen maar er gebeurt maar weinig.... lijkt me vreselijk.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:31

Eh ik heb een braaf en heet paard, en dat vind ik het leukste van de hele wereld Haha! .

Een echt lui paard vind ik niks, zoals een afgestompt manegepaard waarbij je bijna robotachtig door de bak heen sloft nee laat maar.
Maar een hete furie die van het minste vallende blaadje een bok en steigersessie geeft moet ik geloof ik nog minder .

Mijn paard is heel erg voorwaarts, sommige dagen zelfs té, durft zich wel eens te verschrikken en onverwacht een sprongetje te maken, maar zal absoluut geen gemene streken uithalen en is nog altijd super te vertrouwen als je tenminste een beetje een zit hebt om de eventuele schrikreacties op te vangen. En als alle paarden zo waren, leefde ik voor mij in het paardenparadijs Haha! .

Mocht ik echt alleen de keuze hebben tussen braaf en lui en heet en vervelend, dan koos ik toch voor het eerste denk ik. Probeer ik liever een lui paard heet te maken dan andersom. Ik zal ook niet op 'potentieel gevaarlijke' paarden kruipen, eentje die echt bokt om je er vanaf te gooien is niet mijn kaliber.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:36

Ik wil geen van beiden Tong uitsteken . Heb liever mijn eigen paard, een jonkie die momenteel heel veel leert, die niet lui is maar wel behoorlijk braaf is voor een jong paard. Die gewoon lekker met je samen werkt, niet te hittepetitterig of stierlijk vervelend, maar gewoon normaal en vriendelijk is en dingen nog moet leren.
Sommige mensen zullen bepaalde zaken dan misschien als 'vervelend' ervaren, maar ik zie dat anders.

Vervelende, luie en afgestompte paarden daar hou ik niet van. En ik hou ook niet van hittepetitjes, die op alles letten, behalve hun ruiter. Vind ik helemaal niets aan. Haha!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:45

Afgestompt worden ze gemaakt, dat zijn ze niet van nature. Je kunt elk paard sneller krijgen voor je been. Vaak moet je wat flegmatiekere paarden meer overtuigen van het feit dat met jou werken leuk is i.p.v. saai. Maar dat heeft niets met afgestompt te maken.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:53

ik heb een pony dat heeft alle 2 door elkaar
als je er niet aan rijd dan denkt ze van warom zou ik moeite doen en af en toe staat ze eerst 5 minuten te stijgeren en loopt daana fantastische maar ik heb wel de voorkeur aan dat hete

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:10

liever wat lui en braaf dan heet en een tikje vervelend

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:57

Ik heb het liefst gewoon een pony op mijn niveau. Niet heet, niet lui. Maar als ik moet kiezen, liever lui. Want ik rij niet goed, en heet is toch wel moeilijk Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:03

Kaka schreef:
Afgestompt worden ze gemaakt, dat zijn ze niet van nature. Je kunt elk paard sneller krijgen voor je been. Vaak moet je wat flegmatiekere paarden meer overtuigen van het feit dat met jou werken leuk is i.p.v. saai. Maar dat heeft niets met afgestompt te maken.

Ben ik met je eens, hoor, maar ik ken ook geen echt vervelende paarden. Als ze niet doen wat je wilt dat ze doen, ligt het 9 van de 10x aan jezelf. Of aan hun verleden. Luiheid is ook heel wat aan te doen. Heetheid ook vaak trouwens. Knipoog

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:05

heet heb ik veel liever, dat is een uitdaging voor mij.
zoeken naar de beste manieren om dat paard te rijden.
natuurlijk ook een rustig paard moet dat, maar daar krijg je die kick niet bij Clown

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:52

Ik heb dan liever een tikje lui en een fijn braaf paard. Heb ik denk ik meer lezier mee dan een hete!

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:17

heet en een tikje vervelend Ja
ik heb het nu allebei meegemaakt (vorige pony was braaf en tikje lui, deze heet/tikje vervelend) en moet zeggen dat ik deze veel fijner kan rijden ookal explodeert ze af en toe om helemaal niets.