Wanneer stop je, of ben je gestopt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marianne

Wanneer stop je, of ben je gestopt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 14:31

Wanneer ben jij gestopt op een manege? En waarom? Of wanneer zou je stoppen, als je nog reed op een manege.

Ik zit er over te denken om te stoppen op de Ponyclub waar ik rij, omdat ik een verzorgpaard heb dat ik mag rijden, alles, wat ik maar wil bij wijze van spreken. Het enige nadeel is dat ze verkocht kan worden.

Dat is mijn ene reden om niet te stoppen op de Ponyclub, zodat ik - mocht zij verkocht worden - ik in ieder geval nog kan rijden. Maar iemand op stal zei dat er altijd wel iemand is die nog een verzorgster nodig heeft.
Ik vind het op die ponyclub ook erg gezellig, mijn andere reden dus. Maar goed, ik kan altijd nog langskomen, want ik ga er zeker niet met ruzie weg! Maar aan de andere kant kost het me ook wel weer een hele avond, omdat we daar ook altijd mee moeten helpen met de klussen etcetera.

Ik heb dus voor en tegens.. dus ik twijfel nog even lekker verder.

Wat hebben jullie gedaan?

trustHim

Re: Wanneer stop je, of ben je gestopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:51

ik ben gestopt toen ik mijn verzorgpony kreeg, eigenlijk met name om het geld, ik ging ook betalen voor mijn verzorgpony, mocht daar ook mee gaan lessen en alles. Daarbij kwam dat ik op de manege nogal eens op paarden moest waar ik bang voor was en ik op de dag dat ik op de manege reed ook mijn verzorgpony deed, dus kreeg ook tijd te kort naast mijn werk

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:52

Zolang je op een verzorgpaard kan lessen vind ik dat je kan stoppen met de lessen op de ponyclub.
Maar wanneer je een verzorgpaard hebt waar je niet mee gaat en/of kan lessen, dan zou ik niet stoppen. Je leert met lessen namelijk altijd bij en je kunt jezelf geen verkeerde dingen aanleren Haha! (daarom les ik ook nog steeds, al kan ik elke dag rijden. Tenminste als jij Nobby niet rijdt Knipoog .

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:53

Ik ben gestopt op mijn 10e bij de manege! Ik haalde er gewoon geen voldoening meer uit..ik wou meer! En ik kreeg toen van mijn ouders een lease pony Lachen en vanaf mijn 13e ben ik overgegaan op paarden uitbrengen voor andere mensen!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:55

Ik ben gestopt toen ik het op de manege niet meer leuk vond, ik in de lessen niet veel meer leerde omdat mijn verzorgpaard een heel goed leer paard was/is.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 14:58

Hmm ik hoor hier dus dingen over 'niet meer leren', dat is het punt niet. Ik kan daar wel dingen blijven leren, maar ik weet dat ik met Roll méér kan leren.. Ja

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:59

Mariannedeb schreef:
Hmm ik hoor hier dus dingen over 'niet meer leren', dat is het punt niet. Ik kan daar wel dingen blijven leren, maar ik weet dat ik met Roll méér kan leren.. Ja

Maar jij hebt het over de ponyclub? Moet ik dat dan zien als een rijvereniging? Want dan kun je daar toch gewoon heen met je verzorgpaard?

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 15:06

Het is gewoon hetzelfde als een manege Lachen Maar het ligt wel een eind uit elkaar, mijn woonplaats zit er als het ware precies tussen. En ik heb liever privéles met haar, omdat zij mij beter op niveau kan begeleiden, dan een groepsles.. (paard is net ingereden he Lachen )

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:10

Mariannedeb schreef:
Het is gewoon hetzelfde als een manege Lachen Maar het ligt wel een eind uit elkaar, mijn woonplaats zit er als het ware precies tussen. En ik heb liever privéles met haar, omdat zij mij beter op niveau kan begeleiden, dan een groepsles.. (paard is net ingereden he Lachen )

Als ik jou zo 'hoor' heb je de keuze al wel gemaakt Lachen Je hebt liever privé les, dan ga je daar toch naar op zoek? Lachen

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 15:12

Dat heb ik al Tong uitsteken Maar ik twijfel nu dus of ik op die manege wil blijven rijden.. ik vind het er erg gezellig en ik leer er ook nog wel dingen. Maar het kost zoveel tijd. Dus daarom was ik benieuwd wanneer anderen stoppen/gestopt zijn.

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:16

Ik ga waarschijnlijk stoppen omdat ik ook een verzorgpony heb en die staat ook op de manege.
En dan rij ik op woensdag nog me les dus daar mee wil ik stoppen wand dat kan ook op vzpony.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:42

Mariannedeb schreef:
Dat heb ik al Tong uitsteken Maar ik twijfel nu dus of ik op die manege wil blijven rijden.. ik vind het er erg gezellig en ik leer er ook nog wel dingen. Maar het kost zoveel tijd. Dus daarom was ik benieuwd wanneer anderen stoppen/gestopt zijn.

Wanneer het je te veel tijd gaat kosten en daardoor andere dingen te kort schieten, dan zou ik gewoon ermee stoppen. Hoe gezellig het er ook is, je kan er altijd nog naar toe om bij te kletsen als je een keer tijd overhebt Knipoog . En altijd weer gaan lessen als je meer tijd overhoud.
Je hobby moet namelijk niet ten kosten van jezelf gaan. En wanneer je er eigenlijk geen tijd voor hebt maar het toch blijft doen, dan heb je een keer kans dat je te veel van jezelf vraagt en je er door gestrest raakt.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:43

Ik ben gestopt vanwege tijdsgebrek en omdat ik niet echt iets meer kon bijleren. En omdat ik het gevoel had dat steeds als ik kon werken met een paard, ik geen vooruitgang boekte omdat die dat een week later alweer kwijt was.
Ook is het behoorlijk duur Nagelbijten / Gniffelen (maar dat is een paard ook natuurlijk).

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:12

het is al weer jaaren geleden, houd helemaal niet van die manier van rijden. Paarden bijna 24/7 in een box en maar rondjes sloffen door de bak en die lompe ruiters erop Clown Ben daarna een paard gaan leasen van iemand, en daarna eigen paard gekocht en dat is alleen maar uitgebreid Nagelbijten / Gniffelen

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:15

Ik ben gestopt toen ik een eigen pony kreeg.
@mariannedeb is het een grote kans dat hij verkocht wordt ?

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:17

Ik ben al zo'n 8 jaar bij maneges weg, iets in die trant. Maar ik ben toen d'r tijd gestopt omdat ik een eigen paard had ( heb nog wel heel lang op de manege gereden terwijl ik een eigen paard had ), het paard stond op een andere stal dan waar ik les reed en ik kreeg privéles daar op die stal met m'n eigen paard. Ik vond het vervelend worden om steeds naar die manege te moeten en de sfeer daar ging hard achteruit. Vond het allemaal een beetje nutteloos worden, zeg maar

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:20

Ik ben na een jaar of 5 manegeles ook gestopt toen ik 17 was.. Ik was het hélelmaal zat daar, had niet het gevoel dat ik überhaupt nog iets leerde, was half bang voor 90% van de paarden, en het was er ook nog eens bar ongezellig.
Ik weet nog wel wat echt de druppel was :p
Eens in de twee weken 'werkten' m'n zusje en ik op de manege, op zondag. Paardjes in de stapmolen, opstrooien en helpen met de lessen.. Kregen we toen een klein geldbedrag voor en een extra les. Ook moesten we dan de zadelkamer in orde maken, alles op z'n plek, dekjes erbij, hoofdstellen uit de knoop, je kent dat wel.. En télkens als er wedstrijd was, dan deden we de zadelkamer, en dan kwamen we na een half uurtje terug, en dan had 'iemand' de zadelkamer helemaal overhoop gegooid.. Grappig heey.. Toen 'iemand' óók nog eens de shetlanders losgelaten had tijdens onze werkdag, dacht ik 'zoek het nu maar uit'. Heb m'n leskaart afgemaakt en ik ben er nooit meer terug gekomen Tong uitsteken

Daarna diverse bijrijdpaardjes gehad, dus ik ben niet écht helemaal uit de paarden geweest Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:25

Ik ben gestopt nadat ik voor de zoveelste keer op een knettergek paard was gezet en ik mezelf weer bang voelde worden. En ook weer buikpijn en kotsneigingen kreeg vóór de les, dat was voor mij het teken om even te stoppen met maneges. Toen ben ik 1x in de 2 weken alleen maar buiten gaan rijden in de Ardennen op doorgewinterde schatten van pony's en kreeg ik mijn vertrouwen weer helemaal terug. Toen heb ik een westernstal opgezocht in NL waar ik 2 jaar heb gelest en heb daar mijn favo manegepaard gekocht dus ben toen met de lessen gestopt Haha! Dus ik ben pas echt gestopt toen ik een eigen paard had.

[edit] typo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-07-08 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:26

Ik heb van mn 9e tot mn 14e op een manège gereden.
Vanaf dan ben ik beginnen groomen, in ruil voor privélessen op de paarden van de persoon waar ik voor groomde. Moet eerlijk zeggen dat ik die jaren enorm veel bijgeleerd heb, kon weer helemaal opnieuw beginnen! Door een zware val met springen, kon ik 6 maand niet rijden, en daarna ben ik gestopt. Op mn 21ste ben ik weer begonnen met rijden, op een manège, en enkele maanden nadien heb ik mezelf een paard aangeschaft. Van zodra ik haar had, en ook nadat ze vorig jaar overleden is, heb ik enkel nog privélessen gereden. Momenteel rij ik sporadisch eens een privéles op een van de paarden van mn pensionhoudster, het rijden zelf zegt me raar maar waar niet superveel meer, eerder de omgang, de verzorging en het grondwerk etc. Mn huidige paard is nu nog een jaarling, dus we zien wel wat ik binnen enkele jaren wil, qua rijden Lachen

rox14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:27

Ik kreeg een verzorgpony en ben toen 3 maanden erna gestopt met manegelessen omdat ik er verzekerd van was dat hij niet werd verkocht in die periode en we toch al van plan waren iets voor mijzelf te kopen. Lachen Nu 4 jaar later heb ik al 2 jaar een eigen knollie:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:28

Met dat ik een eigen pony of een bijrijd/ leasepony kan betalen stop ik. Helaas gaat dat nog wel even duren. Ik heb geen tijd om te werken, en m'n verzorgpony (waar ik niet meer mee rijd) ga ik niet minder dan 3 keer in de week doen. Lachen Dus voorlopig nog manege.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:42

ik heb een verzorgpaard waar ik altijd op kan rijden.
daarnaast vind ik het vreselijk irritand dat ik niet de ruimte heb om te kunnen rijden in de manegelessen.
dus ik rijd nog les inderdaad om het bij te houden en natuurlijk om te leren maar vooral om hetgeen wat ik geleerd heb op mijn verzorgpaard uit te kunnen voeren, aangezien het op manegepaarden vind ik vaak niet fijn gaat.
daarnaast vind ik die doorgewinterde manegepaarden best saai, reageren niet op je been en nagevelijk is ook al zo moeilijk/onmogelijk doordat ze zo hard in hun mond zijn.
en idd het geen vooruitgang boeken, wat een verademing zeg toen ik op mijn verzorgpaard stapte.. reageerde op mijn buitenbeen en op mijn binnenbeen zonder bekant te moeten schoppen, ik hoef m maar naar achteren te leggen en ze valt niet meer naar buiten, ze kan heerlijk relaxt lopen ik dacht dat ik zo waardeloos reed maar ik kan het wel, zonder geruk en gepluk want dat vind ik zo k*t
dan maar niet...
en natuurlijk het feit dat je alle tijd van de wereld hebt en behoorlijke spullen.
en een beest wat blij is om je te zien en niet het volgende uur weer een ander op stapt.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 17:49

sas_dancer schreef:
Ik ben gestopt toen ik een eigen pony kreeg.
@mariannedeb is het een grote kans dat hij verkocht wordt ?

Tja dat is afwachten. De merrie is nu drachtig, en is uitgerekend in april. Dus tot die tijd blijft ze sowieso. Verder wil de eigenaar graag dat ik wedstrijden gaat rijden (betaalt hij Cool ), dus ik denk dat ze dan wel langer blijft. Maar ik weet het niet. Ik denk dat als er een keer iemand komt die een goed bod doet, ze wel verkocht is.. Maar ik geniet maar van de dag.. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:51

Ik ben net vorige week gestopt, omdat ik geen goed les kreeg op de manege.
En ik nu met priveles verderga op mijn bijrijdpaard.

lily_kel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:18

ik ben gestopt toen ik het idee kreeg dat ik niet meer vooruit ging met rijden ben toen op een verzorgpaard verder gegaan en prive les gaan rijden. er ging een wereld voor me open zoveel nieuwe dingen haha... dus als je die kans krijgt zal ik hem zeker pakken!! wand over een tijdje zullen meerdere van de manege afgaan...