remmen op renpaard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveRoes

remmen op renpaard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 09:50

mijn verzorgpaard is een renpaard en soms ga ik dan ook lekker buiten op de dijk met hem rennen maar ik vind het zo leuk dat ik altijd vergeet om heel vroeg te remmen. dus ik ben altijd te laat waardoor hij de bosjes in gaat Bloos
hebben jullie misschien een tip om sneller te remmen (want ik moet echt minstens 50 m voor dat hij moet stoppen remmen, volgens mij ook wel meer)

alvast bedankt Knipoog

Elisa2

Re: remmen op renpaard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:54

Gewoon op tijd terug nemen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:55

Elk paard moet leren wat ho is.. Dus jouw paard ook..Dus oefenen..De volgende x ligt er een drukke weg..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:57

Wat ik met mijn pony deed, was me zwaar maken voordat ik haar helemaal ging terug nemen. Dan wist ze al van te voren dat er een eind aan kwam. Ze was ook dol op rennen, en had ook nouwelijks een rem.
Wat niet kan op een dijk, maar ik ook deed wanneer het me niet lukte haar terug te nemen, was haar een links of rechts om keert laten doen. Dan moest haar snelheid wel af nemen.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:02

Veel oefenen en niet elke keer als je daar gaat galoperen volluit gaan. Terug nemen en weer weg!

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:10

begin zowiezo altijd optijd met remmen, maak je zwaar en ga een beetje staan in het zadel (met je gewicht naar achter, maar ga absoluut niet hangen!!) maak tegelijkertijd kleine ophoudingen.
Ik heb zelf een ex-renpaard en bij hem werkt dit heel goed Lachen

Zorg er ook voor dat als je hard gaat met je paard, dat je hem wel onder controle houdt.
Dus hij kan best rennen, maar zorg dat je hem bij je hebt, en dat hij onder je blijft en op jou gericht is.
Dus oeffen ook eens dat als hij net weggallopeerd om na een paar meters al wat in tempo terug te nemen (ophoudingen maken), dan weer wat harder mag gaan als jij het zegt, als hij dan weer weg wil schieten in volle snelheid zorg je dat je hem voor bent dmv een ophouding.
Je paard mag best wel eens een sprintje trekken, maar mag niet vergeten dat jij ook nog op zijn rug zit en dat ie ten alle tijde naar jou moet luisteren Lachen

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:19

zelf ook een renpaard gehad die soms wat moeite had om de rem te vinden. Haha! wat ik dan deed was veel overganen rijden. heel klein stukje draven en dan weer na stap. langzaam stappen, wat sneler stappen en dan weer langzaam dan weer een drafje, en weer stap. dit werkte bij mij heel goed. het had wel even zijn tijd nodig maar daarna was de rem helemaal opnieuw uitgevonden hahaha
mag ik vragen wat voor een renpaard je hebt?

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 21:33

dankje voor alle tips ik zal ze allemaal uitproberen;)
het is een arabische hengst:D voor foto's- mijn profiel

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:36

als er nog geen goede rem op zit is het misschien verstandiger hem niet voluit te laten gaan en eerst rijtechnisch beter trainen. Heb zelf een draver welke 3 jaar gekoersd heeft en onwijs hard kan draven en ook galoperen maar het maakt niet uit hoe hard ik haar laat gaan ik krijg haar altijd meteen terug als het moet.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:31

Ik gebruikte vooral mijn stem, bij mijn eng. volbloed. Want als ze eenmaal lekker de gang hebben in het bos:D .

Een rustig hoooooo, deed wonderen, maar ik zette wel op tijd in... Knipoog

('s winters in de les, was er geen hoo'en aan trouwens, dan was hij altijd heet en niet te hooén Haha! )

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:04

Tja ik rij ook op een ex renpaard. Ik ben er achter gekomen, dat ik eerder moet remmen. Hij heeft iets langer nodig, om helemaal terug nemen. Niet zo moeilijk om gewoon rekening mee te houden.

xChamberlain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:39

Gewoon terugnemen?