moeilijk moeilijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shaviera

moeilijk moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 11:21

graag tips gevraagd.
ik twijfel een beetje.
ik ben op het moment bezig met een nieuw paard te kopen.
waarneer hij op de foto's goed gekeurd word wil ik hem graag kopen.
nu ben ik sinds februari verhuist en kon daar niemand.
nu hebben een aantal mensen mij zien rijden en die zijn erg gecharmeerd van mijn rij kunsten.
toen ik op zoek ging naar stalling ben ik ook bij die mensen geweest en die hadden geen plek of wilde geen paarden van andere op stal.
maar nu krijg ik van 2 mensen paarden aan geboden bij de 1 2 en de ander 3 op te gaan rijden en uit te brengen.
het zijn alle paarden die het erg ver zouden kunnen gaan schoppen in de dressuur sport.
maar hun beide willen mij dan als nog geen stalling geven en hebben liever ook niet dat ik een eigen paard koop zodat ik alle tijd die ik heb in hun paarden kan steken.
maar ik ben zelf erg bang dat ik dan dalijk naast de pot pies als het niet klikt.
wat zouden jullie doen????

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: moeilijk moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:54

Ik vind het een beetje kinderachtig van deze mensen om dit zo te stellen. Je kunt namelijk goede afspraken maken over de tijd die je aan hun paarden besteedt, en de tijd die je vrij bent om je eigen paard te rijden. Ik ken zat mensen die een eigen paard hebben staan op de stallling waar zij ook paarden van andere eigenaars rijden. De stalhouders kunnen jou niet verbieden een eigen paard te kopen en als het niet mogelijk is dit paard bij hun te stallen zijn er dan wellicht geen andere stallingsmogelijkheden in de omgeving?

Ik begrijp alleen niet goed wat je zelf liever wilt, een eigen paard en dan geen paarden van anderen rijden, een eigen paard en de paarden van anderen rijden of alleen de paarden van anderen rijden? Misschien moet je voor jezelf eerst even van alle opties de voor en nadelen op een rijtje zetten om te bekijken wat het meest haalbare is. Ik zou duidelijk aangeven naar de stalhouder dat je eerst goed wilt nadenken voor je een beslissing neemt omdat jouw eerste insteek was een stalling voor je nieuwe paard in plaats van het bijrijden van hun paarden.

Volgens mij staat je onderwerp hier trouwens verkeerd.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:57

hoort idd eerder bij pp. maar moet je persee uit deze 2 opties kiezen? wie weet is er straks een derde optie? Knipoog

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:47

Je zou je eigen af moeten vragen of je wel genoeg voldoening haalt uit het rijden van -->andermans<-- paarden. Die paarden zullen immers nooit van jou zijn. Een eigen paard vind ik dan toch een heel anders gevoel geven...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 01:46

tsjah. Ik vind het een beetje onzin.
Ik rij en train ook paarden voor andere, en heb daarnaast altijd mijn eigen paard gehad.
Wat maakt dat ene paard erbij dan nu uit?

Als je er toch al 6 bij drie verschillende mensen rijd??

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 06:13

Beetje een vreemde instelling van die mensen.. Ze hebben je een keer zien rijden?
Presteer je zelf ook wat op de wedstrijden?
Mensen laten niet zomaar een ruiter op hun paarden rijden en uitbrengen , wss zit er een addertje onder het gras, want het is onzin om jou te verbieden een paard te nemen , want daar komt het op neer.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:00

Ik vind het kinderachtig, als hun zouden zeggen van 'nee je mag 't paard hier niet stallen, want dan heb je minder tijd om de onze te rijden'. Dan zou ik zeggen van: bekijk het maar, zoek maar een andere amazone.
Maar dat ben ik Haha!
Ik maak uit jou verhaal op dat het je wel wat lijkt om anders mans paarden te rijden, maar dat je toch nog twijfelt.

(ik vermoed ook net als crossmonster dat er een addertje onder 't gras zit... )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 06:02

Mm ik vind je profiel ook wel wat tegenspreken :

Citaat:
Paarden info:
ik heb 3 paarden een 10 jarige ruin die luistert nara de naam pachino.
en 2 jarige merrie genaamd kekysha.
en een 6 jarige ruin genaamd picollo.
Onderschrift
geen paard maar wel een leuke vriend om op te rijden:P

Maar goed.

Ik zou er niet aan beginnen.
Mensen vragen niet "zomaar" of je hun paarden wil rijden, trouwens een goed ruiter word hiervoor betaald, en eisen stellen over het eigen paard van die ruiter nee dat slaat toch nergens op

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:30

Jawel, ik ben ook zomaar gevraagd, via via aan mijn tel.nr gekomen.
Die man voor wie ik nu rijd had geen tijd meer om zijn beestje te rijden en vond hem zonde om 'm zo op stal te laten staan.
En zo'n mega goede ruiter ben ik niet Clown
Maargoed, dan zit er ook een reden achter (zonde om beestje stil te zetten).

Zijn die paarden in je profiel wel je eigen paarden?

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:54

mijn profiel is totaal niet up to date.
vandaar;)
ik presteer zeker op wedstrijden ja

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:12

Ik zou zowieso wel even goede afspraken maken met die mensen en als jij je fulltime op het paardrijden wil gaan storten (ik neem aan dat dat met 6 paarden en wedstrijden rijden wel moet) dat er dan ook wel een eigen paard bij kan!
Een paard kopen kan altijd nog! Maar als jij nu 'de ware' hebt gevonden zou ik er nog eens goed over nadenken wat je wil.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:29

Zie niet in waarom jij niet en hun paarden en je eigen paard zou kunnen rijden, en ja als hun geen ander paard op stal willen houdt het natuurlijk zowiezo op.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:32

krijg je ervoor betaald?