Ik zie hier op bokt veel topic voorbijkomen. Van mensen die te groot zijn voor hun pony, maar die hem niet kwijt willen.
Ik kamp met datzelfde probleem...
Ik ben voor het plaatje te groot (zeer zeker niet te zwaar, erg lekkere stevige pon
), maar nu hoor ik dus steeds, te groot? pony wegdoen, of niet meer rijden..Nu heb ik dit schema voor mijn pony:
1 dag in de week: Rijden met Laudon (meisje van negen)
1 dag in de week: buiten rit van 2/3 uur (waarvan hooguit een half uurtje draf/galop is, ze is nog volop energiek als we terugkomen).
1 dag in de week: 45 minuten rijden (voor juist spiergebruik en houding, plus ontspanning erin, en stelling, met af en toe een pasje wijken, verder geen zware oefeningen).
1 dag in de week: Grondwerk.
1 dag in de week: aan de hand springen/balkjes draven.
1 dag in de week: Hardlopen buiten de wei, dus over de weg, en in de berm (loop ik langs haar, zo draven we een half uurtje).
1 dag in de week: Rust met veel knuffelen, en poetsen (wat ook iedere dag gebeurt natuurlijk
)Nu heb ik voor mijzelf ook een regel: Niet boven de 65 kg, ander niet meer rijden tot ik er weer onder zit, en goed afvallen
.Nu is ze een erg stevige pony, weegt zelf zon 400/450 kg. Is op goed gewicht.
Als ik dus zou rekenen zou ze volgens een 17.5% regel 74 kg aankunnen. Ik weeg zelf zon 62 kg.
Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden. Ben ik op een goede manier met haar bezig, of vinden jullie dat ik haar overbelast?
Mijn lesgeefster vind overigens, dat ik voor het plaatje te lang ben, maar dat ik haar niet uit balans breng, en dat ik zeker licht genoeg ben.
Dit is het afgelopen jaar de eerste keer geweest dat ik spring 
! 

).

Vond het al veel