Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

), maar het komt inderdaad voort uit de zeer zware verzameling. Ik denk ook wel dat veel topruiters het ieder op een iets andere manier doen/aanleren, maar het begint allemaal bij verzameling, en die hulpen zijn wat beter bekend. feliciaa schreef:Ik rijd nu op stage op een andalusier hengst die dat ook kan. Bij mij doet ie het wel eens per ongeluk en ik weet dus niet hoe de hulpen precies zijn maar wel zo ongeveer.. Je moet het paard van voren en met je zit heel veel opvangen totdat je in een heel sterk verzamelde draf zit, dan maak je je nog wat zwaarder hou je hem van voren nog iets meer tegen maar spoort hem tegelijker tijd wel met je benen aan om em door te laten draven.. Die hengst waar ik op rijd doet dan in ieder geval de passage...
moonsparkle schreef:Lees m'n post. Ik vraag me af welke hulpen er gebruikt worden hoe t precies gaat en of je als het paard het doet je het ook echt voeld? Ik ben er nog niet aan toe maar ben wel geinteresseerd in de theorie.