Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Alicia2u schreef:Dit verbeter je niet door bv. zo'n electroshok ding voor mensen aan je paard z'n buik te bevestigen (er zijn serieus mensen bezig geweest dit te ontwikkelen
Anouska schreef:Alicia2u schreef:Dit verbeter je niet door bv. zo'n electroshok ding voor mensen aan je paard z'n buik te bevestigen (er zijn serieus mensen bezig geweest dit te ontwikkelen

Maartje1990 schreef:Tjah... ik weet niet precies hoe het bij paarden zit... maar ik weet dat een mens door zijn/haar buikspieren te trainen minder last van de rug kan hebben bij het rechtopstaan. Ik denk dat zoiets wel verglijkbaar is met paarden.
) Door je buikspieren meer te gebruiken bij het rechtopstaan, hebben de rugspieren meer rust.ikenindi schreef:Maartje1990 schreef:Tjah... ik weet niet precies hoe het bij paarden zit... maar ik weet dat een mens door zijn/haar buikspieren te trainen minder last van de rug kan hebben bij het rechtopstaan. Ik denk dat zoiets wel verglijkbaar is met paarden.
ja, maar toch heb je je rugspieren ook nodig bij het staan
moniqueder schreef:.
De functies van de buikspieren zijn:
- ze dragen de ruiter;
- ze zorgen ervoor dat het paard zijn rug kan loslaten;
- ze zorgen voor de slingerwerking van het achterbeen (50-50)