(Ondertussen is hij 34).
Nu vindt hij dat ik toch wel erg veel tijd bij de paarden doorbreng,
en heeft al eens geoppert dat hij best wel eens 'wil proberen te rijden'.Hij is echter een typisch voorbeeld van 'zo moeilijk kan dat toch niet zijn'
en van dat gedacht krijg ik hem niet af.
Mijn paard is een ontzettend heethoofd ... dus helaas niet het ideale 'leerpaard'. Naar de manége gaan is geen optie (hoe stom het ook klinkt, maar zo tussen kinderen krijg ik hem daar echt niet op een paard)
Zouden jullie het riskeren om je vriend op je temperamentvolle paard te zetten, als jij het bvb vast houdt aan de longe of een halstertouw? Nu gaat mijn vriend zeker niet rukken aan de teugels of stampen of iets dergelijks hoor. Denk dat hij eerder het gevoel eens wil beleven. Zou gewoon wat rondstappen dan, en evt eens een paar pasjes draf.
Wat zouden jullie doen? Ik vind het tof dat mijn vriend interesse toont, maar mijn paard is nogal een ongeschikt studieobject ...
maar langs de andere kant, een beetje rondstappen kan toch niet direct kwaad?
, als je je vriend gewoon alle bescherming geeft ( denk aan cap ed. ) en je weet dat je paard wel mak genoeg is om er een paar rondjes naast te stappen waarom niet!

Nou hij was direct van die gedachte afgestapt! Helaas wil hij het nu niet meer doen, hij zegt dat hij zo'n paard niet helemaal vertrouwd