Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
claud1 schreef:Dat zegt mijn gevoel ook. Ondanks dat het eigenlijk
tot nog toe heel goed gaat. Ze gaan al langs de weg,
naar de manege, in de bak. (en dat terwijl ik op mijn
knollie 7 kleuren schijt als ik langs de weg moet ha ha,
en hij op zijn knollie dit EVEN zo maar doet

heiditjj schreef:Wat mij betreft hoor je pas op een pony/paard te stappen als hij minstens 5 jaar oud is!!! De meeste mensen hebben geen enkel idee wat voor schade je bij zo'n jong dier aan kan richten. Dit is 1 van de oorzaken waardoor paarden vaak vroeg met pensioen moeten (9 à 10 jaar oud). 3 jaar is het absoluute minimum, maar de meeste mensen weten niet beter of willen niet wachten.
suus_ schreef:Een paard dat 3 is kan niet uitgegroeit zijn. Lichamelijk iig niet
sannekeee schreef:Helemaal natuurlijk niet , maar genoeg om ingereden te worden. Laten we zeggen dat hij even ver was als de rest van de paaden 2/3 jaar later waren. Maarja , hij was echt een uitzondering.

heiditjj schreef:Wat mij betreft hoor je pas op een pony/paard te stappen als hij minstens 5 jaar oud is!!! De meeste mensen hebben geen enkel idee wat voor schade je bij zo'n jong dier aan kan richten. Dit is 1 van de oorzaken waardoor paarden vaak vroeg met pensioen moeten (9 à 10 jaar oud). 3 jaar is het absoluute minimum, maar de meeste mensen weten niet beter of willen niet wachten.