Naar aanleiding van dit topic [RT-D] Wat doen jullie oude paardjes nog? "wat doen jullie oude paardjes nog" ben ik mij gaan afvragen wanneer stop je met je paardje te werken.
Natuurlijk is dit voor ieder paard verschillend. Maar wat vinden jullie goeie redenen om te stoppen?
Mijn paardje word dit jaar 20 jaar. Ze heeft in dr leven veel (been)problemen gehad. Is ook nog wel eens ziek geweest. En constand kwam ze er weer boven op. Werken vind ze dan ook echt HEERLIJK!
Nou is het alleen zo dat:
We gaan nu echt wel een beetje merken dat ze het zwaar krijgt in de bak. Niet iedere dag maar er zijn dagen dat ze het gewoon niet trekt, hoewel ze het echt wel heel graag wilt! Ik heb tegen mijn bijrijdtster gezegt dat we gewoon even rustig aan doen tot we straks weer opnieuw beslag eronder hebben en dan kijken hoe verder.
Mijn paardje is erg fanatiek met rijden, ze vind het ook echt leuk maar constand ging ze met rijden door dr linkerachterbeen heen. Alsof hij opslot schoot. Op een gegeven moment liep ze ook niet lekker meer. We zijn toen twee weken alleen maar gaan stappen (buiten op het harde) en daarna weer langzaam aan gaan draven vooral buiten op de lange stukken vooruit. Toen trapte ze dr ijzer af en heeft ze weer bijna een week stil gestaan. Nu ben ik afgelopen zondag weer begonnen met haar. We hebben gereden met de kar wat ze echt heerlijk vind. Ik heb ook het idee dat het minder zwaar is voor dr met een kar. En gister heb ik buiten op haar gereden, pff wat een draak je zou echt niet zeggen dat ze dan bijna 20 is....
Nou vroeg ik mij af he, wat zou voor jullie een teken zijn om te stoppen en hoe zouden jullie dat aanpakken. Ik heb wel in mijn hoofd dat als Imka straks te oud is om een stukje land te zoeken met een schuilstal waar ze altijd buiten kan staan en altijd zelf kan bepalen om te schuilen zodat ze lekker in het gras kan staan. Maar ja of dit te realiseren is is de vraag natuurlijk!
Ook ben ik van mening dat rust roest. Ik ben bang als ik dr nu zou stil zetten dat ze giga hard achteruit zou gaan (zeker omdat ze nog niet heel oud is en graag werkt)
Maar goed brand los