Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Borg schreef:En ik heb het helemaal op eigen kracht moeten leren, daar mocht geen slof aan te pas komen van de instructeur. Gewoon steeds vriendelijk vragen en blij zijn met kleine stukjes die lukken. Zo kom je vanzelf verder.
. Vadalma schreef:Ik vind het dus vooral voor mn paard waardevol om haar naar beneden te rijden, maar als het een dagje niet lukt nou dan niet..
.

Vadalma schreef:Ik vind het belangrijk dat mijn paard aan de teugel loopt. Mijn paard loopt veel meer in balans als ze lekker naar beneden komt, doet ze dit niet dan drukt ze verschrikkelijk haar rug weg. Dit is niet fijn voor haar, maar ook zeker niet fijn voor mij. Toch vind ik het aan de teugel rijden weer niet zó belangrijk dat ik per sé iedere keer als ik rij wil dat ze netjes naar beneden loopt. Ik neem er rustig de tijd voor om haar naar beneden te rijden, iets wat niet iedere ruiter bij ons op stal doet.
Op stal kan ik vaak van iemand aan de kant horen: "kom op rij dr eens wat meer aan de teugel" en dat van iemand die haar paard verschrikkelijk in de krul trekt en die absoluut geen benul heeft van waar ze mee bezig is. Aan de ene kant kan ik haar dat ook niet kwalijk nemen, kind is 14 geloof ik, maar toch.
Ik vind het dus vooral voor mn paard waardevol om haar naar beneden te rijden, maar als het een dagje niet lukt nou dan niet..
. Ik Tem eventjes.. Lotte91 schreef:Vadalma schreef:Ik vind het dus vooral voor mn paard waardevol om haar naar beneden te rijden, maar als het een dagje niet lukt nou dan niet..
En wat als dat dagje net op een tornooi is?![]()
Ik wil mijn paard ook niet trekken totdat ze goed loopt maar als het een keer niet lukt, stap ik net zolang ze in stap goed loopt en nageeft. Als ik daarna draaf gaat het allemaal goed.
en ben dat ook niet van plan met haar. En je laatste stukje, tja bij mij zit daar echt meer werk in. Als mijn paard in de stap prima loopt wil het niet zeggen dat ze het in draf ook perfect doet. Het gaat bij mij echt stukje bij beetje. Vind ik helemaal niet erg, als het dan een dag echt perfect gaat kan mijn dag niet meer stuk
. Paardrijden blijft (voor mij) juist leuk op deze manier, elke dag is weer een nieuwe en is het weer kijken hoe ze het oppakt.
.