weersomstandigheden, hoe reageert jou paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cadootje

weersomstandigheden, hoe reageert jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 13:45

ik weet niet of hier al een topic over is, maar mijn paard reageert heel erg op ruig weer (harde wind en regen bv) zo erg dat ze haast niet te rijden is dan doet ze niet anders als bokken en opstappen is dan ook een probleem dan gaat ze zelfs steigeren. ze wil dan echt niet rijden. hebben jullie paarden dit ook? of kun jij door weer en wind met je paard?

Maikee

Re: weersomstandigheden, hoe reageert jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:47

Ik kan door weer en wind eigenlijk rijden met jessy Ja

alleen als het regent of het heel hard waait wil ze wel graag zachter gaan lopen en ze houd haar hoofd dan raar tegen de regen in
maar dat is eigenlijk het enige Haha!

Dobel

ik heb gister gereden beest reageert er niet op (heb dan wel een belg) en eergister moest ik mijn cap ophalen bij waar ik verzorg en die had mijn paard nog niet gezien dus opgezadeld heengelopen (rijd voorlopig niet zonder cap omdat ik haar maar kort heb en het dus nog veiliger vind met) daar me cap gehaald terug gereden in de hagel geen problemen, elk paard is natuurlijk anders maar het ligt ook wel een klein beetje bij jezelf, met wind ga je jezelf al snel druk maken

Karnat

Die van mij rijd echt door weer en wind door en laat zich nergens door kisten. We zijn tijdens onze vele buitenritten dan ook wel van alles tegen gekomen en je moet toch weer op stal komen. Maar ken genoeg paarden die er ook erg priegel van worden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:49

Mijn paard raakt er totaal niet van ondersteboven gelukkig. Twee weken geleden, toen het zo waaide, was meneer 6 weken onder het zadel, voor het eerst op vreemd terrein en de dakpannen vlogen zowat om onze oren. HIj stapt gewoon door alsof er niks aan de hand is, heerlijk! Hij geeft sowieso nergens om, van de week hing er nog een jonge kat in zijn staart tijdens mijn les, dan loopt hij ook gewoon door alsof er niks aan de hand is.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:49

Ik kan doorgaans met weer en wind rijden met mijn paard... er wel even bij vertellen dat hij dag en nacht op de weide staat met stal Knipoog dus hij kan genoeg uitwaaien... Ik merk wel dat als het kouder is of als er meer wind is, dat hij dan wat frisser en vinniger is, maar helemaal niets kwaad... Lachen
misschien moet je eerst longeren als het ruig weer is??

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 13:55

dat is wel een goed idee maar die mogelijkheid heb ik niet altijd want als er mensen aan het rijden zijn hebben ze liever niet dat ik erbij ga om een paard te longeren. heee erleyne is je paard ook te koop? ROFL grapje hoor, maar zo'n paard zoek ik. want die van mij kan zo debiel reageren, alles is dan ook plotseling eng. al is ze er al een paar keer langs gelopen, dan nog wil ze nog wel wegspringen, nee met ruig weer kan ik mijn paard volgens mij beter op stal laten staan. maar verder is ze wel lief hoor. Ja

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:57

Neeeuh, deze gaat niet meer weg. Ik heb hiervoor 2 jaar lopen 'vechten' met zo'n idioot die alles eng vond, ik vind het echt een verademing Haha!

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:58

De meer ervaren paarden geven niets om het weer. De jongere paarden zijn er iets meer op gefocust, in die zin dat ze nog iets sneller schrikken van wind langs de binnenbak af. Maar er gaat er geen een bokken ofzo, doen ze praktisch toch al nooit!En verder kan ik ook altijd op- en afstappen.

Kan het zijn dat je paard niet loskomt met zo'n slecht weer en je dan wil gaan rijden? Dan snap ik de reactie van je paard enigzins. Misschien even longeren van te voren?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:59

noob heeft er een bloedhekel aan! wind gaat nog, in combinatie met regen wordt het al vervelender en keiharde regen is toch wel reden om of met je kont in de wind te gaan staan/lopen (constante travers zeg maar) of op je achterbenen te gaan staan....
ben ook benieuwd hoe hij het vanmiddag doet. ik ga hem longeren en gisteren met dat slechte weer is hij er ook maar 5 tellen uitgeweest... zal wel een bommetje zijn.
nou ja, hij moet niet zeuren, wij hijsen ons gewoon allebei in een regenpak/deken en gaan met die banaan!

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 14:07

gelukkig kan ik nog in een binnenbak rijden anders reed ik helft van het jaar niet denk ik, maar ze is inderdaad nog erg jong 5 jaar en 2 jaar onder het zadel, en haar er even los gooien wil niet altijd omdat er dan weer andere mensen aan het rijden zijn. dan is mijn paard inderdaad ook net een BOM *LOL*

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:10

Sara maakt het niks uit. Met regen is ze alleen wel een beetje chagerijnig als we gaan wandelen maar niet schrikkerig ofzo.
Simply veranderd bij een beetje storm al in een wandelen bom en mambo ook.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:46

Zolang het niet regent kan ik door blijven rijden. Wat wel zo is, over het algemeen trouwens, hoe frisser/feller het weer hoe frisser Garabel wordt.
Met een beetje miezerregen kan ik ook nog rijden, maar combineer je dit met een frisse wind erbij dan gaat ze in staking. Dwars doen en boos worden.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:48

Mijn pony is met harde wind ed altijd wel wat frisser, zowel los als met rijden. Mijn paard reageerd nooit echt heel erg op ander weer Lachen
Met miezerregen of gewonen regen wat niet een hele dag aanhoudt, kan ik gewoon door blijven rijden in de bak. Maar zoals het heeft geregend gister en vandaag staat er 1 meer ter grootte van een grote volte Tong uitsteken

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 15:27

mijn paardje is met van die windstoten wat schrikachtiger enzo. Dan zijn fietsers weer heel eng. Maar met dit weer kan ik toch niet rijden omdat we nu een zwembad hebben dus longeer ik hem.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:54

ik kan idd door weer en wind rijden, vandaag nog,
was ik aan het rijden en opeens begon het te sneeuwen
een ander paard ging met de kont in de regen staan, ging haast niet meer vooruit
die van mij liep vrolijk verder Knipoog

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:55

Als het bijvoorbeeld heel hard waait wil de onze nog wel eens HARD gaan.
Maar verder reageert ze niet echt op het weer Lachen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:56

Ik denk dat het ook vooral komt dat het voorjaar word, ze zijn hier allemaal zo gek als een deur, maar schrikkerig ofzo niet echt, gewoon erg voorwaarts/blij Haha!. Ik vind het wel lekker juist dat ze zo zijn. Gewoon regelmatig rijden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:56

Met harde wind is mijn paard wel wat wilder in de kop Tong uitsteken maar verder regen enzo doet niks Lachen

marcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:33

mijn paard (pebles) kan tegen alles behalve tegen sneeuw,
het is ook irritant als je binnenrijd dat het sneeuw gaat smelten op het dag dat hoor je schuiven, daar schrikt m'n paardje wel van

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:59

Ik moet heel erg oppassen
Ze reageert er heel hevig op !
Laast lag ik er bijna af omdat het begon te regenen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:01

Mijn paard trekt zich er niet veel van aan, maar ik merk goed dat ze met harde wind toch wat onrustiger is.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:03

mijn paardje (Bungy) kan er opzich wel tegen ;
) behalve als het echt uit de hand loopt Tong uitsteken

Maar hij reageert erg op overgangen van het weer, en seizoenen.. soms eet hij dan een dag niet Boos! of is heel sloom en duf..
maar meer paarden schijnen er last van te hebben, dus het zit wel goed denk ik.. Knipoog
hebben jullie hier last van?? (je paardje bedoel k dan Tong uitsteken)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:08

Ik kan pas niet meer lekker rijden als ik echt niet meer tegen de wind in kom. Maar gewone stevige wind, niets aan de hand. Regen ook niet (ja, als ik halt houd draait ze soms met haar kont de wint in Knipoog ). Zelfs vandaag die sneeuw boeide weinig, ik had er meer last van dan dat Roosje had.
Op neerslag (wat voor soort dan ook) word ze vaak kwaad en dan word ze alleen maar mooier en fijner te rijden Knipoog.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:28

Wino maakt het geen bal uit. Windkracht 20 of 25 graden en windstil. Hij vindt het allemaal wel best Haha!