Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
(maar dat geheel terzijde)

Maar ik weet ook niet hoe jij zelf erop zit? Trek je aan de teugels, hang je voorover of blijf je zitten etc. Daarvoor zullen we toch filmpjes moeten zien of foto's
Louike schreef:Ik zou het me paard nooit leren, ten eerste is het levensgevaarlijk voor jezelf maar ook voor het paard. En als hij iets niet wil kan hij het zomaar tegen je gebruiken! Ik zou daar mee stoppen als ik jouw was.
...Haha, laat me niet lachen, als steigeren al slecht is voor de gewrichten kunnen we meteen maar beter de hele paardensport stil leggen...
) nee hoor, als ik daarop zit blijft ie gewoon met vier benen op de grond als het aan mij ligt
Liezel1 schreef:mijn mening: je kunt je paard alleen op commando laten steigeren als je
A--> goed weet waar je mee bezig bent
B--> je paard genoeg kracht in zijn achterhand heeft
C--> onder begeleiding aanleert en niet zelf dingen gaat proberen
en vergeet niet: zo een paard kun je niet meer aan iedereen meegeven.... dan zul je er duidelijk bij moeten vermelden dat bepaalde commando's staan voor de trucjes die jij hem/haar hebt geleerd...

Liezel1 schreef:mijn mening: je kunt je paard alleen op commando laten steigeren als je
en vergeet niet: zo een paard kun je niet meer aan iedereen meegeven.... dan zul je er duidelijk bij moeten vermelden dat bepaalde commando's staan voor de trucjes die jij hem/haar hebt geleerd...

Silfanoo schreef:Liezel1 schreef:mijn mening: je kunt je paard alleen op commando laten steigeren als je
idd
En tenslotte als jou paard steigeren op commando doet, beloon jij hem.
Dus hij gaat denken als ik steiger word ik beloond. Dus gaat hij uitzichzelf steigeren. (waar ik veel verhalen over hem gehoord)
En dus erg gevaarlijk kan zijn.. Bij keine pony's kan het denk ik wel. Maar zodra je het bij een grotere pony aan gaat leren moet je heel erg op je hoede zijn!
Silfanoo schreef:En tenslotte als jou paard steigeren op commando doet, beloon jij hem.
Dus hij gaat denken als ik steiger word ik beloond. Dus gaat hij uitzichzelf steigeren. (waar ik veel verhalen over hem gehoord)
En dus erg gevaarlijk kan zijn.. Bij keine pony's kan het denk ik wel. Maar zodra je het bij een grotere pony aan gaat leren moet je heel erg op je hoede zijn!