Ik vraga me toch eens af , of bandages slecht zijn voor de pezen om mee te rijden of niet?
Ik hoor vaak dat dan de pezen te warm worden en dus sneller blesuures op lopen.. maar is dat echt zoo? of is dat gewoon bullsh*t?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

verder rijdt ik met niks..! Behalve met de cross en training heb ik goede bescherming om, maar buitenrijden en springen en dressuur doe ik geen bescherming om, puur omdat hij er gewoon 8 jaar nog nooit mee heeft gereden, en hij heeft nog nooit iets gehad, en hij loopt netjes met zn beentjes
Maanling schreef:Ik vraag me altijd weer af waarom mensen in hemelsnaam de moeite doen om bandages om te doen. Omdat het mooi staat ofzo? Zelfs bij peeskappen stel ik me die vraag eigenlijk al...
, en uit onderzoek ik gebleken dat het inderdaad veel te warm wordt onder wat voor een beenbescherming dan ook , en dat dit op den duur erg slecht is voor de pezen. er stond pas geleden nog een heel artikel met onderzoek over in de bit. ik kan het even voor je opzoeken mocht je geintresseerd zijn.