Ik denk persoonlijk dat ze door hun ouders of grotere zus oid erg gepushed worden en dat ze door te winnen het gevoel krijgen dat ze gewaardeerd worden. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Ik zou eerder trots zijn op iemand van die leeftijd die haar paardje lekker ontspannen aan het lopen heeft dan dat diegene een wedstrijdje wint. Ik vind dit gewoon zonde.
Nu zal ik wel half bokt over mij heen krijgen maar ik moest het gewoon kwijt. Ook scheer ik niet iedereen over één kam, niet iedereen die wedstrijden rijdt op die leeftijd is natuurlijk zo.

Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden!
Het is weer een lekker rommelig verhaal geworden, mijn schrijfkunsten laten mij een beetje in de steek tegenwoordig..

arme pony!
En iedereen dacht dat het aan mijn vader lag die mij 'pushte' (hoe schrijf je dat in vredesnaam in de verleden tijd
maar goed dat kind wil gewoon niks anders meer... ze oefent thuis heel veel omdat ze het in de traning goed wil doen, en dit is ht enigste waarvoor ze haast maakt... als ze tussen de middag brood eten en ze moet haasten voor wat anders is ze niet vooruit te branden... en als ze gaat turnen staat ze 15 minuten voor tijd al klaar