naar voor zitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

azertyu

naar voor zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 17:15

hallo iedereen,

ik rijd op een d-pony en ben 1m70 groot. Ik heb wel vaak last dat ik naar voor ga zitten. Is dit normaal als je niet op zo'n grote pony zit?
en is het daarom dat die meer op de voorbenen loopt dan op de achterbenen?

Silke

Kady1

Re: naar voor zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:19

of een pony/paard meer op de voorhand of achterhand loopt heeft imo niets te maken met de lengte van de ruiter. Sommige paarden/pony's zijn wat meer op de voorhand gebouwd... dit wil niet zeggen dat zij niet op de achterhand te rijden zijn. Met veel oefening kan ieder paard op de achterhand leren lopen. Hierbij kun je het beste goede begeleiding zoeken.

verder kan het naar voor zitten ook komen/verergeren door een zadel. Sommige zadels drukken je nu eenmaal meer naar voren dan anderen.

Ik reed tot mijn 18e een d-pony van 1.47 en ben zelf 1.75 (toen ook al) ik heb nooit las gehad van naar voren zitten op die pony, tot dat ik er mee ging springen en een vlz daarvoor gebruikte, ging verschrikkelijk naar voren zitten. Toen een springzadel aageschaft (tja dressuurzadels springen niet zo lekker) en het was weer helemaal weg, verder op zijn dressuur zadel ook nooit naar voren gezeten.

hoop dat je wat aan mijn berichtje hebt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:17

Silke_ schreef:
hallo iedereen,

ik rijd op een d-pony en ben 1m70 groot. Ik heb wel vaak last dat ik naar voor ga zitten. Is dit normaal als je niet op zo'n grote pony zit?

Silke

heb je misschien je beugels wat korter omdat je wat langer bent?
doe ze dan wat langer dan zit je ook niet meer zo naar voren

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 21:53

ellepel schreef:
Silke_ schreef:
hallo iedereen,

Silke

heb je misschien je beugels wat korter omdat je wat langer bent?
doe ze dan wat langer dan zit je ook niet meer zo naar voren

ja ik rijd altijd wel kort , maar niet extreem kort, ik zou langer kunnen rijden. als ik op een paard rijd dan heb ik lange stijgbeugels, maar ik rijd eigenlijk altijd op pony's en als ik dan niet wat korter zit, ligt mijn kuitbeen niet goed aan zijn buik en kan ik niet goed drijven, snap je. en ik ben wel een grote dus dat kan inderdaad wel een oorzaak zijn dat ik naar voor ga leunen.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:58

ik denk niet.. ik zat eerst ok na voren ma heb afgeleerd, had teugels te kort