Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Shannonnekke schreef:Ja, wij rijden op manege paarden en zitten met 10en in de les. Max mogen er 8 maar dat willen ze liever ook niet. Maar de hebben 2 lessen bij elkaar gedaan omdat van de andere les maar een paar mensen kwamen. Toen de lessen bij elkaar waren kwamen de mensen van de andere les weer...
Raar, dat ze dan wel weer komen. Af en toe komen er 2 of 3 niet maar niet dat er 5 ofzo weg zijn.
Tja we mogen niet zomaar op de andere hand gaan rijden...
aukje91 schreef:Had ik ook last van toen ik nog op de manege reed, wij reden dan gemiddeld met zn 12en in de les en je had dus weinig ruimte. En eigenlijk kon je idd niet meer doen dan voltes rijden. Ik weet niet of je instructise het toestaat, maar missch kun je een beetje schoudervoor gaan rijden of wijken? Krijg je je paard goed voor het been en wordt ie lekker los door de stelling en buiging die je van hem vraagt.
Jordy_ schreef:Inderdaad veel figuren rijden, en proberen laag en ontspannen te rijden. Veel overgangen. Dan moet ie haast wel losser door zn lyf worden..
Maar als al die beginners het weer verpesten heb je dr niet zoveel aan. want meestal let de instructie dr toch niet op...
xx

Shannonnekke schreef:aukje91 schreef:Had ik ook last van toen ik nog op de manege reed, wij reden dan gemiddeld met zn 12en in de les en je had dus weinig ruimte. En eigenlijk kon je idd niet meer doen dan voltes rijden. Ik weet niet of je instructise het toestaat, maar missch kun je een beetje schoudervoor gaan rijden of wijken? Krijg je je paard goed voor het been en wordt ie lekker los door de stelling en buiging die je van hem vraagt.
wat is schoudervoor ?
Ik ga het maar eens een keer proberen en nog een paar dingen die jullie hebben gezegt