wel of geen bijzetteugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anssie123

wel of geen bijzetteugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 21:39

héé

Ik heb mij startkaart aangevraagt nu nog w8ten tot hij er is , maar nu ben ik bezig met alvast dressuur te oefenen maar ze wil nie goed met haar hals rondlopen en in draf helemaal niet. Is een bijzetteugel misschien slim?

groeten ,

Alvast bedankt

Silence

Re: wel of geen bijzetteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:41

Waarom zou je met een hulpteugel willen rijden?
Dat mag op wedstrijd toch ook niet.

Als je het nog niet voor elkaar krijgt, zou ik even wachten met die wedstrijden en even goed les nemen om eraan te werken.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:45

'met haar hals rondlopen' heet nageven. Ik zou als ik jou was maar even een beetje theorie lezen over hoe je dressurmatig en zonder hulpmiddelen een paard ontspannen en nageeflijk krijgt en dan lessen nemen om dat in de praktijk uit te voeren...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 23:48

Is dit een grap?
Waarom heb je nu al een startkaart aangevraagd als je niet weet hoe je dit probleem moet oplossen?
Ik zou zeggen, zoek eerst eens les, laat je daarin begeleiden en overleg dan maar eens of je de wedstrijden al in kan.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:46

waarom een bijzetteugel? denk je dat dat zin heeft? ik denk het niet, misschien voor dat moment, maar zodra je die er weer afhaald is het effect waarschijnlijk weer weg. ik zou me eerst een verdiepen in de kunsten van het dressuurmatig rijden, en dan pas gaan kijken of je misschien ook op concours zou gaan. Ik zou wel les nemen, want alleen red je het denk ik niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:48

is dit een serieuze vraag?
ga alsjeblieft eerst leren rijden voor je aan wedstrijden begint,en gaat rotzooien met hulpteugels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:34

Ik denk dat een goede instructrice zoeken slimmer is dan een bijzetteugel gebruiken Haha!

Die kan je nl. leren waarom een paard "rond" 'moet' lopen en wat daar nog meer bij komt kijken, en op wat voor manier je dat bereikt zonder bijzetteugels Lachen
Daar heb je veel meer aan dan een hulpteugel eraan hangen zonder goede begeleiding.

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:53

Ik denk ook dat een hulpteugel ni zo n goed idee is ,
Op de moment zelf loopt hij wss wel "rond" maar of hij juist loopt is een andere vraag
N of hij nog "rond" loopt als de bijzet er af is ( die volgens mij al ni mag op wedstrijd ) is nog een andere vraag ,
Ik zou dus rustig beginnen met hem ontspannen ( en rond als je dat erbij krijgt ) te rijden , n dan eens te gaan denken over wedstrijden .. x

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:43

Als die bijzet wil gebruiken dat hij mooi gaat lopen ben je verkeerd bezig dit moet je rijtechnisch oplossen. KUn je dat niet of weet je niet hoe het moet neem les anders verpest je misschien je paard-pony.

Gr M

Triksie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:27

Als je niet het probleem er zonder kan oplossen zal het wel lukken met de bijzet er aan
maar van het moment dat je deze er af haalt zal het wss weer niet mer lukken
dus dan heb je er niet zo veel aan Lachen
inderdaad zoals de anderen zeggen..
ga bij iemand lessen zodat je verteld wordt hoe je dit probleem het beste aan pakt Knipoog
en je kan de bijzet wel eens gebruiken om je paard te laten proeven van wat nageven is..
mar als je niet weet hoe nageeflijk rijden heeft t echt geen nut hoor Knipoog

ericalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:28

Je mag niet met hulpteugels in Dressuur lopen;)
Neem idd goed les! en ga oevenen!
Bijzet heb ik er bij met longeren;)
Maar dat paard kan van zich zelf wel aanteugel/nageven

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:59