Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Merlinde schreef:helemaal niet, als ze ontspannen loopt komt ze vanzelf wel.. ze is ook nog heel jong..
ik rij nou alleen maar langs de weg ( heb geen bak ) en het hoeft van mij niet..
feliciaa schreef:Eigenlijk pak ik gewoon mijn teugels op maat en rijd ik mijn pony voorwaarts naar mijn hand toe, als ze dan weer omhoog komt geef ik een klein beetje druk op beide teugels waardoor ze weer zakt..
Sorenna schreef:Ik laat hem eerst wat rondjes ontspannen draven (zonder gefrut aan de teugels zeg maar) en dan begin ik met kleine kneepjes in de binnenteugel geven.
Lara_Silver schreef:Sorenna schreef:Ik laat hem eerst wat rondjes ontspannen draven (zonder gefrut aan de teugels zeg maar) en dan begin ik met kleine kneepjes in de binnenteugel geven.
Juist geen kneepjes, gewoon een beetje druk op beide teugels, kneepjes is gewoon een manege manier om een paard in de krul te rijden.
reinandje schreef:feliciaa schreef:Eigenlijk pak ik gewoon mijn teugels op maat en rijd ik mijn pony voorwaarts naar mijn hand toe, als ze dan weer omhoog komt geef ik een klein beetje druk op beide teugels waardoor ze weer zakt..
oke dat vind ik een goede manier ja en wat doe je dan met je been als je druk geeft?
reinandje schreef:Merlinde schreef:helemaal niet, als ze ontspannen loopt komt ze vanzelf wel.. ze is ook nog heel jong..
ik rij nou alleen maar langs de weg ( heb geen bak ) en het hoeft van mij niet..
dat kan natuurlijk maar wil je ook geen wedstrijden rijden?
reinandje schreef:vind ik ook en daarbij gaan ze alleen maar schudden en zal het nooit ontspannen gaan zakken en over de rug gaan lopen dat is mijn mening hoor!!!
Lara_Silver schreef:reinandje schreef:vind ik ook en daarbij gaan ze alleen maar schudden en zal het nooit ontspannen gaan zakken en over de rug gaan lopen dat is mijn mening hoor!!!
Is ook idd, je een schat van het paard als het zonder te morren naar onder gaat als je hem om de seconde in de mond zit...