Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Want ik rij gewoon veel liever les dan zelf ,
Ninie schreef:Het is goed dat je in ieder geval van jezelf weet dat je les nodig hebt. Ik zou meerdere keren (bijv. 2X) les nemen, dit is efficienter voor in het begin dan 1X pw 1 uur. Ik heb hetzelf ook gedaan, het is veel, want je moet tussendoor ook nog oefenen, maar je zult er baat bij hebben. Als je ziet dat je vooruit gaat, zul je merken dat je het later makkelijker met 1X pw af kan. Suc6!!

) timokyana schreef:Rijd je alleen in de bak met je paard of ga je ook weleens de bossen in?
Een bosrit is eventueel misschien wat ontspannender voor je dan in de bak te rijden. Misschien loop je dan iets minder te stressen en kun je ook in het bos wat oefeningen rijden.
Verder zou ik inderdaad ook 2 x een half uur lesnemen ipv een uur.
Je zegt dat er nooit iemand op stal is, zou je eventueel iemand mee kunnen nemen om je te filmen zodat je correct terug kan zien wat er goed gaat en wat verbetering nodig heeft. Het is altijd fijn om terug te zien waar er dingetjes mis gaan en waar je aan moet werken.
Verder lijkt het me inderdaad slim om zit lessen te volgen, al is het maar aan de longe bij je instructrice. Misschien heb je een vriendin die eens mee kan die jouw paard longeert terwijl jij erop zit.
Waarom stres je op wedstrijd? omdat je op vreemd terrein rijd? probeer anders ook zoveel mogelijk op andere plaatsen te rijden, bv wat oefenwedstrijdjes, eens ergens anders op stal. Misschien krijg je zo wat meer vertrouwen.