Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik rijd zelf zonder bontje, die heb ik ook gewoon niet nodig. marlo schreef:elke goede zadelmaker raad bontjes en alle andere soort onderleggers af. zadel moet gewoon op de blote rug goed liggen
marlo schreef:elke goede zadelmaker raad bontjes en alle andere soort onderleggers af. zadel moet gewoon op de blote rug goed liggen
davincilover schreef:Ik heb in korte tijd met twee zadelmakers(Sandra van zadelmakerij olde maten en Tom v/dBrink) hier over gesproken en beide raden ze dit af.
Die vreselijk mooie zachte bontjes onder het zadel...
Zo zeiden ze dat een zadel zelfs zonder schabrak gewoon fijn op een paard moet zitten en dat het schabrak alleen maar is voor de vocht/zweet opname.
Ze zeiden ook dat het vaak verbloemen van een slecht passend zadel is en dat je het moest vergelijken met een paar te grote schoenen, waar je om ze te laten passen een paar extra sokken over elkaar doet.
Ze zegt dat zal nooit lekker zitten, net als zo'n bontje..
Ik vind wel dat er wat in zit.
Maar zou graag jullie mening hierover willen horen.
Sodeletuut schreef:waarom zijn er dan tóch zoveel mensen die met dat ding rijden..? omdat ze het gewoon mooi vinden
Sodeletuut schreef:bondjes