onze ervaring met mevr. U. Thiel van Hippocampus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

francescalex

onze ervaring met mevr. U. Thiel van Hippocampus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 13:41

Na het sluiten van het topic : Ulrike Thiel versus dvd LDR versus Coby van Baalen, is er inhoudelijk contact met de Moderator over de inhoud en het doel van het nieuw te openen topic.

Op 27 november 2007 hadden wij een afspraak bij Hippocampus voor een cursus zit-correctie. Mijn vrouw en ik, zijn in de ochtend gastvrij ontvangen, en onder het genot van een kopje koffie vond het intake gesprek plaats. Mijn vrouw rijdt sinds 2004, onze 2 dochters (een tweeling van 11 jaar) sinds 2003 en ik sinds 2006 als beginnend ruiter. Weliswaar 5x per week en sinds kort onder goede begeleiding in Italie. Vele boeken en dvd's hebben wij bekeken en bestudeerd.

Er werd tijdens de intake geinventariseerd welk niveau wij hadden en kennis op het gebied van paardrijden. Uiteraard kwam de discussie LDR ter sprake. Volgens mevrouw Thiel is deze methode van rijden tegen alle wetten van gezond rijden. Middels argumenten probeerde zij uit te leggen waarom LDR onaanvaardbaar is. Een paard is een happy atlete en moet zich ook zo kunnen gedragen zonder enige vorm van stress.

Bij aanvang van de cursus waren wij gematigt negatief over LDR. Na bestudering van de correspondentie tussen mevr. Thiel en Sjef Jansen, wetenschappelijke onderbouwing, discussies op internet, het op locatie bekijken van de paarden die LDR beoefenen voor, tijdens en na het rijden, is onze mening omgeslagen naar neutraal.

Aansluitend volgde een gesprek over Klassieke Rijkunst. Volgens onze informatie verkregen via literatuur en internet, waren wij in de veronderstelling dat Marijke de Jong en Bent Branderup de Klassieke Rijkunst beoefenen. Volgens mevr. Thiel was dit uit den boze, daar de paarden die zij berijden niet voldoende over de rug werden gereden en niet ontspannen genoeg waren. Dit is geen Klassiek Rijkunst. Haar visie over de Ridderorde behelst : het doel is geldklopperij en de opzet sloeg kant nog wal.

Tijd voor prakijk:
Mevr. Thiel laat ons op een bok zitten en beoordeeld onze positie vanuit verschillende posities met en zonder zadel. Haar ervaring op het gebied van zitlessen en de invloed op de juiste houding is subliem voor Nederlandse begrippen. Over haar kennis bestaat geen enkele twijfel, die is uitmuntend.

Na de lunch, in een naburig dorp met mijn vrouw, zijn wij in de middag teruggekomen.

In de middag zijn wij naar de bak gegaan met Jona, een fjordmerrie van circa 1.40m. Mijn vrouw en ik werden op het paard gezet en onder stap en draf werd gekeken of wij de juiste houding hadden. Ondergetekende is 97 kg en 1.89m lang. Bij het bestijgen van Jona had ik het gevoel van " kan dit wel" en "is dit eveneens Klassiek Rijkunst" gezien de hoogte en de bouw van de fjord.

De afspraak was, dat wij de volgende dag de cursus zouden voorzetten. Door overmacht, onderweg terug naar huis, is bij BP de Meern nabij Utrecht, benzine in plaats van diesel afgetankt. De auto moest door een bergingsbedrijf dezelfe avond worden opgehaald op advies van de ANWB. De auto heeft 3 dagen bij Landrover dealer Breeman in Rotterdam gestaan.

Terug in Italie :
Via bokt.nl vernemen wij dat er foto's zijn gemaakt bij het Europees kampioenschap dressuur voor pony's met als trainer Coby van Baalen waarbij de aanklager van de KNHS, het federatiebestuur en het tuchtcollege betrokken zijn.

http://www.syndicatlinaro.com/SLforum/r ... 51&t=22151

Op de website van mevr. Thiel staat als referentie de stal van Coby van Baalen.In haar boek komt Coby van Baalen eveneens tot uiting. Na het zien van deze informatie krijgen wij ineens een erg zure smaak. Mevr. Thiel houdt een kruistocht tegen rijders die LDR beoefenen waarbij zij niet schroomt om personen met naam en toenaam te noemen in haar missie. De Nederlandse top van dressuur ruiters moesten het eveneens ontgelden.

Mijn inziens zijn er nu twee zaken die loodrecht tegenover elkaar staan, namelijk LDR en Klassiek Rijkunst. Dit doet mij denken aan de Haagse politiek. Links banketstaaf en recht zakken vullen. Met deze uitspraak willen wij niemand beschadigen maar de feiten liggen er wel.

Onze conclusies :

-Mevr. U.Thiel heeft kennis van zaken op het gebied van zitcorrectie en is toonaangevend met haar kennis in Nederland.

-De discussie LDR wordt gebruikt om het media-circus bij Hippocampus draaiende te houden. Men gebruikt het topic LDR om naamsbekendheids te creeren.

- Wij betreuren het dat mevr. Thiel niet met een publieke verklaring komt gezien haar relatie van Stal van Baalen.

-Het in negatief daglicht stellen van Marijke de Jong, Bent Branderup en het Ridderschap vinden wij ongepast en ver beneden peil

-Bij het aangaan van een overkomst met Hippocampus, is het raadzaam om vooraf een prijs af te spreken met de nodige voorwaarden. Daarnaast moet men eveneens de algemene voorwaarden opvragen. Mevr. Thiel is op dit gebied in gebreke gebleven. Daarnaast treft ons ook schuld daar wij zelf op eigen initiatief naar de prijs en voorwaarden hadden kunnen vragen.

-Gebrek aan begrip en medewerking naar de overmacht positie die wij hadden met de auto. Na constatering is er een verzoek gedaan om de curcus te verzetten maar daar ging mevr. Thiel niet op in.

- Voor ons is nog steeds niet duidelijk was daadwerkelijk Klassieke Rijkunst behelst.

-In het gesloten topic, wil mevr. Thiel, deze discussie voorzetten op haar eigen web-site, daar zij niet deelneemt aan forums en niet wil reageren op bokt.nl. Bokt.nl is een forum om meningen uit te wisselen met andere studenten. Wij vinden de opmerking erg commercieel van mevr. Thiel om onze gedachte op haar website te plaatsen. Wij zijn voornemens om daar geen [u][/u] medewerking aan te verlenen.

Indien er cursisten zijn , die wel tevreden zijn over haar handelswijze en argumentatie, dan willen wij die niet beledigen en in hun waarde laten.

Bovengenoemde ervaringen zijn zaken die wij persoonlijk hebben meegemaakt en ingepreteren zoals wij ze zien.

Groeten

Francescalex

Biepje

Re: onze ervaring met mevr. U. Thiel van Hippocampus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:56

Aha, nu snap ik het, sorry, ik had het volledig verkeerd geïnterpreteerd in het vorige topic. Mijn excuses daarvoor.

Ik vind het inderdaad zeer jammer dat mevrouw Thiel geen commentaar geeft op de handelspraktijken van CvB. Een publieke verklaring zou immers op zijn plaats zijn gezien haar betrokkenheid bij van Baalen.

De LDR-discussie heeft imo zeer bijgedragen aan de bekendheid van Hippocampus, maar voor die discussie ga ik wijselijk passen.

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 14:00

Bedankt voor je reactie Biepje,

Ik probeer alleen mijn ervaring te delen. Ben altijd erg kritisch, zeker als mensen bepaalde standpunten innemen waar zij voor staan.

groetjes

Francescalex

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:21

-Bij het aangaan van een overkomst met Hippocampus, is het raadzaam om vooraf een prijs af te spreken met de nodige voorwaarden. Daarnaast moet men eveneens de algemene voorwaarden opvragen. Mevr. Thiel is op dit gebied in gebreke gebleven. Daarnaast treft ons ook schuld daar wij zelf op eigen initiatief naar de prijs en voorwaarden hadden kunnen vragen.

Ik ben het helemaal eens met je verhaal, ik heb ook persoonlijke ervaringen met mevrouw Thiel. Ook bij mij sessie zijn er grove fouten gemaakt door haar. De sessie zou 10 lessen duren en hier klopte al niks van, de sessie bleek veel langer te duren maar na 10 keer zijn we gestopt, het ging alleen maar slechter en ik heb er meteen een periode fysiotherapie achteraan mogen plakken. Toen mijn moeder mevrouw Thiel verteld heeft dat wij niet meer zouden komen kreeg zij meteen te horen dat ik toch wel psychische problemen heb en daar ook wel een sessie voor zou kunnen volgen bij haar.

Mijn ervaringen met haar zijn zacht uitgedrukt niet erg positief.

ulrikethiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:21

Geachte Heer Beijl,

Gezien u opnieuw probeert dit forum voor een persoonlijke doelstelling te misbruiken om mijn naam in een slecht daglicht te zetten deel ik het volgende mede:

U kunt – wat mij betreft – uw mening over mij en alle mogelijke speculaties over mijn motivatie dingen te doen aanstellen persoonlijk en ook in het openbaar. Daarvoor is een soortgelijk discussieforum forum geschikt.

Waar ik mij bij deze tegen moet verzetten is een incorrecte weergave van de gang van zaken omtrent de hier gevolgde cursus op meerdere punten na en het citeren van uitspraken die ik niet heb gedaan Dit kan juridische gevolgen hebben .

Het was mij al tijdens de cursus zelf opgevallen dat u pertinent probeerde mij negatieve uitspraken over personen te ontlokken, hetgeen ik tegenover cursisten en leerlingen uit principe NIET doe. Mijn commentaar beperkt zich altijd op het aangeven van rijtechnische verschillen tussen rijstijlen zoals modern, LDR en verschillende vormen van klassiek rijden zoals de moderne, de Spaanse, de Portugees en de Franse school met voorbeelden, die ik meestal als video aanbied, om de bewegingstechnische verschillen te laten zien. De cursisten mogen dan hun eigen mening vormen. Uiteraard doe ik helemaal geen uitspaken over personen die ik nog nooit heb zien rijden.

Ook op andere punten komt uw omschrijving niet overeen met de daadwerkelijke gang van zaken.

Ik verzoek U zich binnen dit forum te beperken op de waarheid omtrent de gang van zaken en inhoud van de door u hier gevolgde cursus en uw eigen mening hierover en ook speculaties over mijn motivatie. Ik zal wel maatregelen nemen indien U doorgaat met het openbaar incorrecte weergeven van de gang van zaken omtrent de hier gevolgde cursus op meerdere punten.

Ik vindt dat dit forum niet de plek is om soortgelijke oorlogen te voeren en zal ook binnen dit forum zelf nu niet meer reageren. Mochten juridisch aanvechtbare uitspraken worden gedaan, dan zal ik hierop via het desbetreffende medium – het juridische – reageren.

Ik vindt het jammer dat u probeerd een forum over rijtechniek en instructie voor uw persoonlijke dubieuze doelstellingen te misbruiken.

Mijn verzoek aan de moderator hier toezicht op te houden.

Ulrike THiel

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 12:46

Geachte mevr. Thiel,

Vrijheid van meningsuiting is ons goed recht, waar vele personen zich in het verleden sterk voor hebben gemaakt.

Bokt.nl is een web-site om ervaringen uit te dragen tussen ruiters, instructeurs en rijstijlen.

Ik hoop dat ruiters, uw schrijven niet afschikt om deze discussie voor te zetten en hun ervaringen te delen.

Voor mij is deze discussie gesloten. Wij hebben openbaar gemaakt hoe wij zaken intepreteren en hebben hieraan
niets meer toe te voegen.

Hopelijk u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

E. Beijl

ulrikethiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 13:32

Beste discussiedeelnemers,

Ik zal deze discussie niet voortzetten, gezien het hier om off-topic gaat, dat - alleen tussen de Heer Beijl en mij via de juiste hievoor bedoelde media afgewerkt dient te worden.

Wie mijn persoonlijk commentaar wenst na te lezen kan dit op

http://www.hippocampus-nl.com/index.php?content_id=406

Ik wil er niet an meewerken om een discussieforum voor een doelstelling te gebruiken voor die hij niet bedoeld is.

ulrike thiel

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 13:48

Geachte mevr. Thiel,

Geheel tegen onze zin, zullen wij alsnog reageren via het juiste medium, de website van Hippocampus, daar uw inziens Bokt.nl niet
de juiste weg is om meningen te ventileren.

Inhoudelijk over onze ervaring met Hippocampus, is genoeg geschreven via bokt.nl.

Ondergetekende wil graag reageren op uw stelling ten aanzien van de nota en deze verdedigen, dit onder de voorwaarde dat de brief direct geplaatst gaat worden op uw website.

Gaarne van u vernemend,

E. Beijl

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 16:39

Geachte mevr. Thiel,

Tot op heden hebben wij geen reactie mogen vernemen op basis van onze laatste reactie .

Gezien wij de Kerst-gedachte in ere willen houden kunnen wij pas reageren na de Kerst.

Hopelijk u hiermee te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

E. Beijl

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 18:15

Dat reageren na de kerst mag dan per PB of e-mail.
Dit soort (persoonlijke) gesprekken zijn absoluut niet de bedoeling op Bokt. Daarom hier een slotje. En voor jullie beiden een fijne kerst Lachen