wat is werk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

wat is werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 20:29

wanneer is een paard volgens jullie aan het werk?

ik vroeg mij dit af a.d.h.v. een aantal keer dat mijn topics zijn verplaatst... als ik indi aan de lange lijnen heb (wat ik werk vind) wordt dat van haw naar itp verplaatst, omdat alleen onder het zadel aan het werk is.
als ik de eerste keer op indi zit op het zadel, aan de hand gestapt wordt het ook van haw naar itp verplaatst. ik vind ook dit werken. het is voor zo`n dier toch een inspanning om een mens te dragen? is dan alleen dressuurmatig rijden werken voor een paard???

wat vinden jullie werk, en wat niet.
wanneer zeggen jullie: mijn paard heeft hard gewerkt? ik als ie zijn best heeft gedaan nieuwe dingen te leren!

Jasmijn159

Re: wat is werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:30

Bij itp denk ik meer aan standfoto's of losgooi foto's of foto's van een paard in een weiland ofzo. Ik vind lange lijnen en jou andere voorbeeld eigenlijk wél op haw thuishoren.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 20:33

zie mijn onderschrift eerste keer op indi. pagina 3 is ie verplaatst naar itp...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:36

Oke, ik heb even gekeken. Maar dit vind ik dan weer een ander verhaal. Het paard staat op alle foto's stil en er zit pas halverwege een ruiter op. Dat vind ik dan weer niet haw, maar ook niet echt itp. Beetje moeilijk geval.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 20:38

hihi, niet mee eens. op maar 3 foto`s zit ik er niet op. dat is een kwart, niet de helft dus, maar de helft van de helft;)

maar int algemeen dan? vanaf wat is iets werk, en tot wat is iets geen werk?

ik denk dat ze ondanks dat ik er niet gelijk op zat een hoop heeft moeten leren en verwerken. dat noem ik al werk...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:44

Ik vind het denk ik werk als je een ruiter of paard echt kunt beoordelen op het rijtechnische en bewegingstechnise. Als je dus reaties krijgt als, je paard loopt niet ontspannen, je houding is niet goed, etc.
Bij jou topic zijn de reacties denk ik vooral "oh leuk" en "super dat je er op zit" , etc. Geen echte verbeterpunten dus.
En dan vind ik het geen haw meer, denk ik.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 20:46

ok, duidelijk antwoord:) thnx:)

ben benieuwd naar de rest:)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:55

Dit staat oa in de regels die bij HAW horen:

Citaat:
HAW is alleen bedoeld voor werkfoto's die geschikt zijn voor rijtechnisch commentaar. Zowel de openingspost als de reacties dienen betrekking te hebben op het rij/men/longeer(etc)-technische deel.

Ik denk dat ze met rijtechnisch ook 'bewegingstechnisch' bedoelen daar er ook men/longeer(etc) foto's geplaatst mogen worden.

Ik heb je lange lijnen topic niet geopend maar ik kan me voorstellen als je je paard gericht beweging geeft aan de lange lijnen dit topic wel op HAW hoort.

*gaat topic openen*

EDIT: Topic gezien, is niet echt een topic waar je trainingtechnisch commentaar op kunt geven. Meer sfeer plaatjes vind ik. Lachen

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:05

Ik vind het belachelijk dat je topic is verplaatst. Voor jou is dit wel degelijk "at work" . Haha! Ik zou het bijna discriminatie noemen. Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 08:49

haha, discriminatie toch juist niet? ik wordt gelijk getrokken met alles mensen met gezond lichaam, en dit is voor hun geen werk... schijnbaar, want ik vind het voor welk paard dan ook een hoop werk als ze voor de eerste keer iemand op hun rug hebben

maar ik vind aan de longe wel degelijk at work dan... en dan heb ik t niet over het laatste topic in mijn onderschrift hoor ir111;)