Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
)
Sonja schreef:Nee niet met de eerste selectiedagen, maar in de ronde daarna wel volgens mij. Wel even goed checken dus, mocht je dat niet willen.

eertjuh22 schreef:Sonja schreef:Nee niet met de eerste selectiedagen, maar in de ronde daarna wel volgens mij. Wel even goed checken dus, mocht je dat niet willen.
ik geloof te hebben gelezen dat die paarden wissel in de 3e ronde zit![]()
zo ver kom ik toch niet, dus maak me daar ook niet druk om
) Citaat:De Zegwaard Bokaal
We starten al op 12 januari met de selectiedagen en zorg maar dat je op je best verschijnt want de televisie camera's leggen alles vast. Als je meedoet rijd je 15 minuten in de ring, samen met twee andere combinaties. Indeling van de dag zal worden bepaald op basis van niveau en deelname met pony of paard. Nadat we alle selectiedagen hebben afgerond, zullen we uiteindelijk met 30 combinaties overblijven. Deze 30 combinaties zullen een persoonlijke uitnodiging krijgen van Laurens om op een selectiedag een individuele proef op eigen niveau te laten zien die ook beoordeeld gaat worden door middel van een protocol, door Laurens. Aan het eind van deze dag houden we 15 combinaties over.
De 15 combinaties die overblijven worden uitgenodigd bij stal Zegwaard met hun eigen paard om een dag door te brengen bij Laurens. Het zal een dag worden waarin 5 groepjes van 3 combinaties een clinic zullen krijgen van Laurens en ondertussen zullen ze ook moeten wisselen van paard. Leuk om te zien hoe de ruiters en amazones omgaan, met een paard dat ze niet kennen.
Laurens gaat zich dan beraden over wie hij als één van de talenten ziet. Dit samen met de stemmen van de kijkers thuis vormt een totaaltelling. Dit zal uiteindelijk resulteren in de laatste 5 combinaties.
De 5 overgebleven combinaties zullen zelf thuis een kür op muziek in elkaar moeten gaan zetten die gereden zal worden op eigen paard op eigen niveau. Wie is er in staat om een mooi geheel, op de maat van de muziek met een goede choreografie in elkaar te zetten? Tevens zullen de combinaties nog een proef moeten laten zien, wederom op eigen niveau. Dit in combinatie met de stemmers thuis en de hulp van een andere toptrainer, die ook plaats zal gaan nemen in de jury, zal uiteindelijk 2 finalisten opleveren.
De 2 finalisten zullen tegen elkaar gaan strijden, maar dit keer niet op eigen paard. De finalisten zullen voorzien worden van een paard dat op hoger niveau is geschoold. Ze worden in de gelegenheid gesteld om onder toeziend oog van Laurens, ieder dat paard te trainen, die ze tot hun beschikking hebben gekregen voor de finale. De paarden zullen ongeveer over dezelfde capaciteiten beschikken, zodat het een zo eerlijk mogelijke strijd zal worden. Als de finale daar is, zullen de ruiters op dit paard een proef moeten laten zien op hoger niveau, ongeacht het niveau van de ruiter zelf. De bedoeling is om de finale op een groot evenement te laten plaats vinden. Om zo ook te kunnen beoordelen of één van deze talenten opgewassen is tegen de druk van een groot concours waar veel publiek bij is en dus ook een grote ambiance heeft. De uiteindelijke winnaar zal de Zegwaard bokaal in ontvangst mogen nemen. Iedere week, een jaar lang in training bij Laurens.
Kortom, deze selectiedagen zitten vol met kansen, waarin talenten ontdekt zullen worden waarvan wij waarschijnlijk het bestaan nog niet wisten. Dus ..“Pak je kans, schrijf je in en wie weet word jij het talent van Laurens van Lieren!”