of wanneer is iemand goed? ik heb ook wele ens lessen gehad van de batere ruiters om het zo maar te zeggen...maar ik kon nou niet zeggen dat ik daar meer aan had als dat ik les had van een ander "gewoon" iemand
Ik heb een paar keer clinic gereden bij "bekendere ruiters" de ene keer was dat erg leuk en leerzaam, de andere keer vroeg ik me echt af waarom ik daar in godsnaam zoveel geld voor moest betalen. Vaak merk ik bij die clinics waar ik veel van opsteek dat de methode van rijden goed aan sluit bij mijn "gewone" instructie. En die past qua afstand, financien en persoonlijkheid zeer goed bij mij, dus laat ik de bekendere instructeurs wel even zitten voorlopig
Ik heb ook wat clinics van bekende ruiters gereden. Er waren erbij waarmee het klikte en waar ik ook echt iets van heb opgestoken. Aan de andere kant heb ik ook een keer een clinic gereden bij een bekende grand prix dressuuramazone waar ik echt niks positiefs aan vond. Mijn pony was erg gespannen en werkte niet bepaald mee. Ik kreeg toen de opdracht om helemaal naar voren te hangen en de teugels vast te pakken ter hoogte van haar bovenbenen en haar zo hard mogelijk in de krul te rukken. Toen ben ik maar uit gaan stappen. Jaaa daaag! Het was echt zonde van het geld gewoon. Bekend is helaas niet altijd beter.
Als ik ga crossen rij ik bij Wendela Schlimmer. Ik vind dat zij het heel leuk doet. Ze is rustig en ze geeft tips waar je echt wat mee kan.
Verder heb ik les van een hartstikke goede en hartstikke onbekende instructeur.
Ik heb 7 maanden bij piet raijmakers op stal gewerkt en les van gehad, Veel aan gehad, geeft duidelijk les met veel rust, en vertelt goed waarom je iets juist wel of juist niet moet doen met het rijden van een sprong of parcours
Mijn instructrice nu is geen bekende, maar wel hardstikke goed. Wat ik van haar leer heb ik nooit eerder geleerd, plus dat ik het echt weer super leuk vind om te doen.
Mijn instructrice staat redelijk vaak in de krant, maar dan echt de PZC of ons eiland. Ze Z2 ofzo, en deed zaterdag ook mee aan die wedstrijd van abn amro ofzo. Ze is dus wel bekend, op lokaal/regionaal niveau.
EDIT: Ik heb veel van haar geleerd, toen ik bij haar ging lessen kwam ik erachter dat er zoiets als nagevelijk, appuyeren, sb, travers en keerwendingen bestaat.
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 15-01-08 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Silence