Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Klinkt alsof je erg jaloers bent.....
En wen er maar aan: in het leven is zelden iets rechtvaardig.
Mloei schreef:ik ken een meisje dat 'moest' paardrijden van haar ouders. ze liet het paard voor de wedstrijd inrijden door iemand anders en het proefje reed ze even snel zelf en dan er weer af om het paard aan iemand anders te overhandigen. het paard had natuurlijk alle 'knoppen' en ze kreeg de beste spullen en instructrice. natuurlijk moet ze zelf de proef rijden, maar ik vind het wel een beetje oneerlijk tegen over degene die het wel zo graag willen en er hard voor knokken!

nee grapje, net als cassidy hier boven zegt als je geen doorzettingsvermogen hebt zul je der heus niet komen. Net zo min als iemand met veel talent maar zonder paard/geld er ook niet snel zal komen(mits heel veel geluk). Het is een combinatie van verschillende factoren die iemand zo goed maakt
niet het hebben van een goed paard en geweldige lessen. Cassidy schreef:Iemand met talent en doorzettingvermogen maar geen geld, zal het niet ver schoppen zonder dat hij lessen kan nemen of een paard kan kopen. Of dat een paard is met potentie is niet belangrijk, de kwaliteit van de instructie is dat wel.
Iemand met matig talent, veel wilskracht en doorzettingsvermogen, kan het heel ver schoppen, ook met de wat mindere paarden.
Iemand met talent en geen doorzettingsvermogen gaat het met de beste instructie en de beste paarden niet redden.
Geld doet veel, maar doet niet alles.
YoYo_ schreef:ja moet wel een degelijk goed paard hebben als je het ver wilt schoppen want de instructei kan je helpen tot de vermogensgrens van dat paard en dan houd het voor hen ook op!!
Mloei schreef:ik ken een meisje dat 'moest' paardrijden van haar ouders. ze liet het paard voor de wedstrijd inrijden door iemand anders en het proefje reed ze even snel zelf en dan er weer af om het paard aan iemand anders te overhandigen. het paard had natuurlijk alle 'knoppen' en ze kreeg de beste spullen en instructrice. natuurlijk moet ze zelf de proef rijden, maar ik vind het wel een beetje oneerlijk tegen over degene die het wel zo graag willen en er hard voor knokken!
lindsey schreef:Je zou het ook zo kunnen stellen. Wat onrechtvaardig dat iemand die wel het geld heeft voor een goed paard niet met meer talent heeft meegekregen bij zijn/haar geboorte.
Mensen die wat minder talent hebben willen ook graaf fijn rijden en zo hoog mogelijk komen. Zij moeten net zo hard en misschien nog wel harder werken dan iemand die van nature wel talent heeft. Dan is het alleen maar fijn dat je tenminste een goed paard kan betalen.
Kelly_ann schreef:YoYo_ schreef:ja moet wel een degelijk goed paard hebben als je het ver wilt schoppen want de instructei kan je helpen tot de vermogensgrens van dat paard en dan houd het voor hen ook op!!
Denk je? Mijn ervaring is dat je met goed rijden een heel simpel paard prima hoger kan opleiden.

Kelly_ann schreef:YoYo_ schreef:ja moet wel een degelijk goed paard hebben als je het ver wilt schoppen want de instructei kan je helpen tot de vermogensgrens van dat paard en dan houd het voor hen ook op!!
Denk je? Mijn ervaring is dat je met goed rijden een heel simpel paard prima hoger kan opleiden.
[/quote]Citaat:Als Yoyo denkt aan de top, Anky, Olympische Spelen enz, kun je tegen beperkingen aanlopen ja. Maar ook Bonfire was in principe ook een heel simpel paardje, en zie wat ze Anky ermee heeft bereikt.
Urielle schreef:Iemand zei eens tegen me: voor de echte top spelen zoveel factoren mee... geld, talent, karakter, doorzettingsvermogen, je achterban, de paarden, de materialen, je instructeur(s), ....
enz. enz.
Als er ook maar een punt in de taart ontbreekt, ga je het heel heel heel moeilijk krijgen om er te komen en je daar te handhaven.