paard rond rijden hoe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

paard rond rijden hoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 16:45

kon nog geen topic vinden hoe je leert dat je een paard ronder rijdt zodat je de bovenhalspieren meer traint enz mijn paard loopt makkelijk voorwaarts neerwaarts maar hogerop moeite mee hoe het leren,en kan het ook aan de longe met hulpteugels..gr emaartje

joplin_1

Re: paard rond rijden hoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:54

Er is een topic over het over de rug rijden van een paard..
een super goed topic, ik zal het even voor je zoeken!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:16

Zoiets kan alleen van achteruit komen,dus vanuit de achterbenen met een juiste aanleuning en verbinding van achteren naar voren.Zoek een goede instructeur,die kan je er vast wel in begeleiden.Hulpteugels en prutsen voor met hoger instellen en dat soort dingen is nutteloos als het niet van achter uit komt.

Ireentjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:00

Het is idd belangrijk dat je paard van achter naar voren loopt om het hoger in te stellen. ik heb dit probleem ook gehad en wist nie hoe ik het aan moest pakken. Je moet dus als eerste je paard heel goed van achter naar voren rijden en dan je teugels ietsies korter en om je paard te helpen en je hand iets naar voren en wat omhoog zetten (natuurlijk wel vriendelijk blijven) en af en toe kleine ophouding geven zodat ie ze hoofd wat hoger houd.
Ik weet niet hoe jij longeert met bijzet maar is eigenlijk heel makkelijk je moet je bijzet/touwetje gewoon een ringetje hoger zetten je zal zien dat je paardje steeds hoger gaat lopen.
Je moet het natuurlijk wel opbouwen want ze die hals spieren moet nog getrained worden!
Heel veel succes ermee en ik hoop dat je hier wat aan heb!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:00

Van teugels korter maken krijg je geen oprichting,oprichting krijg je als je paard achter meer gaat "zitten".Dan word de nek het hoogste punt en heb je minder in de handen.Als je je paard hoog in gaat stellen met je handen zonder dat hij achter meer gaat zitten,dan rijd je er alleen een valse knik in.