Deze quote heb ik gekopieerd, ik vond het een interesante stelling wat vinden julie hier van?
Het is een quote van GEORGE THEODORESCU
Vele Nederlandse topruiters hebben bij Theodorescu de fijne kneepjes van de dressuur geleerd. Zijn dochter Monica reed vele Olympiades en haalde 2x goud met het team en werd 2x vierde individueel
Citaat:'Diep en rond rijden heeft alles te maken met het aantrekken van de buikspieren. dat sporters goede buikspieren nodig hebben, wisten de oude Grieken al. Dat geldt voor alle sporten: van hardlopers tot boksers. Maar maak je door diep en rond rijden de buikspieren sterk? Volgens mij past dat niet bij hun anatomie. Een paard moet in balans lopen, in evenwicht.''
Om dezelfde reden heeft hij nog een stelregel: geen slofteugel in zijn stal:
''Daarmee kun je helemaal foute dingen doen. Mensen hebben geen inwerking op hun paard en grijpen naar de slofteugel. Het principe in rijden is, dat je het lichaam van het paard naar zijn hoofd moet sturen. Voorwaarts dus. Gebruik je een slofteugel, dan doe je het andersom, dan trek je het hoofd naar het lichaam toe. Dat is achterwaarts rijden. Een slofteugel heeft niks met correct rijden te maken. Je liegt tegen jezelf, je hebt rijtechnisch niks gedaan, je hebt niks opgelost.In de hand van een meester is een slofteugel goed. Maar een meester heeft de slofteugel niet nodig.''
Wat ik er zelf van vind, ik vind dit een moeilijk onderwerp daarom ben ik benieuwd naar jullie visie zelf ben ik ook tegen hulpteugels maar mits er goed mee omgegaan word heb ik er geen problemen mee. Houd het netjes mensen
ik zou graag willen dat dit topic niet op slot hoeft om een of andere reden Ps als het hier niet goed staat kan het dan verplaats worden?